gwh Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Skal kjøpe meg et minnekort nå, og ser sdhc 8gb class 10 kort går fra 100,- og opptil 350,- (transcend/Kingston) Ytelsesforskjeller skal det ikke være, så jeg bare lurer på om det er noe annet som tilsvarer slike prisforskjeller, eller er det bare fordi de kan? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ytelsesforskjeller er det, men det du først og fremst betaler for med de dyreste merkene er pålitelighet. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Jeg kjøper ikke noe som er dårligere enn dette; LINKY. Har 3 slike kort nå; en til EX1, en til GF1 og en til LX5. Bruker de også til TV'en min, XviD i 720/1080p overføres kjapper på et slikt kort enn USB minnepennen. Minnekort med "Class 6, 8, 10 osv. sier meg en ting; JALLA! Edit: Elkjop.no har kortet til 389kr. Du kan velge Collect in store eller brevfrakt til 10kr. Endret 30. oktober 2010 av Haandværkaren:-/ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Prisen kan varier ganske mye,avhengig av hvilken butikk du dropper innom. Ytelsene som de rimeligste minnekortleverandørene påstår kortene innehar,skal du ta med en klype salt. Et kort som du kan kjøpe for 30.- på eBay gir du fort 300.- for i en fysisk butikk,ytelse/kvalitet på de kortene tilsier en pris nærmere 30.- en 300.- Lenke til kommentar
gwh Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Endte opp med dette, regner med at det er ok. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600643 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Minnekort med "Class 6, 8, 10 osv. sier meg en ting; JALLA! Pussig, for meg sier det at de har minimum skrivehastighet på henholdsvis 6, 8 eller 10 MB/s Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg kjøper ikke noe som er dårligere enn dette; LINKY. Har 3 slike kort nå; en til EX1, en til GF1 og en til LX5. Bruker de også til TV'en min, XviD i 720/1080p overføres kjapper på et slikt kort enn USB minnepennen. Minnekort med "Class 6, 8, 10 osv. sier meg en ting; JALLA! Betyr det at minnekortet du lenket til som er class 6 er jalla det da? Sorry, måtte bare. Class angir minste kontinuerlige skrivehastighet på et kort Class 0 - These cards do not specify performance, which includes all legacy cards prior to class specifications. Class 2 - Minimum of 2 MB/s performance. Lowest speed for SDHC cards. Class 4 - Minimum of 4 MB/s performance. Class 6 - Minimum of 6 MB/s performance. Class 10 - Minimum of 10 MB/s performance. Ergo, alle SD/SDHC kort har en class, uansett om nettbutikken angir det eller det står på selve kortet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Pussig, for meg sier det at de har minimum skrivehastighet på henholdsvis 6, 8 eller 10 MB/s Ergo, alle SD/SDHC kort har en class, uansett om nettbutikken angir det eller det står på selve kortet. Vel,når det gjelder klassifisering av kort fungerer det dårlig da enkelte produsenter ikke er flinke nok til og skrive korrekt i henhold til faktisk hastighet.du finner class 4 kort som er raskere en class 6 kort. The introduction of the speed grades Class 2, 4, and 6 for high capacity SD memory cards (SDHC) was an important step in showing consumers that there are more differences between products than just capacity. However, the market basically consists of budget/mainstream cards, for which performance is secondary, and of enthusiast products. We looked at 13 of the latter group, and we found more significant performance differences than the speed class ratings would suggest Many of the high speed memory cards we tested reached almost 20 MB/s read throughput. Some cards were probably bottlenecked by our Transcend M5 card reader, but we didn't find faster card readers to work with. However, read performance isn't the issue: we found substantial performance differences of up to 100% in the write throughput benchmarks, where the cards delivered between 9 and 18.6 MB/s. And the speed classification didn't help much, as some Class 4 cards delivered better write performance than some Class 6 products. klippet fra denne testen. Endret 1. november 2010 av Nautica Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Vel,når det gjelder klassifisering av kort fungerer det dårlig da enkelte produsenter ikke er flinke nok til og skrive korrekt i henhold til faktisk hastighet.du finner class 4 kort som er raskere en class 6 kort. Ingen av de som ikke var merket feil så vidt jeg så. Alle oppfylte kravet som sier at de må oppnå minimum den oppgitte kontinuerlige skrive hastigheten. At produsenten er konservativ fordi de ikke kan garantere at alle kortene av en type holder lik kvalitet skjønner jeg ikke helt at skal brukes i mot dem da de oppfyller det de lover, og som du selv nevner, i enkelte tilfeller overgår det glatt. At man må støtte seg til faktiske benchmarks for å finne ut hva som yter best er ingen hemmelighet for noen verdens ting, være det seg harddisker eller minnekort. Poenget er uansett at du kan ikke avskrive et kort som jalla bare fordi det er oppgitt til å oppfylle et minimumskrav spesifisert av standarden for den typen kort Lenke til kommentar
# offline Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Betyr det at minnekortet du lenket til som er class 6 er jalla det da? Sorry, måtte bare. Det kortet som jeg linket til er ikke Class 6 kort, det er Class 10 og har 30MB/s lese-/skrivehastighet. Har hatt "jalla-kort" med Class 6 fra de andre produsentene, bare møkka. Kjøper minnnekort av god kvalitet fra Sandisk og Lexar. Minnekort gidder jeg ikke å spare penger på. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Poenget er uansett at du kan ikke avskrive et kort som jalla bare fordi det er oppgitt til å oppfylle et minimumskrav spesifisert av standarden for den typen kort Jeg har vel aldri sagt at minnekort er jalla Men jeg blir aldri til og kjøpe Transcend/Kingston minnekort til bruk i kameraet. På jobben driver vi med årlig oppgradering av softvare til maritimt navigasjonsutstyr,vi bruker billige 1gb Kingston minnekort "CF" disse blir sendt rundt til kunder og skal kastes etter oppgraderingen,vi har over 10% feil på disse kortene,enten vil de ikke ta imot informasjon eller så vil de ikke gi fra seg informasjonen til navigasjons-utrustningen. Så betaler gladelig en 300/400.- eller mer for og ha pålitelige kort,har et SanDisk-kort som har formidlet ca. 9000 bilder over en 6 års periode. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Det kortet som jeg linket til er ikke Class 6 kort, det er Class 10 og har 30MB/s lese-/skrivehastighet. Har hatt "jalla-kort" med Class 6 fra de andre produsentene, bare møkka. Kjøper minnnekort av god kvalitet fra Sandisk og Lexar. Minnekort gidder jeg ikke å spare penger på. Du kalte kort som har påskrevet klasse for Jalla. Kortet du lenker til er sertifisert som class 6, det listes opp som class 6 hos nettbutikker, og fra bildet kan du klar se at selve kortet er merket med c6 (sekstallet inni c) Min kommentar var enkelt og greit rettet mot absurditeten og kalle kort for jalla bare fordi at de opplyser om at de oppfyller minimumskravet for en klasse, spesielt når kortet du selv lenket til også bruker samme klassifikasjon. Jeg har vel aldri sagt at minnekort er jalla Men jeg blir aldri til og kjøpe Transcend/Kingston minnekort til bruk i kameraet. På jobben driver vi med årlig oppgradering av softvare til maritimt navigasjonsutstyr,vi bruker billige 1gb Kingston minnekort "CF" disse blir sendt rundt til kunder og skal kastes etter oppgraderingen,vi har over 10% feil på disse kortene,enten vil de ikke ta imot informasjon eller så vil de ikke gi fra seg informasjonen til navigasjons-utrustningen. Så betaler gladelig en 300/400.- eller mer for og ha pålitelige kort,har et SanDisk-kort som har formidlet ca. 9000 bilder over en 6 års periode. Beklager at det ble uklart. Min kommentar vedrørende "jalla" var rettet mot Haandværkaren som stemplet alle kort med opplyst klasse (dvs, alle eksisterende SDHC kort) som jalla. Personlig holder jeg meg til SanDisk hovedsakelig da jeg vet at jeg får kvalitet, og at kortene presterer langt over minimum for klassen de er merket med. Forøvrig finnes det nettbutikker som selger SanDisk kort til høvelig pris uansett Har tatt tråden veldig off topic nå egentlig, og det beklager jeg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Har tatt tråden veldig off topic nå egentlig, og det beklager jeg. Er sikkert ikke så farlig nå da TS har fått svar på forespurte topic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå