Aaland Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Heihei! Var så heldig igår at jeg mistet mobilen under setet i bilen og ubevisst ødela skjermen da jeg jekket setet ned. Det er et lite punkt på skjermen som er blitt trykket inn, og skjermen reagerer ikke og viser ikke noe bilde. Man kan se tydelige "screen cracks". Forruten om dette, tror jeg mobilen fungerer, for jeg ble oppringt når HTC'en lå under setet, og det var på den måten jeg fant den. Q: WHAT TO DO?! EDIT: Har svaret på dette, nye Spørsmål på siste post! :-) Endret 1. november 2010 av edusau Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Sjekk serviceverksted om hva det koster å få byttet skjermen. Så en med tilsvarende sak som nevnte at Tekniker24.net (kjenner ikke til verkstedet) tok 560,- for skjerm og 600,- for jobben. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Eller, kjøp en skjerm fra eBay og skift selv. Det er drittenkelt, ihvertfall med Desire'en, som er oppbygd nesten som en lagdelt kake. Se en disassembly guide på nettet, kjøp et sett med urmakerskrutrekkere (med torx) og klå ivei. Jeg fikset nexusen min selv, funker bedre enn stock (la på ny kjølepasta, så nå overklokker den også), og har demontert en desire. Jeg reparerte vannskader dog.. Lenke til kommentar
Aaland Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Eller, kjøp en skjerm fra eBay og skift selv. Det er drittenkelt, ihvertfall med Desire'en, som er oppbygd nesten som en lagdelt kake. Se en disassembly guide på nettet, kjøp et sett med urmakerskrutrekkere (med torx) og klå ivei. Jeg fikset nexusen min selv, funker bedre enn stock (la på ny kjølepasta, så nå overklokker den også), og har demontert en desire. Jeg reparerte vannskader dog.. Takker for svar Mads! Ja, jeg tror jeg går for den løsningen å fikse det selv. Har du forresten en ebay-link til en skjerm som passer htc-desire'en? Har funnet noen, men veit ikke hvem jeg burde velge... Sjekk serviceverksted om hva det koster å få byttet skjermen. Så en med tilsvarende sak som nevnte at Tekniker24.net (kjenner ikke til verkstedet) tok 560,- for skjerm og 600,- for jobben. Er ikke så gira på å få noen til å gjøre det for meg, kan like godt fikse selv. Veit du om hvor jeg kan få kjøpt skjermen? Lenke til kommentar
Aaland Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) BUMP Fant ut at jeg trenger: LCD Screen http://cgi.ebay.com/OEM-New-HTC-Desire-LCD-Display-Screen-Replacement-USA-/320602041774?pt=PDA_Accessories&hash=item4aa55eedae#ht_2697wt_905 Digitizer http://cgi.ebay.com/HTC-DESIRE-TOUCH-SCREEN-REPLACEMENT-DIGITIZER-LIMITED-/400152367511?pt=PDA_Accessories&hash=item5d2af09197#ht_4562wt_1002 Q: Noen som vet om en tutorial på hvordan å installere disse komponenentene? Q: Er det samme skjermen på Google Nexus som på min Htc Desire, da Nexus skjermer er rimeligere? Takker! Endret 1. november 2010 av edusau Lenke til kommentar
Aaland Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 UPDATE: Nå har jeg fikset desire'en, det gikk som en drøm. Kjøpte delene jeg har linket til lengre oppe og følgt en guide jeg fant på nettet. Alt fungerer som før. Tenkte og jeg skulle dele linken med andre som kanskje har samme feilen, er en guide med massevis av bilder og forklaringer, alt fra A til Å. http://tjworld.net/blog/htc-desire-tear-down Takker ellers for all hjelp ang. mitt problem! Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Trenger jeg ny digitizer dersom fronten fortsatt er hel? Min ble mistet i gulvet, jeg så at nederste høyre hjørne på LCDskjermen hadde fått seg en knekk, nå er den helt svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå