Gå til innhold

Kjøp av ny plasma tv, ca 5-6000, 42"-50"

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg videre i valg av ny TV. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gå for en plasma, men er fortsatt åpen for LCD/LED dersom det skulle være mye å hente ved å velge det.

Pris: Som nevnt i tittel, 6000kr er en slags smertegrense før frakt. Dersom jeg kunne gått i butikk kunne jeg selvfølgelig strukket meg litt til siden jeg slipper frakt, men vil i utgangspunktet bestille på nettet denne gangen utifra et generelt inntrykk om at det ser ut til å gi mest for pengene.

Spesifikasjoner: Full HD er et must, 3-4 HDMI er vel de viktigste kravene.

Kilde/Bruk: Bruken vil bli tredelt: Blu-ray/dvd - PS3(og Wii) spilling - TV i standard og HD via RiksTv. Altså litt av alt, men mye materiale i 720p og 1080p. Den gode splitscreen og filmopplevelsen er viktig. Kilder vil være hovedsakelig HDMI.

PC: Ikke i utgangspunktet en prioritet, men om det funker er det et klart +.

Så til sakens kjerne: jeg sitter kun 2,3-2,8 meter unna der TVen stå, og dermed blir valget av størrelse litt små vanskelig. Jeg har lurt på 46" men funnet få gode tilbud på det i min prisklasse, 50" vil vanligvis også blir or dyrt men har funnet det jeg tror er et godt tilbud. Dermed står valget mellom en 42" og en 50". Det jeg er redd for er at 50" blir for stort, men finner veldig mye sprikende informasjon på dette, iflg noen guider skal 50" gå fint, mens andre sier det vil bli for stort, og at 42" blir mer passende. Noen tips her? Erfaringer med å ha 50"/46"/42" på såpass liten avstand?

Her er en vurdering som tilsier at 50" skal kunne gå http://reviews.cnet.com/tv-buying-guide/size-up-your-screen/

Jeg har selv funnet fram noen alternativer, kommentarer på disse?

Panasonic 42" Plasma-TV

Samsung 50" Plasma-TV

Må si at jeg liker spesifikasjonene på Samsungen godt, men har ikke funnet mange tester av den, og den er også 50" som jeg er usikker på. Ellers har jeg et godt inntrykk av Panasonicen etter å ha lest flere ganske gode tester av den.

Som referanse har jeg også en 46" som frister, desverre sprekker den budsjettet med 1000kr, og den ser ikke ut til å være veldig utbredt i norge generelt, så har ikke veldig stort håp om et tilbud på en slik i nær fremtid.

Panasonic 46" Plasma

EDIT: la til link til en vurdering av størrelse.

Endret av uksomt1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...