Gå til innhold

Swap fil xp pro

HEE

Anbefalte innlegg

hello :p

ser at mange prøver og modifisere denne swap filen(win xp) og har sett emnet her på forumet før og jeg ønsker det samme.(har brukt søkemulighete før denne topic)

jeg kjører winxp pro på en 450 mhz med 384 mb ram og denne funker bra men .. den kan sikkert bli bedre men denne swap forandringen ... skal prøve dette men hakke snøring på hvordan jeg gjør dette derfor topic.

noen forslag :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på My Computer-->Advanced-->Performance-->Advanced-->Change(under Virtual Memory)

Det viktigste er å sette den til en fast størrelse(samme på max som på min), så er det bare å prøve seg fram litt. Sett den først til 1.5 ganger ram'en i maskina di (rundt 700 i ditt tilfelle) og test et par dager. Så kan du prøve å gå ned til 500 f.eks., og sjekker om det blir for lite(du får opp beskjed hvis xp går tom for virtuelt minne(=swap fil)).

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar

700 ... har kjørt lenge med det, uten prob...

Viss du kan legge swap fila på en annen harddisk enn den windowsen ligger på så er det åsså pluss.

...men som sagt du får beskjed viss det er for lite. ,men heller for mye enn for lite.... gidder ikke lage mer krøll enn høgst nødvendigt

Lenke til kommentar

HEE: Det som betyr noe er hvor masse ram du har, ikke prosessorhastigheten. Swapfila/virtuelt minne er egentlig bare en "forlengelse" av ram'en din. Så når du går tom for ram blir swapfila brukt(enkelt sagt). Harddisken din er sellvfølgelig treigere enn ram'en din, så det lønner seg å ha masse ram(og dermed trenger du mindre swapfil) framfor lite ram...

Det med å ha swapfila 1.5 ganger så masse ram du har er ikke en regel, men noe du kan gå ut ifra.

Lenke til kommentar

ikke helt sant...

windows bruker swapfila hele tiden, men ja den utnytter rammen åsså. Men eg er rimelig sikker på at selv m 2gig ram så blir swapfila brukt...

For å si det på en teit måte. Viss du har dødsmye ram og ikke har swapfil så blir pc'en treigere enn om du kører noe midt i mellom... altså noe ram og noe swap...

1,5 er minimum, men det har vel åsså noe med effektivitet å gjøre tipper eg.. altså at hele rammen kan legges på disk + litt overhead...

Ved å tvinge pc'en til å kjøre en fast størrelse istedet for at pc'en bestemmer selv er for å unngå at pc'en plutselig forrandrer størrelse på swapfila... kjedeligt egentlig. Du leser på webben i 2timer...så gjør pc'en fila mindre som tar en evighet... så starter du et svært program som tvinger den til å øke størrelsen.... tar masse tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...