kkanin Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) SE oppgir Cedar til en standbytid på (opptil) over 400 timer. Jeg opplever tomt batteri etter ca 4 døgn (96 timer) med svært moderat bruk, kanskje 2-3 korte samtaler pr døgn. Jeg oppholder meg hele tiden i områder med god dekning, både 2G og 3G (Oslo). Det er ingen programmer som surrer i bakgrunnen, de er slått av. Er dette normalt eller kan noe være galt med batteri eller telefon? Endret 18. november 2010 av cyclo Tittel forbedret Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Hvis du ikke benytter deg av datatrafikk på telefonen ville jeg slått av 3G/HSDPA og satt den i "GSM-modus". Da vil du nok oppleve å få noe bedre batteritid. Faren min har en Elm og når jeg bare satte den til GSM så fikk han langt bedre batteritid. Endret 30. oktober 2010 av datating Lenke til kommentar
kkanin Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Hvis du ikke benytter deg av datatrafikk på telefonen ville jeg slått av 3G/HSDPA og satt den i "GSM-modus". Da vil du nok oppleve å få noe bedre batteritid. Faren min har en Elm og når jeg bare satte den til GSM så fikk han langt bedre batteritid. Har prøvd dette, men det ser ikke ut til å ha noen effekt. Telefonen har oppgitt lengre standbytid på 3G, og siden den *enten* er på 3G *eller* på 2G ville jeg anta hat det skulle ha en positiv effekt å ha åpning for begge nettene? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hvis du beveger deg ut av en 3G-sone og over til GSM så er det et godt stykke den kommer til å ha 3G-dekning med 1-2 streker dekning før den skifter over vanligvis. Det er da den trekker mye mer strøm. Hvor mange minutter er du i samtale i snitt pr. opplading? Lenke til kommentar
kkanin Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Hvor mange minutter er du i samtale i snitt pr. opplading? Vil anslå 0.5-1 time max. Siden telefonen er oppgitt til 4 timer samtale skulle vel det kunne stå for max 25% av batterikapasiteten. Lenke til kommentar
kkanin Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Hvis du ikke benytter deg av datatrafikk på telefonen ville jeg slått av 3G/HSDPA og satt den i "GSM-modus". Da vil du nok oppleve å få noe bedre batteritid. Faren min har en Elm og når jeg bare satte den til GSM så fikk han langt bedre batteritid. Jeg satte telefonen i "GSM only" etter at du skrev dette, og det kan virke som om det skal gjøre susen. Forrige uke startet jeg mandag morgen med fullt batteri og fikk første varsel om tomt batteri fredag kl 14:00. Idag startet jeg også med fullt batteri, og er spent på hvordan utviklingen blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå