Gå til innhold

Gir ssd mye ytelse for pengene?

ltdata

Anbefalte innlegg

hei. har tenkt å bygge en budsjett pc til litt spilling og vanlig kontorbruk.

skal kjøpe alt untatt strømforsyning, cpu vifte og skjerm. budsjett 5000kr.

Vil det lønne seg å kjøpe en ssd disk for bedre ytelse i win 7 og til spill? eller koster det mer enn det smaker? kan jeg like så godt kjøpe en vanlig stor masselagringsdisk og heller vente til ssd blir billigere å da legge in operativsystemet?

ser at prisen er gjerne ca 1000kr for de minste ssd diskene og det er ganske mye av busjettet mitt. takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det hk som avgjør om man kan kjøre sata3?

hvor stort er win7? det er vel meningen at win7 og programmer og kanskje noen spill bør installeres på ssd for bra ytelse og rask tilgang ikke sant?

Kort svar: 64GB Holder

Lengere svar: Jeg bruker nå 1x 320GB hdd og 1x1TB hdd. På den på 320GB så har jeg kun dedikert 80GB til Windows. Det inkluderer da Windows 7 som ligger på en rundt 15-20GB, noen programmer, filer osv og resten til Linux. Jeg vil derfor tro at 64GB burde holde uten problemer :) Meningen med SSD er og redusere loading tiden på Windows, programmer og spill.

Nå har jeg ikke testet, men jeg er usikker på om man tjener så veldig mange sekunder på spill og programmer. Men det er kanskje noen som kan svare på det, så kan jeg vurderer og skaffe meg en SSD disk før eller siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...