Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

OC'et CPU, skjermen vil ikke vise bilde etter dvalemodus.

Anbefalte innlegg

God kveld.

Jeg har nylig OCet min i7 920 (til 3.61 GHz) i BIOS. Alt fungerer helt fint og tempen ligger under 60. Jeg har derimot støtt på et rart problem, nemlig at etter maskinen går i dvalemodus vil ikke skjermen vise bilde lenger. Maskinen rister til live når jeg vekker den, og skjermen skrur seg på, men går snart i standby med på-lyset blinkende. Jeg har prøvd å koble fra kabelen og stikke den inn igjen, men det er enda ingen reaksjon. En annen kuriositet er at maskinen ikke reagerer på restartknappen mens den er i denne situasjonen, og jeg må skru den av med front-knappen.

Har noen tips til hvordan jeg kan fikse eller feilsøke dette? Selv kan jeg ikke se hvordan dette henger sammen med CPU, men det er den eneste forandringen jeg har gjort siden problemet kom.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tak for svar, selv om løsningen ikke er den beste jeg kan tenke meg.

Du kan prøve å slå på og av skjermen og se om du ikke får bilde da. Da må du bevege på musa eller trykke på tastaturet for å vekke pcen, og altså slå av og på skjermen for å få skjermbilde. En bedre løsning for deg kanskje? Mulig dette skjer pga driver/drivere, men det vet jeg lite om.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...