Kai-Erik Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Hei. Har nylig bestilt og mottatt RiksTV-dekoder og programkort. Har RiksTVs programpakke "fritt valg", hvor jeg selv har valgt kanalene. Nå sitter jeg her, da, med en 32" Philips-TV, Grundig RiksTV-dekoder og programkort. Hadde en "One for all"-antenne (ute-antenne) fra før, som ser slik ut: Har forsøkt å bruke den, men synes alt oppsett og montering ble surrete, og slet med å få inn noe signal. Lurer på hva slags bord- eller uteantenne jeg bør kjøpe meg for best mulig bilde/kvalitet/dekning? Tar gjerne mot eventuell hjelp for den antenna jeg allerede har også. Noen erfaringer? Meninger? Anbefalinger? Takk på forhånd. - Kai-Erik Endret 29. oktober 2010 av Kai-Erik Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 I følge antenneguiden på RiksTV sin hjemmeside skal du bruke en 10, 24 eller 45 elementers antenne. Antennen må være av UHF typen, VHF eller UHF/VHF kombi antenner kan ikke benyttes. http://www.rikstv.no/Kundesenter/Antennehjelp/ http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Antenne/ Lenke til kommentar
Kai-Erik Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Takk! Har sett flere tråder her, at bordantenne kan fungere greit... men... er nok best å bruke uteantenne. Forstår jo egentlig det. :-P De selger de antennene som RiksTV har avbildet på siden, på Elkjøp her. Så får nok ta turen innom. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Har du skjekket dekningskartet? Hvis du er i mørkegrønt felt på kartet vil nesten hva som helst av antenne, inkludert en meters koaks-kabel uten antenne tilkoblet kunne funke. Det gjør det hos meg, men jeg bruker inne-antenne med forsterker i foten (en type Clas Ohlson ikke selger lenger) som gir litt bedre stabilitet. Er du i lysegrønt felt, er det litt mer nøye med valg av god antenne. Men Elkjøp vil sikkert kunne si noe om hva de anbefaler der du bor. Lenke til kommentar
Kai-Erik Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Har sjekket litt på kartet nå, og jeg bor i mørkegrønt område. Det vil vel (utifra hva du skrev) si at jeg kan bruke en inne-antenne? Ville være fint om du/noen kunne linke til en antenne på en nettbutikk som vil fungere greit. Liker helst å bestille via nett, med tanke på utvalget. Er redd for å gå for en dårlig antenne. Har ikke særlig peiling på akkurat det området. Takk. - Kai-Erik Endret 1. november 2010 av Kai-Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå