Jostein K. Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Heihei! Jeg har tenkt å lage gresskar pai, men jeg har støtt på et problem. Jeg finner ikke gresskar i noen form. Både helt gresskar og gresskarpuré går greit ut ifra hva jeg har sett på oppskrifter, men jeg klarer ikke å finne noen av delene. Nå har jeg hittil bare vært på en utenlandsk butikk, men de hadde ikke gresskar. Utenom det har jeg vært på Coop, Meny og Ica, butikkene med litt større utvalg altså. Supermarked er det vel det heter? Uansett, jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete. Jeg bor i Bergen, og jeg har ikke tenkt å kjøpe fra internett eller fra en annen by. Jeg har vært på Vektertorget, der har de ikke gresskar. Takktakk! Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Burde være lett å få tak i gresskar nå som det er Halloween. Du får prøve i dag og se, eventuelt høre med butikkene om det er på vei inn, eller om de kunne bestilt til deg. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jeg synes jeg ser gresskar overalt, jeg. Senest i går så jeg et gresskar på en Ica-butikk. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ica, Rema 1000 og Rimi har gresskar. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Ica, Rema 1000 og Rimi har gresskar. I Bergen? Det har ikke jeg sett. Hvor da? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Blomsterforhandlere har også gresskar. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Ica, Rema 1000 og Rimi har gresskar. I Bergen? Det har ikke jeg sett. Hvor da? Leste ikke posten din skikkelig, men trodde de hadde gresskar over hele landet. Prøv Meny eller Lerøy Mat i Galleriet. Endret 31. oktober 2010 av Jassogitt Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Da fant jeg gresskar på Global Food like utenfor Bergen Storsenter, om noen er interesserte. Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Er gresskar godt? Godt nok til at det er verdt å kjøpe en for å smake? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Ja, jeg synes det er godt, og ja, det koster ikke mer enn omtrent 30 kroner kiloen. Gresskarpaien ble iaf veldig god, jeg anbefaler deg å forsøke selv! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Gresskar er noe man vanligvis får kjøpt rundt halloween, og stort sett ikke utenom. Som erstatning kan man bruke "butternut squash", en beige pæreformet sak som de fleste innvandrersjapper har liggende. Kinsarvik pleier å selge gresskar i sesong. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Bumper denne litt..!Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt Butternutgresskar? Husker å ha spist det fra ovnen i Australia, var ekstremt godt. Tror det er det samme som Butternutsquash..?http://www.frukt.no/leksikon/gronnsaker/faktaark1/butternutgresskar/ Og siden tråden handler om gresskar... er det noen steder man får kjøpt noe til å lage pumkin spice med? Til kaffe og slikt, drakk det en gang i New York og må si det var det beste jeg noen gang har drukket. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Butternut squash er en squash-type, men brukes, og smaker som gresskar. Kjøpes i de aller fleste innvandrerbutikker, og av og til på større fancypants-butikker som Meny. Pumpkin spice pleier å være knust kanel, nellik og muskat. Gjerne også ingefærpulver og allehånde. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Man finner nok både gresskar og «butternut squash» på boks gjennom hele året i enkelte større butikker. Det er i tillegg mulig å kjøpe det på nett, f.eks. fra iherb.com. Endret 30. oktober 2014 av Horrorbyte Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Masse gresskar på Kiwi her i alle fall. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Grrsskarene på Jiwi her så ikke noe fint ut ihvertfall, som all annen frukt på Kiwi Lenke til kommentar
( ) Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Undertegnede har for noen år siden observert glass med "Kürbis" i vanlige butikker, og det var da altså gresskarbiter nedlagt i en eller annen lake... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Jeg får noen ganger servert mat der gresskar er byttet ut med søtpotet, og jeg vil påstå at søtpoteten er hakket bedre en gresskar. Men vet ikke ang en pai. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå