Nemon Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Har sett meg litt rundt på nettet etter norske nettbutikker som selger billig DVD og har et bra utvalg. Men som regel så ligger ikke butikken i norge eller så sender de varene fra utlandet. Det jeg lurer på er om det er noen som vet av noen brukbare hel-norske nettbutikker som selger DVD? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 www.akersmic.no des,OUT! --------------------------------------- we lucky few, band of brothers Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hva er fordelen med norsk? Hvis det er fortolling du er redd så kan jeg annbefale www.play.com eller www.cd-wow.com, disse sender pakkene hver for seg, altså 5 DVD'er blir 5 pakker. Det fine er at de ikke tar betaling for frakt. Og så lenge verdien på varen er under 200 kr er den ikke momspliktig. Med andre ord: så lenge prisen er under 200 kr (ca £17,99) så betaler man ikke mer enn den prisen som står på nettsidene her. En bakdel for noen er at man må betale med VISA eller MasterCard. Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Drittsekken har helt rett, de skandinaviske butikkene har helt latterlige priser, og det er FØR du beregner fraktkostnader. I tillegg til play.com og cd-wow.com kan jeg nevne blackstar.co.uk, men jeg har enda ikke begynt å bruke den, så jeg veit ikke helt forskjellen der. Det farlige med disse butikkene er når du har lagt igjen visa-nummeret (helt ufarlig) så blir det så VANVITTIG enkelt å handle der at du kommer til å bruke farlig mye penger Men så kan du alltids selge dvdene igjen til uforskammede priser til de intetanende på qxl.no igjen (her drevet med dette en stund nå ja Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Nå har jeg handlet fra Play og CD-Wow i over et år. Dette et seriøse bedrifter. Og jeg har problemer med å finne bedre priser. Når det gjelder det å legge igjen Visa nr. så har jeg en egen konto som jeg kun bruker til nett og utenkandsbruk hvor jeg kun har nok penger til det jeg har bestillt. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 www.dvdon.com har jo endel gode tilbud da og den er norsk. Har også veldig gode erfaringer med www.ezydvd.com.au og play.com selv om de ikke er norske Lenke til kommentar
Marita Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hei hei Er vanligvis veldig skeptisk til slike ting, og vil ikke drite meg ut når jeg først "våger" meg ut. Vil bare ha en sak klar: Denne verdiogrensen for å ungå toll. Kan man legge inn bestillingen med flere DVDer der hver DVD er under grensen, eller må man bestille en og en DVD? Bare for å være 100 % sikkert. By the way: For noen priser!! Marita Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Kan man legge inn bestillingen med flere DVDer der hver DVD er under grensen, eller må man bestille en og en DVD? Bare for å være 100 % sikkert. Ja, bare bestill alt i en ordre, og de sender ut separate pakker. Tror de (cd-wow.com) har lager i Sverige eller noe, og pakkene kommer i posten etter 3-4 arbeidsdager.. Utrolig godt fornøyd.. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) play er utrolig bra! Pleier få pakkene 3-4 dager etter jeg bestiller! Gjør oppmerksom på at filmene du bestiller derfra ikke har norsk tekst, om det er noe behov Endret 27. juni 2004 av rulleguru Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 rulleguru: noen filmer har nok norsk tekst ja, ganske mange faktisk. så det er ikke helt rett det du sier der. fikk igår Mean Machin fra play.com, der det på coveret står at det skal være norsk tekst, er jammen meg kun engelsk for folk med dårlig hørsel... Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 har bestil sikkert 15 filmer, ingen med norsk tekst :\ vet at noen har det men Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Sendte mail til play.com og sa jeg hadde fått film uten norsk tekst... De beklaget, og sendte idag en ny film, med norsk tekst.... Stod ingenting om at jeg måtte returnere den jeg fikk tidligere Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvilke erfaringer har dere med amazon.co.uk? har sjøl bestilt Babylon5 The Complete 3 series til 40,33pund inkludert frakt !! dette skal etter dagens valutakurs (12,54NOR=1GBP) bli 504,74KR. Rett etter jeg hadde plasert bestilingen ble det trukket 100kr fra kontoen min. Trodde dette var et Visa-gebyr(veldig dyrt sådan), så jeg kontaket Postbanken for å få klarhet i dette. De på sin side fortalte at alle varekjøp i Norge samt utlandet inkludert Web-butikker bare skulle koste 1kr. Derfor mente de at det måtte være et reservasjonsgebyr som betalingsmottaker hadde kredittert, og at det ville bli trukket fra det resterende beløpet på pakkens verdi når den ble sendt. Men dagen etter var det blitt trukket 500kr til, uten at 100kr var verken trukket fra eller overført min konto! Da er allerede filmens pris 600kr. samt at jeg må ut med ca. 24% mva for å få den inn i landet!!! Noen som har en formening om hva de hundre kronene er for noe??? Vil sette stor pris på et fornuftig svar! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvilke erfaringer har dere med amazon.co.uk? har sjøl bestilt Babylon5 The Complete 3 series til 40,33pund inkludert frakt !! dette skal etter dagens valutakurs (12,54NOR=1GBP) bli 504,74KR. Amazon er seriøse, så der har du ikke noe å frykte. Altså at de svindler deg med visa kortet. Husk at moms og posten gebyrer kommer i tillegg. Tross det blir det billigere enn lokale butikker. Så nå har du bare sesong 4 & 5, samt filmpakken igjen :-) Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Joda, forsatt billigere, men men fatter bare ikke at 40,33pund kan bli 600kr! Filmen vil jo tilsammen koste meg 100+(500kr*1,24)+70kr=790kr, mens jeg hadde kalkulert med 690kr...100kr er ikke mange penger, men om dette skjer hver gang derimot Er vel en fornuftig forklaring på dette. Har jo bare hør positive ting om amazon.co.uk Har nok ikke sesong 1og2 , men har lånt dem av en kompis. Han har hele samlingen, men siden det er lenge til jeg får muligheten til å låne neste sesong bestilte jeg den! Skal selvfølgelig ha alle sesongene samt filmene, og hva er vel bedre enn å starte med den beste sesongen... Babylon 5: The Complete Third Season - Point Of No Return Endret 15. september 2004 av Duckhunter Lenke til kommentar
Atax Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Har sett at Elkjøp i det siste har hatt en del bra priser på noe utvalgte DVD tittler. Netthandel har jo også noe med trygghetsfølelsen med hensyn til reklamasjon og sikkerhet, og da er det greit med en kjent forhandler. Men det er klart det finnes mange seriøse aktører i utlandet, men ville sjekket status og erfaringer nøye før jeg gjør en handel. PS: Utenfor landets grenser gjelder ikke norsk forbrukerkjøpslov lenger, men mange land har allikevel godt regelverk for salg mot sluttbrukere. Endret 21. september 2004 av Atax Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Cd-wow er en go'butikk! Jeg kjøpte 4 sesonger med Futurama til 180,- stykket. Det er noe sånt som 15 dvd'er med moro til 720,- Stall-tipset: Bruk siden cd-wow.fm så får du se prisene og betale i NOK. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 www.dvdstrax.com Lenke til kommentar
am3k Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Playx.no Platekompaniet Sider som Elkjøp og Best Buy (Expert). Husk på tollen ved bestilling fra utlandet. Om ikke nettbutikken skiller mellom varens verdi og frakt, vil tollvesenet ta utgangspunkt i den totale summen inkl. frakt. Pass derfor på at du holder deg under 200,- på pakke verdi og at de merker pakken godt ved å skille mellom verdi og frakt (eller at den totale verdien ikke blir satt til over kr 200,-) Merk også at tollvesenet bruker egnet valuttakurser, disse finner du på toll.no. Kan foresten gå god for DVDStrax. Har handlet mye der, god service, rask levering og fornuftig merking. Samt at de deler opp ordren for å holde seg under 200,- grensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå