Gå til innhold

Produktnøkkel - hvor finner jeg den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Produktnøkkelen sitter på coveret som er borte. kjøpt på Amazon

Da har du et problem for å si det slik. Men det finnes ymse programmer der ute på nett som skal greie å finne produktnøkkelen, hvor trygt det er å bruke og hvilke som eventuelt er trygge vet jeg ikke.

Det jeg vet at det er mye lureri med slike programmer. Et jeg brukte til XP en gang, ga meg en helt annen nøkkel enn den jeg faktisk hadde, så fikk ikke brukt den nøkkelen til noe.

Det du kan gjøre er å installere Windows 7, så har du jo 30 dager til å finne Win7 platen. Du kan utvide dette til 120 dager med -rearrm funksjonen. På den tiden burde du vel finne platen? Uansett, pass bedre på noe som koster såpass med penger.

Lenke til kommentar

Får vedkommende jeg har lånt dvden av krøll med sin versjon, hvis jeg legger den inn?

Om du bruker hans nøkkel ja. Men ellers er ikke selve Windows 7 platen bundet opp mot en spesiell plate. Du kan bruke samme plate på 1000 pcer uten problem, men hver pc må ha hver sin unike nøkkel (eller en OEM-SLP nøkkel som de store pc produsentene bruker).

Men du trenger jo ikke å skrive inn noen nøkkel for å installere win7, så det er jo ikke noe stress.

Men prøv eventuelt å finne et program som kan hente ut nøkkelen fra pcen din da, et program som f.eks ikke trenger internett for å kjøre. For da kan du jo bare koble fra internett etter du har lastet det ned, hente ut nøkkelen din, og så formatere og legge inn Win7 på nytt med den platen.

Men husk, du må jo legge inn samme versjon du har. Altså legger du inn fullversjonen, og har en oppgraderingsnøkkel, får du problemer. Da må du bruke en "hack" for å få aktivert.

Og du må selvsagt legge inn samme type, altså Home Premium, Pro eller Ultimate, den du har kjøpt og har lisens til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...