Christoffero89 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hei, er arbeidsledig og søker nye jobber. noen som vet hvor mange % en deltid stilling må være på for at nav skal dekke resten tslik at det blir 100%? Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jobber du mer enn 50% så har du så vidt meg bekjent ikke rett på dagpenger. Du får jo uansett ikke 100% lønn i dagpenger, så det vil i det aller fleste tilfeller lønne seg å jobbe, med mindre jobben din er usannsynlig dårlig betalt... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 å få fulltid er hardt. derfor må jeg ta jobb selv om det kun er delitd. så jeg må ha 49% for å få penger fra nav i tillegg? mener å hørt at nav kan dekkke resten til fulltid hvis man kun får seg deltid Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Kommer jo helt an på hvor mye dagpenger du får nå. Du får jo bare 60% dagpenger, så for alt jeg vet kan det hende det svarer seg å jobbe over 50%. Om du jobber mer enn 50% over en viss tid, får du brev fra nav om at de kommer til å korte ned/kutte dagpengene dine. Så om du er veldig interessert i å beholde de, må du jobbe mindre timer enn halv normaluke, og fortsette å sende inn meldekort. Dette er nesten noe du må regne ut selv, og se hva som svarer seg for deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå