Gå til innhold

Merkelig trådløst nettverkproblem ( En PC er kjapp, og en er treig på samme nettverk )

mAKKEH

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken informasjon dere trenger for å forhåpentligvis hjelpe meg med dette problemet, så håper jeg får med meg så mye som mulig her nå.

Jeg flyttet ut for ca. 4 måneder siden, og her jeg bor har jeg kun tilgang til WIFI ( 10 MBIT fra Canal Digital om jeg ikke tar helt feil ) Og internettet har funka greit, forutenom kanskje til sammen 5 dager hvor nettet har vært sporløst forsvunnet for oss 3 som bruker dette nettet. Jeg har bestandig 90-100% signal, siden routeren er rett over hodet mitt.

For ca. en uke siden kræsja nettet igjen, og etter godt om 20+ timer, så prøvde vi en ruter restart ( fabrikk instillinger ), og da fikk vi nett.

Nettet funker helt greit på min Windows laptop som jeg kun bruker til film/senge pc, men det er ufattelig treigt og "disconnecter" seg selv på Macen min, om jeg f.eks spiller WoW eller Xbox 360 ( jeg deler internett fra wifi, og ut på ethernet kabel, dette har funket smertefritt før )

så kan jeg få sånn 2-5 sec. disconnect fra internettet, som gjør at jeg kobler fra både WoW, Xbox og lignende.

Internettet er veldig treigt generelt sett, men har blitt bedre over de siste par dagene, men er fortsatt veldig merkelig at det funker bra på den andre laptopen, men ikke på Mac'en min.

Jeg har ikke hatt mulighet til og ringe Canal Digital da hu som eier nettet er på ferie, og er ikke til og få tak i ( i tilfelle jeg må ha tilgang til selveste routeren ). Jeg har admin tilgang inn på routeren via WIFI.

Spørsmålet er da som følger;

Er det noe jeg kunne ha kommet borti da vi resetta routeren, evt. noe som er blitt glemt og slått på p.g.a fabrikk instillinger, som gjør at internett hastighet kan variere fra maskin til maskin? Evt, kan det være en feil på Mac'en som gjør at dette skjer?

Håper jeg fikk med så mye som mulig, om det er noe som mangler, så si ifra så skal jeg skrive det snarest, takk!

Endret av mAKKEH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde og bytte fra Automatisk Kanalsøk ( Den sto på 6 ), til kanal 1, uten forskjell. Ble tipset om å skru av Short GI som var enablet i routeren min ( Jeg personlig aner ikke hva det er ), men nå loada iallefall Diskusjon.no VELDIG fort, i forhold til isted når jeg kun så halve siden uten bilder ,og det tok 2 minutter bare for å poste en tråd..

EDIT

Det funka veldig greit i Chrome i typ 5 minutter, og nå loader den elendig igjen. Får loada Diskusjon.no veldig greit i Firefox, men ikke i Chrome, dette forstår jeg ingenting ut av...

Endret av mAKKEH
Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg fant problemet med hjelp av en god kamerat - jeg forrandret 802.11 mode til kun g og b, uten n, samtidig som jeg bytta kanal til 13 ( fra automatisk satt 6 ), og nå ser det ut til og funke greit, håper det holder seg nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...