Essem87 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hei. Har prøvet med å finne innstillinger i dag med i7-950 CPU. Har en stock kjøler så vet jeg ikke kan gå opp til 4ghz eller noe i nærheten. Akkurat nå kjører jeg med 178bclk x20multiplier. Vcore 1.152 som det står i CPU-Z. Har ikke stilt på noe annen volt. Rammen kjører på 1424 mhz, 178x8 vet har dårlig ram, Corsair XMS3 1333mhz CL9 timings er på 10-10-10-26 CR 1T akkurat nå. Etter 1 time med Prime95, ligger tempen på i hwmonitor på 82-79-79-76 er dette temps under prime95, noe jeg kan bruke til dagligdags (spilling)? De vil jo ikke være så høye under spill som i prime. Takker for svar. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Hvis det er primestabilt, går det. Du bør koste på deg en 3-parts-kjøler slik at du forhåpentligvis kan kjøre 4-4.2 GHz med like eller bedre temperaturer enn det du har nå. Eksempler på gode kjølere: Noctua NH-U12P SE2 (god bundle med 2 vifter, adapter for hastighetsregulering av viftene, og termisk pasta av god kvalitet) Noctua NH-D14 (Denne er stor så skekk at kabinett og hovedkort er kompatibelt. TRUE 120 EXTREME Megahalems Endret 30. oktober 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Essem87 Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Kjører på 3.6ghz nå med stock kjøler, idle temp liger på rundt 45, prime load rundt 80-82 grader. Vet jeg burde kjøpe meg en ordentlig kjøler, men er ikke helt lysten på å måtte ta ut HK for å få feste den. Da jeg ikke har bygget en PC og er ikke helt sikker på om jeg får festet og satt sammen alt i kabinettet igjen. Lenke til kommentar
Covi Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Kjører på 3.6ghz nå med stock kjøler, idle temp liger på rundt 45, prime load rundt 80-82 grader. Vet jeg burde kjøpe meg en ordentlig kjøler, men er ikke helt lysten på å måtte ta ut HK for å få feste den. Da jeg ikke har bygget en PC og er ikke helt sikker på om jeg får festet og satt sammen alt i kabinettet igjen. Du trenger ikke og ta ut hele hoverkoret, ligge pc'en på siden går helt fint! Hvilket kabinett har du? PS: det finnes mange guider og videoer, søk litt rundt, det er lettere enn du tror! Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 er ikke alle kabinetter som har tilgang bak HK. da er du mer eller mindre nødt til å ut med "alt". Intel anbefaler forøvrig en max temp på 69 eller 68 grader for 950 om jeg ikke husker feil. test ut CPU under en "dags" vanlig bruk. jeg benytter meg av HWmonitor som lagrer maxtemp slik at jeg kan se den når jeg komemr ut fra spill o.l. det burde gi deg en rimelig god pekepinn om hva temperaturer du oppnår under vanlig bruk Lenke til kommentar
wim Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) ... Intel anbefaler forøvrig en max temp på 69 eller 68 grader for 950 om jeg ikke husker feil. ... Den temperaturen er tCase. Det er ikke coretemp. tCase er temperaturen på varmesprederen. Den er ca. 10-15 grader kaldere enn kjernetemperaturen. Endret 19. november 2010 av wim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå