-Léon- Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hva var det du egentlig du trodde du ville gjøre når du søkte/spurte om det var en ledig stilling? Det er en matvarebutikk, finnes grenser på hvor mye variasjon man kan få i en slik stilling. Rydde, plasser ting i hyllene, kaste papp i presseren, sitte i kassen osv og når du blir eldre så vil du nok sikkert finne ut at man ikke alltid får den jobben man vil ha. Har bare skumlest litt igjennom hva andre har svart deg men siden du ikke er fornøyd så si det til sjefen, be om litt variasjon eller si du vil si opp stillingen din. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg fikk meg jobb på McDonalds - endte med å flippe burgere hele dagen og stinke sylteagurk på fritida. Jeg skjønte fort at dette ikke var karriere for meg.. Jeg tok the easy way out og tok løpefart inn i en taklem som sto åpen så jeg fikk lett hjernerystelse. Ingen bevitnet episoden, men alle hørte at det knaste "bak på kjøkkenet et sted" (eller var det hodet mitt...?). Leverte oppsigelse samme dagen "på personlig grunnlag" da sjefen spurte, og lå hjemme og spilte tv-spill med lønn ut oppsigelsestiden. Jeg anbefaler det ikke, men der har du ihvertfall en løsning.. Lenke til kommentar
Laurb Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg tok the easy way out og tok løpefart inn i en taklem som sto åpen så jeg fikk lett hjernerystelse. Ingen bevitnet episoden, men alle hørte at det knaste "bak på kjøkkenet et sted" hahahaha Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Uansett, har du ikke kontrakt så kan du gå på dagen, trenger ikke oppsigelse. Har du arbeidskontrakt så er det vanlig med prøvetid, innenfor den kan du få oppsigelse ubegrunnet, å du kan levere en ubegrunnet oppsisegelse med umiddelbar virkning. Gidder ikke finne kilder, men er veldig sikker i min sak. Feil, feil og feil. Oppsigelsesfrist i prøvetid er normalt 14 dager. Oppsigelse i prøvetid må være begrunnet i arbeidstakers tilpasning til arbeidet, faglige dyktighet eller pålitelighet. Bevisbyrden for dette ligger selvsagt hos arbeidsgiver. Oppsigelsesfristen er gjensidig (dvs 14 dager for både arbeidsgiver og taker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå