l_man Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Har 2laptops og et mobiltbredbånd fra telenor. Er det noen sjanse og koble maskinene sammen slik at de begge kan bruke samme nettverket? At begge for internett tilgang? Noen som har prøvd? Har bundet meg til telenor nå så kan jeg ikke bytte leverandør. På forhånd takk:) Endret 29. oktober 2010 av l_man Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Litt avhengig av hva slags hardware du har (ikke alle kort tillater dette tror jeg) så er det fullt mulig å opprette en brotilkbling mellom internettilgangen fra USBen til enten LAN utgangen eller WiFien på PCen din så den andre maskinen enten kan koble seg til med ledning eller via wifi. Bare Google: "ditt operativsystem bridge connection between usb and x" (hvor x er enten LAN eller Wifi. F. eks: Google: windows 7 bridge connection between usb and lan port Det finnes også routere som du kan koble til en mobilbredbånd stick som så sender signalet ut via Wifi (eller du kan koble til den med ledning). Edit: Uten at jeg husker helt gangen i dette så er det veldig enkelt å få til i Win7 hvertfall. Det er et par tastetrykk og litt museklikking Bruker du Linux har jeg en guide som hvertfall fungerte med å få telefonen min til å snakke med LAN utgangen. Si i fra om du trenger Endret 29. oktober 2010 av LtdEdFred Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Du kan dele ved brokoble de to trådløse nettene på 3G-maskinen. Skal du ha forbindelse trådløst mellom maskinene, så kan det gjøres ved å sette begge maskinene i ad-hoc (data-datamaskinmodus). Alternativt kan du prøve connectify på 3G-PC om du har Win7. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Er vista på begge maskinene. Prøvde sette opp ad-hoc igår men feilet. Maskinen tillot ikke det. Men skal vel funke om man kobler kabel fra nettverksport til nettverksport på maskinene. Er ikke så nøye med at det skal være trådløst:P right? Eller er jeg på tyttebær tur? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Tør ikke begi meg ut på noen forklaring av hvordan du skal sette opp ad-hoc nettverket, men nettverksport til nettverksport vil fungere helt flott, men du må fortsatt brokoble USB-adapteren til nettverskortet for å få noe internett ut av den. Det er en liten stund siden jeg har gjort dette selv, men mener det er så lett som å åpne nettverkstilkoblingene dine og merke USB-tilkoblingen og nettverksporttilkoblingen og så høyreklikke og velge "Opprett bro". Lykke til. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Sjekk denne: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Set-up-a-computer-to-computer-ad-hoc-network Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå