Gå til innhold

Gode fototilbud i (nett)butikkene! LES REGLER I FØRSTE INNLEGG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pentax K-S1 til 199 $ hos Samys. Det er et knalltilbud selv om mva, frakt og gebyr kommer på toppen.

(Skal straks regne på hva prisen blir levert i Norge)

Edit:

199$ * 8,66 = 1724 kr inkl. frakt i USA

Flyfrakt med JetCarrier, levert i post i butikk: 265 kr

Mva: 497 kr

Fortollingsavgift: 140 kr

Totalt: 2626 kr

Ligger til 179 nå.

Nytt regnestykke:

179$ * 8,66 kr/$ = 1550 kr

+ 1,75% valutapåslag + 0,25% ugunstig valuta: 31 kr

+ JetCarrier: 265 kr

+ Mva: 462 kr       

= Totalt: 2307 kr

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fujifilm X-T1 - grei pris med 12999,- inkl 18-55 mm? 

Jeg har ikke snøring på foto, men jeg har en bedre halvdel som ønsker å bytte ut sitt Canon..

Prisen er sikkert grei, men: Hvorfor vil hun byttet ut det gamle? Har hun objektiver som kan brukes videre? Er du sikker på at X-T1 er riktig kamera for henne?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med fare for å dra tråden ut av kontekst..

Hun har hatt diverse Canon-kamera i innstegsmodellene (350, 500/550 650/700).Det ble vurdert lenge ved sist korsvei om X0D ville være verdt det, men hun syntes kamera var litt for stort, og at økonomien ikke kunne tillate det. Hun har noen gamle objektiv, men som er i "daglig bruk", er 18-135 og 50 mm 1,4. Nytt kamera trenger hun okke som, og av objektivene hun har, så er det egentlig bare 50 mm hun eventuelt vil ha med seg.

Jeg kan aldri være sikker på at noe kamera er riktig, men så vidt jeg kan se er dette et av få med isohjul på toppen, uten roting i menyer. 

Ser det er cashback på 950 også, så det blir nok et T1 + et eller annet som kan erstatte fastoptikken hun bruker i dag. For å ikke blakke meg helt, antar jeg at jeg faller ned på 35 mm.

Lenke til kommentar

I går bestilte jeg et litt bedre kort til en litt lavere pris. Lexar professjonal 64 GB SDXC 95 MB/s kort til ca 275 kr, inkludert frakt. Serveren sliter vist litt i dag, men det skal ligge her.

For den som ønsker noe spesielt: Satt ned fra 11.900 til 1.999: http://www.japanphoto.no/lytro-illum-light-field

Eventuelt, hva med 21 000 kr rabatt? (Sigma 300-800mm f/5,6)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ser JapanPhoto selger Lee DSLR starter kit (100mm) til 1799,- i dag. Tror jeg skal ha dette, men usikker på om det er stort nok for å dekke 16mm på FF?

Det er stort nok så lenge objektivet ditt har filtergjenger. Jeg bruker det sammen med Nikon 16-35mm som har 77mm filtergjenger uten problemer.

Takk, da er den filter systemet bestilt. Planen er å bruke det med en av EF 16-35mm variantene, som alle har filtergjenger.

Lenke til kommentar

Med fare for å dra tråden ut av kontekst..

Jeg kan aldri være sikker på at noe kamera er riktig, men så vidt jeg kan se er dette et av få med isohjul på toppen, uten roting i menyer. 

Ja, vi er litt utenom trådens regler, får be om tilgivelse i mangel på tillatelse:

Isohjul på toppen er etter min mening likeverdig med å trykke inn en funksjonsknapp og vri på ett av kontrollhjulene. Jeg vet ikke hvordan det er løst på Canon, men det er hva jeg gjør på mitt Nikon: Trykker inn iso-funksjonsknappen, vrir på fremre hjul for å skru auto-iso av/på, og bakre hjul for å endre iso. Det er ikke grunn til å velge et spesifikt kamera, etter min mening.

Lenke til kommentar

For den som ønsker noe spesielt: Satt ned fra 11.900 til 1.999: http://www.japanphoto.no/lytro-illum-light-field

Så artig ut, kan dessverre ikke bestilles.. :(

Utsolgt

Det er jo meget spesiel kamera.

Trur mange kommer til å returnere den/prøve å selge den vidare på finn.no

Om noen her har kjøpt den og den er ikke som forventet, kan jeg gledelig kjøpe den av der :) Til BF pris, selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Så artig ut, kan dessverre ikke bestilles.. :(

Utsolgt

Det er jo meget spesiel kamera.

Trur mange kommer til å returnere den/prøve å selge den vidare på finn.no

Om noen her har kjøpt den og den er ikke som forventet, kan jeg gledelig kjøpe den av der :) Til BF pris, selvfølgelig :)

Antar at det var ett enkelt kamera som JP ville kvitte seg med.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...