Gå til innhold

Gode fototilbud i (nett)butikkene! LES REGLER I FØRSTE INNLEGG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Studiofotograf 6D, actionfotograf 7D mkII, enkelt og greit "sånn omtrent :) "

Eller for og si det på en annen måte, bruker du langt tid på å ta et bilde 6D, liker du og ta masse bilder på impuls ""pek og skyt"" 7D mkII

Er en hybrid av disse to jeg driver med, derfor litt vanskelig å ta valget på sparket. 6D'en frister naturlig nok litt mer da den er billigere og tar bedre bilder om jeg har skjønt det rett.

Mye av det jeg har skutt den siste tiden med mitt nåværende 450D har i all hovedsak vært fra et stativ og tildels planlagte bilder.

Har du noe canon-optikk nå? I så fall hvilke(t)?

Har Canon EF 17-40mm, Sigma 24-105mm, Sigma 50mm og et billigere tele fra canon (18-200?)

Riktignok er planen å selge to sistnevnte da de er lite brukt og muligens 24-105mm om jeg får det igjen fra søstra mi og etterhvert investere i litt bedre optikk.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg er så på kanten til å handle nytt hus nå. Burde jeg gå for 6D eller 7D2 på det tilbudet og hvorfor?

7D2 hvis du skal Video...

"For the average home users, the full frame of the Canon eos 6D brings the advantage of the image quality, but the 11-point auto focus system which only has one central cross-type point is the biggest weakness for users of shooting sports subjects, and the engineering plastics and the magnesium and aluminium alloy of the 6D is slightly worse in durability."

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Jeg er så på kanten til å handle nytt hus nå. Burde jeg gå for 6D eller 7D2 på det tilbudet og hvorfor?

7D2 for ekstrem skuddtakt og ekstremt god autofokus - til typisk sportsfotografi, fuglefoto og annet hvor du trenger god autofokus og skuddtakt.

6D er fullframe, og kan ikke bruke crop-optikk som 18-200. Du får bedre bildekvalitet og videre utsnitt med optikken - men dette avslører også tydeligere hvis optikken er dårlig i hjørnene.

Hvis video er hovedbruken ville jeg gått for 6D eller vurdert 70D eller 760D - fordelene med 7D2 er først og fremst skuddtakt og autofokus til stillbilder.

Men - post heller i egen tråd - denne tråden er om tilbud, ikke diskusjon av kjøpsanbefalinger.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

"For the average home users, the full frame of the Canon eos 6D brings the advantage of the image quality, but the 11-point auto focus system which only has one central cross-type point is the biggest weakness for users of shooting sports subjects, and the engineering plastics and the magnesium and aluminium alloy of the 6D is slightly worse in durability."

Du er klar over at det du siterer over ikke har noenting med videokvalitet eller -funksjonalitet å gjøre? Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er klar over at det du siterer over ikke har noenting med video å gjøre?

Ja, sitatet er bare tilleggsinfo 7D2 vs 6D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mulig jeg har missforstått, men om du ser på pris statistikken for NX1. Så ble den først lagt inn med pris i prisjakt 18.sept. i fjor. Da til 13.490Kr. Etter 13.feb. i år har den ligget mellom 10 og 11 tusen. Jeg synes ikke 2-3k rabatt er veldig billig for et kamera som produsenten sies å skulle trekke seg ut av kamera markedet.

Dustin sin pris er sannsynligvis bare satt så de skal slippe å få bestillinger på det. Eller en glipp er selvfølgelig også mulig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pentax K-S1 til 199 $ hos Samys. Det er et knalltilbud selv om mva, frakt og gebyr kommer på toppen.

(Skal straks regne på hva prisen blir levert i Norge)

Edit:

199$ * 8,66 = 1724 kr inkl. frakt i USA

Flyfrakt med JetCarrier, levert i post i butikk: 265 kr

Mva: 497 kr

Fortollingsavgift: 140 kr

Totalt: 2486 kr

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har følgt nøye med på diverse canon-opptikk i flere måneder og ber dere om å være obs på at de fleste leverandørene skrur opp prisene sine nå rett før Black Friday.

Sjekk alltid på prisjakt om hva deres pris var tidligere før de skrudde den opp, ellers går dere i fella...
:tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pentax K-S1 til 199 $ hos Samys. Det er et knalltilbud selv om mva, frakt og gebyr kommer på toppen.

Edit:

Totalt: 2626 kr

Ingen ekstra fortollingsavgift hos Jetcarrier, den er inkludert.

Lenke til kommentar

Så bra, det viste jeg ikke. Da kommer totalen ned på 2486 kr.

Litt surt at dollarkursen gjør det noe mindre attraktivt enn nødvendig og at det ikke er noe håp om at den skal smette unna mva. Skulle gjerne kjent noen som var innom New York nå og kunne ta med pakken i bagasjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Husk at valutakursen som benyttes av kortselskapet til omregning ofte er mindre gunstig enn kalkulatorene viser, og at de har valutapåslag i tillegg (ca 1,75%, varierer mellom korttilbyderne).

Lenke til kommentar

Edit:

Totalt: 2626 kr

Ligger til 179 nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...