awesnes Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er så på kanten til å handle nytt hus nå. Burde jeg gå for 6D eller 7D2 på det tilbudet og hvorfor? Har du noe canon-optikk nå? I så fall hvilke(t)? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Studiofotograf 6D, actionfotograf 7D mkII, enkelt og greit "sånn omtrent " Eller for og si det på en annen måte, bruker du langt tid på å ta et bilde 6D, liker du og ta masse bilder på impuls ""pek og skyt"" 7D mkII Er en hybrid av disse to jeg driver med, derfor litt vanskelig å ta valget på sparket. 6D'en frister naturlig nok litt mer da den er billigere og tar bedre bilder om jeg har skjønt det rett. Mye av det jeg har skutt den siste tiden med mitt nåværende 450D har i all hovedsak vært fra et stativ og tildels planlagte bilder. Har du noe canon-optikk nå? I så fall hvilke(t)? Har Canon EF 17-40mm, Sigma 24-105mm, Sigma 50mm og et billigere tele fra canon (18-200?) Riktignok er planen å selge to sistnevnte da de er lite brukt og muligens 24-105mm om jeg får det igjen fra søstra mi og etterhvert investere i litt bedre optikk. Endret 12. oktober 2015 av Hansien Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Jeg er så på kanten til å handle nytt hus nå. Burde jeg gå for 6D eller 7D2 på det tilbudet og hvorfor? 7D2 hvis du skal Video... "For the average home users, the full frame of the Canon eos 6D brings the advantage of the image quality, but the 11-point auto focus system which only has one central cross-type point is the biggest weakness for users of shooting sports subjects, and the engineering plastics and the magnesium and aluminium alloy of the 6D is slightly worse in durability." Endret 12. oktober 2015 av flageborg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har Canon EF 17-40mm, Sigma 24-105mm, Sigma 50mm og et billigere tele fra canon (18-200?)Ut i fra de objektivene, så foreslår jeg 6D Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Jeg er så på kanten til å handle nytt hus nå. Burde jeg gå for 6D eller 7D2 på det tilbudet og hvorfor?7D2 for ekstrem skuddtakt og ekstremt god autofokus - til typisk sportsfotografi, fuglefoto og annet hvor du trenger god autofokus og skuddtakt. 6D er fullframe, og kan ikke bruke crop-optikk som 18-200. Du får bedre bildekvalitet og videre utsnitt med optikken - men dette avslører også tydeligere hvis optikken er dårlig i hjørnene. Hvis video er hovedbruken ville jeg gått for 6D eller vurdert 70D eller 760D - fordelene med 7D2 er først og fremst skuddtakt og autofokus til stillbilder. Men - post heller i egen tråd - denne tråden er om tilbud, ikke diskusjon av kjøpsanbefalinger. Endret 14. oktober 2015 av Trondster Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) 7D2 hvis du skal Video... "For the average home users, the full frame of the Canon eos 6D brings the advantage of the image quality, but the 11-point auto focus system which only has one central cross-type point is the biggest weakness for users of shooting sports subjects, and the engineering plastics and the magnesium and aluminium alloy of the 6D is slightly worse in durability." Du er klar over at det du siterer over ikke har noenting med videokvalitet eller -funksjonalitet å gjøre? Endret 14. oktober 2015 av Trondster 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 7D2 hvis du skal Video... "For the average home users, the full frame of the Canon eos 6D brings the advantage of the image quality, but the 11-point auto focus system which only has one central cross-type point is the biggest weakness for users of shooting sports subjects, and the engineering plastics and the magnesium and aluminium alloy of the 6D is slightly worse in durability." Du er klar over at det du siterer over ikke har noenting med video å gjøre? Ja, sitatet er bare tilleggsinfo 7D2 vs 6D Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Prisdump på Samsung NX1 Japan Photo Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Prisdump på Samsung NX1 Japan Photo Ser ut som ryktene begynner og gjøre seg gjeldende. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Prisdump på Samsung NX1 Japan Photo Ser ut som ryktene begynner og gjøre seg gjeldende. Hææææææ.......? Endret 5. november 2015 av flageborg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Hææææææ.......? Til å kun ha 2stk. fotorelaterte Samsung-produkter i katalogen inngir heller ikke Dustin.no stabilitet for merket. Endret 5. november 2015 av Nautica Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Eller er NX1 så j***** bra at det er verdt noen kroner? Blir litt som Sigma kameraene som jeg "nesten" fikk lyst til å kjøpe når prisen ble redusert 50%, men .............ble ikke noe av Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Mulig jeg har missforstått, men om du ser på pris statistikken for NX1. Så ble den først lagt inn med pris i prisjakt 18.sept. i fjor. Da til 13.490Kr. Etter 13.feb. i år har den ligget mellom 10 og 11 tusen. Jeg synes ikke 2-3k rabatt er veldig billig for et kamera som produsenten sies å skulle trekke seg ut av kamera markedet. Dustin sin pris er sannsynligvis bare satt så de skal slippe å få bestillinger på det. Eller en glipp er selvfølgelig også mulig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Pentax K-S1 til 199 $ hos Samys. Det er et knalltilbud selv om mva, frakt og gebyr kommer på toppen. (Skal straks regne på hva prisen blir levert i Norge) Edit: 199$ * 8,66 = 1724 kr inkl. frakt i USA Flyfrakt med JetCarrier, levert i post i butikk: 265 kr Mva: 497 kr Fortollingsavgift: 140 kr Totalt: 2486 kr Endret 27. november 2015 av Simen1 1 Lenke til kommentar
ItsTobbskii Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg har følgt nøye med på diverse canon-opptikk i flere måneder og ber dere om å være obs på at de fleste leverandørene skrur opp prisene sine nå rett før Black Friday.Sjekk alltid på prisjakt om hva deres pris var tidligere før de skrudde den opp, ellers går dere i fella... 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Pentax K-S1 til 199 $ hos Samys. Det er et knalltilbud selv om mva, frakt og gebyr kommer på toppen. (Skal straks regne på hva prisen blir levert i Norge) Edit: 199$ * 8,66 = 1724 kr inkl. frakt i USA Flyfrakt med JetCarrier, levert i post i butikk: 265 kr Mva: 497 kr Fortollingsavgift: 140 kr Totalt: 2626 kr Ingen ekstra fortollingsavgift hos Jetcarrier, den er inkludert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Så bra, det viste jeg ikke. Da kommer totalen ned på 2486 kr. Litt surt at dollarkursen gjør det noe mindre attraktivt enn nødvendig og at det ikke er noe håp om at den skal smette unna mva. Skulle gjerne kjent noen som var innom New York nå og kunne ta med pakken i bagasjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Husk at valutakursen som benyttes av kortselskapet til omregning ofte er mindre gunstig enn kalkulatorene viser, og at de har valutapåslag i tillegg (ca 1,75%, varierer mellom korttilbyderne). Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Pentax K-S1 til 199 $ hos Samys. Det er et knalltilbud selv om mva, frakt og gebyr kommer på toppen. (Skal straks regne på hva prisen blir levert i Norge) Edit: 199$ * 8,66 = 1724 kr inkl. frakt i USA Flyfrakt med JetCarrier, levert i post i butikk: 265 kr Mva: 497 kr Fortollingsavgift: 140 kr Totalt: 2626 kr Ligger til 179 nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 For den som ønsker noe spesielt: Satt ned fra 11.900 til 1.999: http://www.japanphoto.no/lytro-illum-light-field Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå