Gå til innhold

X10-modellene får endelig Android 2.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Det var 2.2 på min da jeg kjøpte den, og andre har fått den så sjekk telefonen din for oppdatering.

 

 

Javel? Jeg har jenvlig sjekket etter nye oppdateringer, og det er ingenting til min mobil i allefall. :p

Lenke til kommentar

Til dere som klager:

 

For det første har dere nok neppe testet en Xperia X10i selv ut i fra kommentarene deres. For å vente en liten stund på en ganske liten oppdatering er verd å ha mye bedre lyd, bedre kamera og bedre (og større) skjerm en f.eks. Desire (prøvd å bruke den ute i sola?).

 

For det andre, når vi nå får 2.1 som gir oss (enda) bedre batterilevetid og litt annet snacks pluss at den gjør at vi kan bruke stort sett alt av apps på Market (som for meg var den største hindringa med 1.6).

Hva er det da vi mangler i forhold til 2.2 som er som fantastisk viktig?

 

Om du kjøper deg en dumbphone, sitter du da å klager over at den ikke har samme os som dumbphonen som kom 3 mnd etterpå? Nei, fordi det er likegyldig da din telefon gjør alt det du forventet at den skulle gjøre ved kjøpsøyeblikket.

Lenke til kommentar

Til dere som klager:

 

For det første har dere nok neppe testet en Xperia X10i selv ut i fra kommentarene deres. For å vente en liten stund på en ganske liten oppdatering er verd å ha mye bedre lyd, bedre kamera og bedre (og større) skjerm en f.eks. Desire (prøvd å bruke den ute i sola?).

 

For det andre, når vi nå får 2.1 som gir oss (enda) bedre batterilevetid og litt annet snacks pluss at den gjør at vi kan bruke stort sett alt av apps på Market (som for meg var den største hindringa med 1.6).

Hva er det da vi mangler i forhold til 2.2 som er som fantastisk viktig?

 

Om du kjøper deg en dumbphone, sitter du da å klager over at den ikke har samme os som dumbphonen som kom 3 mnd etterpå? Nei, fordi det er likegyldig da din telefon gjør alt det du forventet at den skulle gjøre ved kjøpsøyeblikket.

 

2.2 er mye raskere enn 2.1, prøv å kjør f.eks Linpack på din X10 og se hva du får. Til sammenligning kan jeg fortelle at Desire og N1 (som har samme CPU som X10) med 2.2 får omtrent 35 MFLOPS. 2.1 er gårsdagens nytt, det kom tross alt med N1 for snart et år siden. Det er ikke hva jeg vil kalle en "liten stund på en ganske liten oppdatering". Som en tilleggsopplysning kan jeg fortelle at Desire fikk 2.2 for et kvart år siden, og at SE ikke hopper over 2.1 og går rett på 2.2 er egentlig bare elendig  ;)

 

Ellers vil jeg si at påstandene dine ikke holder helt vann. Kamera er mye bedre enn Desire, men skjermen og lydkvaliteten? Nåja..

 

Fra GSMArena:

The HTC Desire pulls off the same remarkable audio quality as the Sony Ericsson XPERIA X10, but is louder in terms of earphones volume.

 

In fact the two frequency response graphs are so similar that we suspect a similar (or maybe identical) hardware has been used inside the two Android flagships. We suspect that HTC have found a way to pump up the volume a bit higher, which has naturally led to the minimal differences you see in the table below.

 

At any rate the Desire readings are excellent all over, the HTC handset pulling one of the best all-round performances that we have ever seen. Check it out for yourselves.

 

Jeg ønsker ikke å gjøre dette om til en X10 vs Desire-tråd, men må nesten svare på gale påstander.

Lenke til kommentar

 

2.2 er mye raskere enn 2.1, prøv å kjør f.eks Linpack på din X10 og se hva du får. Til sammenligning kan jeg fortelle at Desire og N1 (som har samme CPU som X10) med 2.2 får omtrent 35 MFLOPS. 2.1 er gårsdagens nytt, det kom tross alt med N1 for snart et år siden. Det er ikke hva jeg vil kalle en "liten stund på en ganske liten oppdatering". Som en tilleggsopplysning kan jeg fortelle at Desire fikk 2.2 for et kvart år siden, og at SE ikke hopper over 2.1 og går rett på 2.2 er egentlig bare elendig  ;)

 

Dette viser jo for all verden svakheten med Android: Elendig utnyttelse av CPU'en pga Java-klisteret på toppen.

 

Ellers er jeg enig med han forrige. Sonyericsson har laget et UX som tar rotta på alt annet Android. Det har alt, og det virker nesten perfekt, og det er enkelt og greit i bruk, det er lynraskt samtidig som det ser pent og kult ut. Mye heller SE med 2.1 enn noe annet med 2.2. Faktisk gjør SE sin UX at Android tross alt er brukanes. Vanilla Android er døllt og trist, samtidig som det er kronglete og kjipt, det er en helt annen verden med SE.

 

Folk flest (80-90%) vil foretrekke SE garantert. Men så har vi de 10-20% som er mer opptatt av nyest/raskest og er generellt mer interessert i telefon enn folk flest.

Lenke til kommentar

Til dere som klager:

 

For det første har dere nok neppe testet en Xperia X10i selv ut i fra kommentarene deres. For å vente en liten stund på en ganske liten oppdatering er verd å ha mye bedre lyd, bedre kamera og bedre (og større) skjerm en f.eks. Desire (prøvd å bruke den ute i sola?).

 

For det andre, når vi nå får 2.1 som gir oss (enda) bedre batterilevetid og litt annet snacks pluss at den gjør at vi kan bruke stort sett alt av apps på Market (som for meg var den største hindringa med 1.6).

Hva er det da vi mangler i forhold til 2.2 som er som fantastisk viktig?

 

Om du kjøper deg en dumbphone, sitter du da å klager over at den ikke har samme os som dumbphonen som kom 3 mnd etterpå? Nei, fordi det er likegyldig da din telefon gjør alt det du forventet at den skulle gjøre ved kjøpsøyeblikket.

 

Jo, telefonen fungerer selvfølgelig selv med alle begrensningene sine, men den blir enda bedre med 2.1.

Det er mulig X10 har god plass til applikasjoner, men på min X10 Mini må jeg regelmessig slette applikasjoner for å kunne laste ned nye. Dermed drømmer jeg om å få Android 2.2 der jeg kan legge applikasjoner på minnekortet istedenfor i internminnet. Andre fordeler er bedre støtte for Exchange, mulighet for å bruke telefonen som et trådløst aksesspunkt, enda raskere OS, og for noen er det sikkert kjekt med flash-støtte i nettleser.

Neste gang man kjøper telefon velger man det merket som gir best telefon i lengden, ikke den som har best telefon kun de første månedene. Folk flest har mobilen minst et år, og det er hvor godt den fungerer på slutten folk husker best.

Lenke til kommentar

 

2.2 er mye raskere enn 2.1, prøv å kjør f.eks Linpack på din X10 og se hva du får. Til sammenligning kan jeg fortelle at Desire og N1 (som har samme CPU som X10) med 2.2 får omtrent 35 MFLOPS. 2.1 er gårsdagens nytt, det kom tross alt med N1 for snart et år siden. Det er ikke hva jeg vil kalle en "liten stund på en ganske liten oppdatering". Som en tilleggsopplysning kan jeg fortelle at Desire fikk 2.2 for et kvart år siden, og at SE ikke hopper over 2.1 og går rett på 2.2 er egentlig bare elendig ;)

 

Dette viser jo for all verden svakheten med Android: Elendig utnyttelse av CPU'en pga Java-klisteret på toppen.

 

Ellers er jeg enig med han forrige. Sonyericsson har laget et UX som tar rotta på alt annet Android. Det har alt, og det virker nesten perfekt, og det er enkelt og greit i bruk, det er lynraskt samtidig som det ser pent og kult ut. Mye heller SE med 2.1 enn noe annet med 2.2. Faktisk gjør SE sin UX at Android tross alt er brukanes. Vanilla Android er døllt og trist, samtidig som det er kronglete og kjipt, det er en helt annen verden med SE.

 

Folk flest (80-90%) vil foretrekke SE garantert. Men så har vi de 10-20% som er mer opptatt av nyest/raskest og er generellt mer interessert i telefon enn folk flest.

Tror folk flest vil fortetrekke en telefon som har funskjoner installert uten å måtte leite på nettet etter driverer for å få en telefon som faktisk er noe mer enn en Doro med tuchscreen. Så nei tror ikke 80 til 90 % fortrekker SE foran alt annet.

De fleste er nok ute etter en telefon som har vanlige funksjonen fungerende fra start (blåtann, kunne lager bilder fra mms, og ikke minst kunne synkronisere relativt enkelt med Outlook).

Det er det svenskene kaller for en "prylbøg" som er opptatt av de siste og værste, resten av oss andre ønsker oss bare en god telefon som fungerer til vårt bruk.

 

Og X10 mini dekker ikke mine behov, men det er vel straffen for ikke å ha lest bruksanvisningen til telefonen før jeg kjøpte den (noen som har gjort det?).

Endret av Bjørn Ove
Lenke til kommentar

De fleste er nok ute etter en telefon som har vanlige funksjonen fungerende fra start (blåtann, kunne lager bilder fra mms, og ikke minst kunne synkronisere relativt enkelt med Outlook).

 

Hvis dette er ønsket ditt (og til de fleste??), så kan du jo styre langt unna Android. Faktisk ville du ha langt bedre opplevelse med en eldre telefon som har lengre batterilevetid.

 

 

 

Forøvrig tar sgiga helt feil om han tror at folk ønsker å vente et halvår på ny versjon av SE sin Android med Timescape.

 

Problemet var at SE tabbet seg ut og ville endre større deler av Google sin kode. De sier selv at neste gang vil de kun legge sminke på toppen.

Lenke til kommentar

 

Dette viser jo for all verden svakheten med Android: Elendig utnyttelse av CPU'en pga Java-klisteret på toppen.

 

Ellers er jeg enig med han forrige. Sonyericsson har laget et UX som tar rotta på alt annet Android. Det har alt, og det virker nesten perfekt, og det er enkelt og greit i bruk, det er lynraskt samtidig som det ser pent og kult ut. Mye heller SE med 2.1 enn noe annet med 2.2. Faktisk gjør SE sin UX at Android tross alt er brukanes. Vanilla Android er døllt og trist, samtidig som det er kronglete og kjipt, det er en helt annen verden med SE.

 

Folk flest (80-90%) vil foretrekke SE garantert. Men så har vi de 10-20% som er mer opptatt av nyest/raskest og er generellt mer interessert i telefon enn folk flest.

 

Dersom også X10 Mini har et brukergrensesnitt som er mye bedre enn alt annet Android skjønner jeg ikke at Android selger i det hele tatt.

Jeg har brukt lang tid på å omkonfigurere og finjustere programvaren til å bli tilnærmet like brukelig som telefon som min gamle K810i. Det er mye jeg fortsatt savner og irriterer meg på i forhold til min gamle telefon, men gode applikasjoner og god hardware gjør at jeg fortsatt er fornøyd med kjøpet av X10 Mini.

(X8 og Apple sine Retina-skjermer viser likevel at den lille skjermen på X10 Mini sannsynligvis hadde vært enda bedre med høyere oppløsning, og QWERTY fungerer fint som tastatur.)

Lenke til kommentar

 

Dersom også X10 Mini har et brukergrensesnitt som er mye bedre enn alt annet Android skjønner jeg ikke at Android selger i det hele tatt.

No worries. Sgiga er en aner ikke hva han snakker om. Sony Ericsson er amatører på programvare. Jeg har også brukt tid på å bytte ut alt SE har infisert telefonen min med og er relativt godt fornøyd. Men skal sies at jeg har savnet 2.1 sårt (for ikke å snakke om 2.2).

 

Sgiga har et poeng i at stock android ikke er det vakreste (men SE sin UX er horribel), men det er noe som har blitt nedprioritert til fordel for ... alt annet. Det blir fikset i 3.0. Med tanke på hvor bra den nye youtube appen og galleryet fungerer så har jeg store forventninger til det som kommer.

 

Når 3.0 kommer så kjøper jeg meg en 4.3" med stock Android :D

Lenke til kommentar

Bortsett fra at telefonapplikasjonen har hengt seg opp en 3-4 ganger, så har min Xperia X10i fungert finfint det snaue halvåret jeg har hatt den. Jeg har denne som jobbtelefon og sitter med det medfølgende MW600 Bluetooth-hodesettet hele dagen og telefonen fungerer prikkfritt bortsett fra dette med med at telefonapplikasjonen har hengt seg opp enkelte ganger. SonyEricsson har fått særdeles mye pepper for at det har tatt lang tid å få rullet ut Android 2.1, men for de som bruker denne som en ren telefon med litt ekstra underholdningsverdi er den absolutt verdt pengene, mener nå jeg. For meg betyr det lite at det er Android 1.6 som benyttes, men for de som bruker telefonen til alt annet enn ren telefoni og medieavspilling er det sikkert velkomment med en oppgradering til Android 2.1. Men jeg har lest at vi fortsatt ikke får multitouch (selv om Xperia X10i har kapasitiv skjerm og skal kunne støtte dette) og 16 millioner farger (sistnevnte kan vel umulig bidra til at telefonen blir kjappere...), men er disse to tingene viktig for telefonens funksjonalitet? Jeg mener nei, men igjen, jeg er mest opptatt av telefonidelen og medieavspillingen. Og der fungerer Xperia X10i aldeles utmerket.

PS! Vil du ta skikkelig vare på din Xperia X10i og ikke fly rundt med den i bukselomma, kan jeg anbefale Krusells Orbit Flex bæreveske for Xperia X10i-modellen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...