Gjest medlem-105082 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Hei. Har et lite dilemma her. Kjøpte meg en Philips HTS5110 soundbar, som skal kobles til en Samsung C5105 LED-TV. Greien er som følger: Soundbaren støtter COAX (digital) lyd, analog (rød/hvit), HDMI ARC. TVen støtter HDMI (ikke ARC), optisk lydkabel, og analog. Av en eller annen grunn fungerer ikke den analoge, får bare opp litt suselyd, så tegn på at det er kontakt er jo til stede. Noen tips? Når soundbaren automatisk slås på, så går TV innstillingene over til eksterne høyttalere (soundbaren), men ingen lyd kommer fra soundbaren. Uansett, skulle gjerne kjørt optisk- eller digital lydkabel i stedet for, men kan noen forklare meg hvorfor disse apparatene ikke støtter de mest vanlige lydinngang/utgangene som finnes i dag? Er det bare jeg som er blind, eller er dette virkelig tilfelle? Hadde i alle fall trodd TVen skulle støtte digital. Endret 29. oktober 2010 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) TV'en har da digital utgang, det skriver du i hvert fall selv. Det finnes adaptere fra optisk til coax. http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/kabel-og-kontakt/optisk-kabel/hq-converteropticaltocoaxial/103821.3174/ Hverken samsung eller lg har analoge lydutganger på sine nye modeller, og det har vært standard i et par år nå. Endret 30. oktober 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Mente optisk/coax da, beklager. Er ikke så veldig mye inne på dette med de forskjellige lydutgangene. Når det kommer til de analoge, så har jeg 1 gul inn til TVen, som det også fulgte med en adapter til. Gul til rød/hvit/gul, men mener jeg leste denne bare kunne sende lyden inn til TVen, og ikke ut fra TVen til eksterne høyttalere. Mulig det er feil, men det fungerer i alle fall ikke. Når det kommer til den overgangen, takk skal du ha. Har du noe erfaring om overgangen forminsker lydkvaliteten? Endret 30. oktober 2010 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Digital lyd er perfekt uansett. Det kommer ikke lyd ut av inngangene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Gul farge er som regel video, ikke lyd. Gul = videosignal Rød = høyre lydkanal(stereo) Hvit = venstre lydkanal(stereo) Og så Flimzes sier, man får ikke lyd ut av en inngang, og kan heller ikke kjøre lyd inn på en utgang. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Coax er orange, og video er gul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå