Gå til innhold

Er i ferd med å melde meg på 1T og 2T på akademiet. Hva er deres meninger om skolen og matte kurset?

Gjest Slettet+56132

Angående Akademiet  

3 stemmer

1. 1. Er Akademiet en ordentlig seriøs skole?

• Ja, de er seriøs og har god undervisning
      1
    • Nei, de er useriøse og har dårlige lærere
      2
  2. 2. Anbefaler du Akademiet?

• Ja, jeg anbefaler Akademiet
      0
    • Nei, hold deg unna Akademiet
      3
  3. 3. Hvor bra er skolen, kurset, eller lærerne?

• Svært bra
      1
    • Meget bra
      0
    • Bra
      0
    • Nokså bra
      0
    • Dårlig
      0
    • Svært dårlig
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hallo

Jeg går på allmenn påbygg og har 2T matte, men jeg sliter litt hvor jeg ligger på 3, fordi jeg hoppet fra 1P til 2T matte noe som gjør at jeg mangler grunnleggende teoretiske matte kunnskaper. Jeg kan ikke andregrads algebra, og er dårlig på avansert brøk, jeg sliter også med faktorisering, kvadratsetninger, rasjonale uttrykk osv. Nå kommer vekstfart regning hvor boken vil forvente at vi kan det grunnleggende fra 1T. Dette er nødvendig for fremtidig sivilingeniør utdannelse, dette vil gjøre R matte så mye lettere i fremtiden fordi jeg kan T matte flytende etter dette.

Jeg skal løse dette problemet med å ta 1T og 2T på et halvt år på kveldstid ved Akademiet i Bergen. Dette vil koste meg kr 7990,-. Før jeg melder meg på så må jeg nesten vite om akademiet er en seriøs skole med gode lærere samtidig kurset er bra. Kan noen fortelle litt om det?

Jeg er ihvertfall interessert i kommentarer fra nåværende akademi elever eller eks-akademi elever, fra begge divisjonene (videregående og privatist). Men alle kan få kommentere.

Takker på og bukker på forhånd...

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Akademiet i Bergen er mitt mål. Skal ta 1T og 2T matte der i vår halvåret for kr 7990,- på kveldstid. Har ikke søkt enda fordi jeg vil høre hva dere har å si før jeg bestiller plass.

Lenke til kommentar

Jeg har selv aldri gått på Akademiet, men har venner og bekjente som har gått der (i Oslo vel og merke). Deres erfaring har vært positiv, men nå er det gjerne slik at man jobber litt hardere når man må betale for det. Jeg vil anta at det er et greit nivå der, men du må nok legge ned en innsats. Det jeg har lest av deg tidligere på forumet tyder på at du har liten motivasjon til og faktisk jobbe for karakterene, men heller velger letteste vei til å jukse. Matte er et fag man må jobbe med, det hjelper ikke med jukselapper. Du følger undervisningen der, legger ned arbeid hjemme og så går du opp til eksamen.

Mulig jeg er litt skarp i tonen, men det er ikke for å såre deg på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei det er ingenting gale med min motivasjon, det er derfor jeg velger å gå denne veien slik at jeg kan ta imot en 3 i T2 matte på allmenn påbygg uten juks, så får eg 5 på akademiet siden jeg begynner helt fra begynnelsen igjen og da erstatter denne 5 karakteren 3 på allmenn påbygg vitnemålet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Bump, noen flere som har noe å si? jeg er nå også åpen for spekulasjoner fra folk som ikke går på Akademiet, men som har hørt om det osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har meldt meg på T1 og T2 matte kurset hos Akademiet i Bergen, jeg har 14 dagers angrerett, fra dag av. Tråden holdes i live i 14 dager til, jeg takker for flere svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har du altså tenkt å bumpe tråden i 14 dager til selv om du ikke får noen svar?

Neida, jeg kommer til å vente i 14 dager før jeg trykker på "løst" knappen. Jeg går ut ifra at de fleste på utdanningsektoren har fått med seg at denne tråden eksisterer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvordan skal jeg klare R1 når jeg ikke engang klarer T2? Planen er at jeg skal ta 1T og 2T på Akademiet, kanskje R1 og R2 på Akademiet i læretiden dersom det går an å korte ned læretiden slik at jeg kan skipe halvårig realfagkurs med R matte, hvis ikke så blir det gratis realfagkurs ved en høyskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...