Binders' Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Har i det siste hatt endel problemer med nettilkoblingen min, så i går snakket jeg med leverandøren min. De sa at det ikke er noe galt med modemet eller linja inn til huset, og det var heller ikke noen problemer i området. Men de sa at det ble problemer når vi koblet til routeren (En helt ny Netgear NGWNDR3700). Nettlinjen min er 12/2,5 Mbps fra Canal Digital. Det som gjør at jeg stusser litt er at vi kan være to stykker på nettet, meg som er koblet til med kabel og en mac som er koblet til trådløst. jeg kan spille CSS, sitte på VT og Spotify, mens personen på macen ser Youtube og bare driver med generell surfing. Dette gjør at pingen min blir veldig ustabil (hopper mellom 40-900+) og det vil for det meste ligge på over 500 (Vanligvis ligger den på 20-30). Det kan også være ganger hvor det er KUN jeg som bruker linja og jeg får ping hopp, de er ikke like store men forsatt så store at det ødelegger (hopper opptil ca.300). Har også prøvd å gjort endel hastighets målinger og de ser fine ut, det hender de er litt lave, men ikke så lave at det skal gi så høy ping. Har også gjort tester på www.pingtest.net og der er saken en annen. Der hender det, spesielt om jeg måler når jeg har høy ping i CSS at jeg pinger 1000+ms (400-500+ms jitter) til Oslo. Mens andre ganger kan jeg pinge 15ms (4ms jitter) til Oslo. Noen som har hatt lignende problemer? Eller har en anelse om hva det kan være eller har en løsning? Takker for all hjelp på forhånd. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Har du både 2.4GHz og 5GHz aktivt? Selv om det er meningen at routern SKAL klare det, så ser den ut til og slite med det. Nettet mitt ble ivertfall 100* mer stabilt når jeg skrudde av 5GHz nett. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Har du både 2.4GHz og 5GHz aktivt? Selv om det er meningen at routern SKAL klare det, så ser den ut til og slite med det. Nettet mitt ble ivertfall 100* mer stabilt når jeg skrudde av 5GHz nett. Ok, kan hvertfall prøve det Takker Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Har nå prøvd en stund uten å bruke 5Ghz på ruteren. Men det virker ikke som det har gjort noen endring. Som sagt går det fint når det er kun jeg som bruker nettet. Men når noen kobler til trådløst blir nettet mitt så godt som ubrukelig. Jeg har også lagt merke til at jeg nå har dårligere ytelse mens jeg laster ned. For en stund siden (har ikke buttet selskap eller lignende) så kunne jeg helt uten problemer og uten videre lengre lastetider surfe på nettet mens jeg lastet ned noe. Nå kan jeg ikke det, det tar fort 30sec før siden er ferdig med å laste. Noen andre som har noen ideer? Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Update: Kan faktisk hende det er 5ghz som gjør det. La akkurat merke til at når jeg slår det av å trykker "apply" så prøver den å ta i bruk innstillingene. Men når den er ferdig så står det at 5ghz fortsatt er på. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Foreslår du resetter routeren til fabrikkinnstillinger. Dette gjøres normalt ved å stikke en pennespiss e.l. i det lille hullet bak ved strømpluggen på routeren. Sjekk også om det finnes nyere firmware. Alternativt kan du bytte til DD-WRT firmware på den. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Og da har jeg gått til inkjøp av en Linksys E2000 router. Vurderte egnetlig E3000 siden den har Dual 2.4GHz og 5GHz men E2000 har selectable så det funker fint det også. Uansett! Jeg må si...jeg elsker virkelig denne routern. Den er stabil, har greit User Interface, Cisco Connect er genialt! Ting som den gamle routern slet med funker som en drøm på denne Anbefaler virkelig og bare invistere i en Linksys E2/3000 Router. Virkelig fine saker! EDIT: Kan også legge til at vi har minst 5 aktive tilkoblinger til en hver tid. På kveldene så nærmer det seg 10-12 så ja...familien er glad i teknologi kan man si... Og den klarer det uten problemer. Endret 10. november 2010 av TheRealL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå