HiSpeed Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Forøvrig, jeg tviler sterkt på at det er så fryktelig vanskelig for MS å lage en bryter hvor man velge hvilket interface man vil ha ... Skjønner godt hvorfor Microsoft ikke gidder å bruke tid på dette! Registrere at flere og flere programleverandører bygger menyene sine etter samme mal som Microsoft så jeg regner med at dette er fremtidens menysystem. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Forøvrig, jeg tviler sterkt på at det er så fryktelig vanskelig for MS å lage en bryter hvor man velge hvilket interface man vil ha ... Skjønner godt hvorfor Microsoft ikke gidder å bruke tid på dette! Registrere at flere og flere programleverandører bygger menyene sine etter samme mal som Microsoft så jeg regner med at dette er fremtidens menysystem. At de ikke gidder å bruke tid på valgfrie grensesnitt beviser ikke at det er bedre, objektivt sett - bare at MS enten har sluttet å bry seg om hva kundene vil ha, har vanskeligheter med å implementere det, eller vil gjøre interfacet sitt "annerledes" på samme måte som Apple har sin egen stil. At andre leverandører kopierer dem er bare naturlig, ettersom de er den ledende leverandøren av programvare for skrivebordsmaskiner i Windows-verdenen - kopiering ville trolig skjedd i større eller mindre grad om de så hadde lansert "stå på ett ben å si kykkeliky med ulik intonasjon" som det nye grensesnittet. For meg er Emacs sine ganske syke tastekombinasjoner bedre (komplimentert med "alt-x kommando") bedre en ribbon, fordi (1) jeg kan mange av dem, (2) tastaturet er raskere og mer behagelig å bruke enn musa (spesielt i et skriveprogram som av natur er tastaturorientert), og (3) de tar ingen plass på skjermen (mer plass til tekst). Men jeg tviler på at du er enig i at dette er objektivt bedre - betyr det at du tar feil? Jeg vil ikke si det, bare at vi har annerledes smak og/eller kommer fra annerledes bakgrunn. Jeg påstår heller ikke at ribbon er objektivt dårlig(*) - men påstanden (slik jeg forstår det) enkelte kommer med om at jeg tar feil eller er kunnskapsløs ved å hevde at ribbon ikke er det jeg ønsker meg, irriterer meg kraftig. (*): Men det kanskje ikke er ideelt med en tjukt horisontalt "bånd" når de fleste skjermer i dag selges i bredformat, og dokumentredigering i et WYSIWYG-program som Word er av natur en ganske vertikal affære... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå