Gå til innhold

Låst android mobil till Tele2?


Anbefalte innlegg

Hej,

 

Jag undrar om Android telefoner ex. SE X10i verkligen är låsta så som vanliga mobiler är?

 

När jag köpte en HTC Desire i våras så stod det att den inte var operatörslåst, några dagar senare och innan jag fått mobilen såg jag på webben att den var låst, så jag ringde och då sa han att den inte var låst, utan bara nånting man skrev. Alltså android telefoner är inte låsta.

 

Så nu har jag lust att köpa en SE X10i som är låst till Tele2, men ska ha ett NetCom SIM-kort i, någon som kan bekräfta om detta fungerar?

 

Finns det möjlighet att det kan fungera med kombinationen Tele2 - Netcom pga Tele2 använder Netcom sitt nät?

 

Tacksam för svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kjøper en operatørlåst mobiltelefon fra Tele2 så vil den ikke fungere med SIM-kort fra andre operatører. Telenor og NetCom låser opp operatørlåsene ved forespørsel, uten kostnad for telefoner kjøpt fra de, men jeg har ikke hørt om at Tele2 gjør det.

 

 

Jo, generellt är det ju så men är det även så på android telefoner?

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å operatørlåse en Android-telefon. Dette gjøres i mange land, men jeg har ikke inntrykk av at dette er praktisert i Norge.

Ikke som jeg har sett i alle fall.

 

Om telefonen faktisk er operatørlåst så er den høyst sannsynlig låst til den spesifikke operatøren, ikke kun til nettverket.

Det er ekstremt få telefoner i dag som låses til nettverk fremfor operatør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...