MPCME Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har en ASUS EEE PC 900 og jeg vil instalere ubuntu, men hvordan gjør jeg det? Er det gratis? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er helt gratis (med unntak av kostnaden for å brenne en cd, om det er måten du ønsker å innstallere det på). Gå til http://ubuntu.com og last ned en cd derfra. Denne kommer i ISO format, og kan enten brennes på CD, legges på en USB-pinne eller monteres i en virtuell cd-rom. Anbefaler deg å innstallere fra Windows første gang (wubi-installer) for å lett kunne angre og slette det igjen om det ikke er noe for deg. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Asus eee-serien har vel ikke optisk drev, så du må nok via nett/usb-stick. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Lagrer det over på en minnepenn nå Når jeg har lagret det til minnepennen. hva gjør jeg da? steg for steg Lenke til kommentar
claes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download Steg 2 -> "Show me how" Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 jeg skal vel installere for netbook siden jeg har en mini pc? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Ikke nødvendigvis. "For netbook" er bare et annet, predefinert utseende. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 hvordan booter jeg fra minnepenn? og hv a blir det neste jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Du må nok inn i BIOS og sette removable device som førsteprioritet i boot sequence. Bør være intuitivit. (restart maskinen, trykk f2/f10/f12/delete. Det skal komme en beskjed (høyre øvre eller nedre hjørne) om hvilken knapp det er. Der blar du deg til boot og setter det riktig. Så bare restarter du. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Er det en av de tidlige eee900 så holder du vel inne esc-knappen, da kan du velge og boote på USB, er din like rask som den jeg har liggende i skrothaugen så får du belage deg på en ulidelig treg maskin. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 når jeg booter fra minnepennen blinker det en hvit strek. Mer skjer ikke. Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 LOT DEN BLINKE I HELE NATT. virker ikke ennå Lenke til kommentar
GunnarK Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hvordan har du lagret imaget på minnepennen? er du sikker på at det booter imaget? Jeg ville brukt ubuntu 10.04, da jeg ikke er fornøyd på min eee pc etter å ha oppdatert til 10.10, jeg liker ikke det nye grensesnittet. Ubuntu netbook 10.04 i386 Du kan kanskje bruke unetbootin for å lage USB minnepinnen. Unetbootin Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hei. Hvis du ikke får det til så kan du prøve å få tak i en ekstern DVD Rom/DVD Brenner. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Husk at det ikke holder å kopiere iso-fila over på minnepennen, men selve innholdet Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) hvordan gjør jeg det? Kan jeg bruke en ekstern harddisk? Endret 31. oktober 2010 av gangangan Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) hvordan gjør jeg det? Kan jeg bruke en ekstern harddisk? Fra Windows(jeg tipper at du har Windows 7?)så tar du først å formaterer USB-pinnen ved å høyreklikke på stasjonen der USB-pinnen er, høyreklikk, velg formater, det kommer da opp en boks, velg hurtigformatering og trykk start. USB-pinnen din blir nå formatert, behold USB-pinnen i PCen. Last ned Unetbootin fra denne siden: http://unetbootin.sourceforge.net/ Velg Download(For Windows). Etter at du har lastet ned programmet så starter du det. Du har 2 valg- Distribusjon og diskavtrykk. Ettersom du har lastet ned ISO-filen så velger du diskavtrykk. Finn stedet du har lagret ISO-filen på i den hvite boksen etter der det står ISO. Sjekk så om det står "USBenhet" bak type og den riktige enheten, f.eks. G:/. Hvis alt stemmer så er det bare å velge "OK". Når den er ferdig med å lage en oppstartbar USB-pinne får du beskjed om å restarte PC-en. Håper jeg gjorde meg forståelig Lykke til Endret 31. oktober 2010 av Kamelot Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Pcen jeg skal formatere er en linux, men jeg legger ubuntu inn i minnepennen med en windows vista. Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Pcen jeg skal formatere er en linux, men jeg legger ubuntu inn i minnepennen med en windows vista. Nå har jeg ikke Vista men jeg regner med at fremgangsmåten for å formatere en lagringsenhet er på samme måte som i Windows 7. Høyreklikk den stasjonen minnepinnen din er på og velg "Formater". Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Det fortsetter ikke og innstalere når det har gått 1% av "Henter tiden fra en nettverkstid tjener" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå