Pallantir Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg trenger en ny medieserver, og den må ha så mange PCI-porter som over hodet mulig. Om det er siste generasjon chipset eller litt eldre har egentlig ingenting å si for meg. Den nåværende har et Asus P4P-800E, med en Prescott prosessor på 3,2 gigaherz. Det trenger ikke være raskere prosessor engang, men jeg er nødt til å ha flere enn de fem PCI-sporene som det har, for sonene begynner å gå ut over det den har plass til. Ja, jeg kan bruke USB-lydkort, problemet med dem er at hver gang man starter om igjen pc-en, virker det som om de får en ny numrering. Den startes riktignok ikke så ofte om igjen, bare hver gang strømmen går. Men hvis det skjer når jeg er bortreist i jobben, går familen av skaftet! Da setter plutselig junior på Maiden i stua, mens fruen kjører Eidsvaag til rommet hans. Begge deler for å si det mildt like lite populært... Har noen et forslag til et hovedkort som kan passe? Bare det er raskt nok til å kjøre XP og vise 720p-video (en av sonene er stua, og da går det litt på hd-video), er jeg fornøyd. Prescotten gjør det uten å klage. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Hvor mange pci slots trenger du og hva er maks prisen? Skal du ha noe mer enn 5pci som ikke er forhistorisk må du vel over på halvgamle server kort(pci+pci-x) eller industrikort der får du alt fra 4 til 30pci slots men koster jo deretter. Får også pci bokser som er er på størrelsen med en liten nas boks som kobler på pcn via et pci-e eller pci kort. Endret 29. oktober 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Så mange som mulig, egentlig. Historisk er greit, bare det klarer å dra de 720p-filmene. Jeg vet ikke hvor mye kraft man trenger til det. Å kjøre musikk ut til de andre sonene drar jo omtrent ikke prosessorkraft i det hele tatt. Serverkort ville være helt greit, hvis det kan kjøpes et brukt et innenfor en høvding eller så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå