døderlein Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Plutselig starter ikke windows, pcen stopper under windows bootup(rett etter windows logoen). Jeg startet safe mode og alt gikk greit med default vga-drivere. Reinstallerte nvida sine drivere (og etterpå gainward når nvidia sine ikke hjalp). Gikk drastisk til verks med å formatere og dermed reinstall av windows, men til ingen nytte. SAMME PROBLEM! Denne gangen sier safe-mode at det er et problem med å starte nvidia driveren. Biosen er i default-modus. Har skrudd av overklokkingen (hadde overklokket både cpu,gfx og ram før problemet kom. vannkjøling montert). Dette er svært merkelig... noen skarpe hjerner der ute som har kjennskap til dette? p4 2.533 @ 3.04 msi 845pe max2 gainward gforce4 4200ti twinmos 512 2.5 Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Har du prøvd med et annet skjermkort?? Hadde samme problemet, men da var det brenneren som hadde tatt kvelden. Den gikk på scsi. En av pinnene på scsi-kontakten på brenneren var løs og fikk ikke kontakt med kabelen. Ordnet det og hele greia funket igjen....... Lenke til kommentar
døderlein Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 har ikke noe annet skjermkort men.. det som er merkelig er at den har plutselig blitt totalt frastøtende av hvilken som helst driver. Men jeg klarer å starte XP finfint med denne driveren disabled i control panel->system->hardware Kan i noe ha kartsluttet på kortet? eks vannsøl fra et tidligere uhell med vannkjølinga--- rust etc.? (alt vann ble tørtket bort umiddelbart...ingen synlig rust dog) Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 selv om du ikke ser noe rust eller vannskader kan det hende at du har fått vann inn i komponentene på kortet. hadde et ligdnende problem med mitt creative Ti4200. Sisandra 2002. Det sier at mitt kort ikke er vga.kombitabelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå