Gå til innhold

Går disse sammen?

Anbefalte innlegg

Hei har jeg lurer på om disse delene passer sammen?

har kanskje bæsja på leggen:S

-Chieftec Dragon II Midi Tower Sort

-ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

-Corsair AX 750W PSU

-Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5

-Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

-AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Også lurer jeg på om cd-rom og hardisker er universale??

takker så mye for svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene du har listet opp passer bra sammen, så du har ikke bæsja på leggen. Cd-rom og harddisker er universale, så de vil passe hvis du har noe gammelt liggende som du skal bruke. Harddisker og cdrommer som er gamle bruker ofte IDE tilkobling, men nye hovedkort bruker som regel å ha 1 IDE tilkobling, så det skal gå bra hvis det er tilfellet. Standard nå er jo Sata, og det er det jo flust av på hk.

Lenke til kommentar

Det er kjedelig når det ikke funker. Men du kan prøve å forklare hva som er problemet, så kanskje noen her kan hjelpe. Har du bygd selv? passet på at du har koblet i alle kabler på hovedkortet. 24 pinnen sitter ordentlig? 4/8 pinnen sitter i? Har du koblet frontpanel kablene fra chassy til hk´et riktig?(fort å gjøre feil der)

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

takk for det:D

skal skjermkortet kobles til strømen kretsen med viftene de rød,gule pg svarte kablene??

grunnen til at jeg spørr er, at det er 2x6pin på skjermkortet og ledningene som fulgte med i esken kan bare kobles til disse viftene.. har ikke sånn kontakt direkte på hk??

vet du hva jeg mener ?

Lenke til kommentar

den somm ligner mest av ledningene fra PSU pakken er det splitt på..

12pin som går inn i PSU og to 6pin med 2xtra på hver men ikke koblet i hverandre gjør det noe?

:D

Ogpå HK står det PWR FAN? så å si rett over til høyre for minnebrikkene hva kobler jeg til

her? noe spesielt fra vifte ledningene??

takk for hjelpsomheten :D

Lenke til kommentar

En liten feil som bør påpekes: du har kjøpt trekanals RAM til et hovedkort som kun støtter tokanals. Skjønt, i praksis burde ikke dette ha noe å si, for at RAM i seg selv er trekanals betyr bare at den selges i pakker på tre og tre brikker, mens du for å få utnyttet tokanalsegenskapen bør kjøre brikkene parvis.

Jeg ser ikke for meg at dette skal være avgjørende for hvorvidt maskinen starter eller ei, men for godt mål kan du alltids prøve å starte den med kun 1 eller 2 brikker i RAM-slottene og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...