Valldemar Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Klarer ikke helt å bestemme meg. Ønsker meg en bærbar pc til gaming og diverse. helst 17" skjerm. Full HD. i7 prosessor. 5870 skjermkort. https://www.advance.no/Item.aspx?id=4752835 (GX660-266NE) 15.6" skjerm. Kan sikkert leve med det. Detaljer på PC sier at det er i5 prosessor mens lengre ned på siden står det i7? http://www.dustinhome.no/pd_5010470733.aspx (ASUS G73JW CI7) + for stor skjerm. + for mer minne integrert. i7 prosessor. Minus for skjermkort?? Denne har gtx460 1500mb dedikert grafikkminne. hd5870 er vel litt bedre en gtx460? Men 1500mb dedikert gfx minne er vel bedre en 1000mb gfx minne? Prismessig er det ca 2000,- i forskjell. Det betyr ikke så mye for meg fra eller til. Heller mest imot sistnevnte modell, men ser at veldig mange skryter gx660 modellen opp i skyene. Er det noen grunn til at jeg ikke bør velge Asus maskinen? På forhånd takk. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Er svært sjelden at økt skjermkortminne gir økt ytelse på lave oppløsninger, man må opp i høye oppløsninger som f.eks 2560 x 1600 for å dra nytte av mer skjermkortminne. Og ja GTX 460 er noe svakere enn HD5780, men likevel et bra gamingkort. Fra et GAMING synspunkt vil MSI'en yte bedre. Høyere klokket i5 CPU og kraftigere skjermkort. Asusen har lavere klokket i7 CPU (dog 4 kjerner, men spill utnytter sjelden mer enn 2 kjerner, så for gaming vil i5-460M som MSI har yte bedre i de aller fleste spill) og litt svakere skjermkort. Blir en smakssak hva du vil ha egentlig, begge maskinene skal være bra. Tips: Elkjøp/lefdal får inn GX660 til 9995,- inkludert mus/ryggsekk/spill i midten av november om du bestemmer deg for denne, og kan vente litt. Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Hvilken hastighet kjøres på minnet til gx660'en? ASUS'en kjører 1333mHz. Klarer ikke finne ut om MSI'en kjører 1033mHz eller 1333mHz. (Vet ikke hvor stor forskjell dette vil spille dog uansett.) Er helt vinglepetter her... ASUS'en frister veldig pga skjermstørrelsen. Eneste minuset for min del med den. Mens MSI'en helt klart er et bedre valg med tanke på performance og gaming. MSI'en har vel ganske så dugelige høytalere innebygd også har jeg forstått. Noe som er kjekt når jeg sitter i sola på hverandaen min og hører på musikk, og ikke har spess lyst til å dra ut anlegget fra stua. Lenke til kommentar
Valldemar Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Valget falt på Asus maskina. Tipper jeg blir fornøyd med den. Bestilt til Dustin. Litt rot med betalingen, som egentlig var min feil. Tastet inn feil siffer på ccv for betaling. Det som var litt knotete fra Dustins side, var når jeg spurte om de kunne sende meg en faktura på mail istedenfor, som jeg kunne forhåndsbetale før de sendte ordren, så hadde de ikke mulighet til det. Ble bedt om å kontakte firmaet som drev med faktura på vegne av de. Dette var ikke Dustin villige til å gjøre på vegne av meg. Nå ordnet det seg likevel pga jeg fikk til å betale med kort. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Skamløs bump, men jeg kom over denne: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:3539498;c:100561 HD 5870 til såvidt over 10k. Too good to be true? EDIT: Grrrumble. Det er jo den du linker til. Endret 1. november 2010 av stonebro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå