arnbju Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Man vet at det er minimum 8 tegn, men ja, man må legge til tiden for 8-11 tegn. Poenget var bare å vise at Wpa er ganske sikkert så lenge man har langt nok passord. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 hvis du ikke er dust nok å gjøre som ngt :-9 å bare bruke tall, eller mobil nr ditt. http://freak.no/forum/showthread.php?t=143236 Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Dette kunne vært unngått moderat enkelt ved å hente inn en ekstra seed, f.eks klokkeslett routerene ble produsert på. Poenget er bare at det per i dag er en alt for enkel hash som kan regnes ut med de dataene man har tilgjengelig (mac + ssid), en tredje seed hadde vært mer enn nok til å gjøre akkurat dette umulig. SSID genereres også ut fra MAC, ssiden brukes bare for å kontrolere at man har regnet riktig. Evnt for å sjekke om det er en eldre router som bruker WPA og da har en annen algoritme for å generere passord. Aha, det er jo i så fall enda bedre. Synes dog fortsatt poenget står; hadde de kjørt en ekstra hash med klokkeslett som seed ville dette vært fryktelig mye mer komplisert. Selvsagt ville man kunne ha sett på patterns, anta når ting ble produsert for alt jeg vet osv, men det hadde blitt ett ekstra ledd. I forhold til macadressene og koordinater.. Jeg tror det er skremmende hvor mange steder disse har vært. Det er jo også greit å ha i bakhodet at dette er en veldig, veldig vanlig måte å foreta geolocation på - på masse tbanestopp står det f.eks trådløse rutere som ikke er koblet til noe nett, kun for at macadressen skal være synlig nettopp for geolocation. Litt skremmende, alt i alt når det blir kombinert med SSID og passord som vi har opplevd her nå. Hvor mye skal til for å skrive en eller annen bot som kjører mens man wardriver med denne som utgangspunkt og som vil scanne gjennom maskiner den finner, bruke firefox/facebook exploiten og plutselig koble alt dette sammen til en skremmende database? Huff. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 For å kunne komibinere det med firesheep må man jo være tilkoblet det aktuelle nettet mens personen bruker facebook, og når man wardriver er man jo ikke lenge på samme sted. Men ja, det kan potensielt bli en database med mye info. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Jo, det er Google sin bil som har fått tak i dette. Jamen google sin bil har ikkje vore i ødemarka... Lenke til kommentar
xeq3 Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Denne fant jeg med kart... Nå må det vel sies at de aller fleste har vel endret key på wifi`n sin.. wpamap.110mb.com/ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 hvis du ikke er dust nok å gjøre som ngt :-9 å bare bruke tall, eller mobil nr ditt. http://freak.no/forum/showthread.php?t=143236 Har selv hatt 2 intenoer fra NGT og kan avkrefte at det kun er tall, begge har også bokstaver. NGT har også endret standard SSID på disse slik at metoden som man kan bruke på zyxel ikke kan brukes på Intenoene. Thompson ruterene er jeg dog litt mer usikker på. Tråden du linker til er også gammel, innenfor sikkerhet blir ting fort gammelt. Det som skremmer meg med denne saken er at Telenor viste om problemet siden i sommer (muligens før?) og ikke har gjort noe med det før det havner i media nå. Elendig sier jeg da. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 hd5970 skal ha 103000 passord pr sek 480 skal ha 30000. Lurer på hvordan ATI har gjort dette. Jeg knekker mitt eget Wpa2 på 11 min , kanskje bare flaks 29 bokstaver og 2 tall. Windows passordet er knekt på 4 min. Wordpassord på 1 min wep passord 1-5min Nå sier ikke tallene noe, man kan treffe etter 1 min eller etter 2 uker. Min ordbok er på 31gb. Beste passordet er noe som ikke er et ord , men ingen gidder å huske !28DSJD3@fdsSDrRtG8¤/#(fDSSfrfrewrrt¤34R 123456789 / Password/ iloveyou og Qwerty er de som er mest brukt av de jeg har funnet. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) hvis du ikke er dust nok å gjøre som ngt :-9 å bare bruke tall, eller mobil nr ditt. http://freak.no/forum/showthread.php?t=143236 Har selv hatt 2 intenoer fra NGT og kan avkrefte at det kun er tall, begge har også bokstaver. NGT har også endret standard SSID på disse slik at metoden som man kan bruke på zyxel ikke kan brukes på Intenoene. Thompson ruterene er jeg dog litt mer usikker på. Tråden du linker til er også gammel, innenfor sikkerhet blir ting fort gammelt. Det som skremmer meg med denne saken er at Telenor viste om problemet siden i sommer (muligens før?) og ikke har gjort noe med det før det havner i media nå. Elendig sier jeg da. tråden jeg linka til er litt gammle ja, tingen er at hvis du har lav mac addresse får du bare tall, det siser noe om hvor simpelt den er laget. kommer du over vist tall så går det over til hex tall. derfor det ikke blei oppdaget før dem hadde solgt box'er som har mac over som slutter på XXXX kort forklart IKKE bruke wpa key som er genert av NOEN box'er/isp, vil alle ha samme feilen, dem blir knekt før eller siden. Endret 31. oktober 2010 av ranvik Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hvor er lista? Er dette fabrikk-instillinger, eller også om man har endret WPA nøkkel og SSID? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 hd5970 skal ha 103000 passord pr sek 480 skal ha 30000. Lurer på hvordan ATI har gjort dette. Nå må du regne med responstid òg da. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) tråden jeg linka til er litt gammle ja, tingen er at hvis du har lav mac addresse får du bare tall, det siser noe om hvor simpelt den er laget. kommer du over vist tall så går det over til hex tall. derfor det ikke blei oppdaget før dem hadde solgt box'er som har mac over som slutter på XXXX kort forklart IKKE bruke wpa key som er genert av NOEN box'er/isp, vil alle ha samme feilen, dem blir knekt før eller siden. Og er stort sett enig, men har hat Inteno fra NGT siden den kom og man skulle da tro at det var en av de første batchene. Men når vi først snakker om sikkerhet så vil alle rutere ha sine svakheter, og det kan diskuteres i fleng. Problemet med denne saken er Telenor og hvordan de har tatt hånd om saken, de vet om et _alvorlig_ sikkerhetsbrudd i sine systemer og de har ikke gjort en pøkk på 4-5mnd? Det er svakt, veldig svakt. Trodde de satte sikkerhet høyt. Endret 1. november 2010 av Samcki Lenke til kommentar
War Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Nå må du regne med responstid òg da. Det skal være i samme graf. Man kan på toppen av dette bruke 8 gpuer til en jobb. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Ser Telenor planlegger å oppgradere softwaren/firmwaren. Hvordan blir det for de som allerede har oppgradert softwaren/firmwaren sin selv, endret passord, satt opp portforwarding osv? Endret 1. november 2010 av abrj Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 De trenger ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 eneste som vil endre seg er wlan mac addressen som vil bli helt mong, så spørs det hvor lenge det går før det blit konflikter å klikk pga den ikke har den addressen den skal ha. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Telenor går til sak mot freakforum-brukeren: http://www.dagbladet.no/2010/11/02/nyheter/telenor/innenriks/14106128/ *Mine innlegg* Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Idioti. Rett og slett idioti. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 De fornekter seg visst ikke Telenor. Istedenfor å bruke penger på å gjøre ting skikkelig med en gang så går nå pengene isteden med til advokatmat. Et selskap av og for gamle gubber. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 mine innlegg, tester litt her hjemme, ser ut som de fleste naboene mine som har pw er smarte nok til å bytte fra standard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå