Gå til innhold

Har Yamaha NS-555 idag og vurderer KEF IQ90

Anbefalte innlegg

Eg har Yamaha NS-555 i dag som eg kjøpte for nokre dager siden på Lefdal.com til kr. 2500,-.

I dag så ser eg at Elkjøp har KEF IQ90 til kr. 7000,-.

No vurderer eg å gå over til KEF IQ90 for eg har høyrt at dei skal vere så bra.

Kva synnes dere? Eg synnes at Yamaha NS-555 funger bra også eg, men da eg kjøpte desse så siklet eg lit på KEF IQ90. Da kostet KEF'en på tilbud ca 10.990,-.

Kva hadde dere gjort. Har ikkje så stor stue, men eg har bare innbildt meg at KEF IQ90 skal vere så bra. Har aldri høyrt dei.

Yamaha NS-555 er utruleg flotte å sjå på. Til og med så liker madammen dei :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele den serien fra KEF har en utrolig flott mellomtone og diskant, og uniformitet, men de kan være litt tynne i bassen. NS-555 derimot har ofte en hel del å by om i de nedre regioner.

Dette er de fleste reviewer jeg har sett enige i, at denne serien fra kef fort trenger en sub.

Men om man bor i rekkehus så er det kanskje en fordel at de ikke river ned kåken.

Lenke til kommentar

Hele den serien fra KEF har en utrolig flott mellomtone og diskant, og uniformitet, men de kan være litt tynne i bassen. NS-555 derimot har ofte en hel del å by om i de nedre regioner.

Dette er de fleste reviewer jeg har sett enige i, at denne serien fra kef fort trenger en sub.

Men om man bor i rekkehus så er det kanskje en fordel at de ikke river ned kåken.

Kanskje eg skal heller spare desse 4500 til å bygge opp dei andre høgtalerene. Trenger nye back høgtalere og senter. Ikkje sikkert at det er så stor fortjeneste fra yamaha til Kef

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...