Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær for ikke innlevert oppgave?

Anbefalte innlegg

Jeg er selv lærer, og ville nok ha valgt en annen fremgangsmåte enn dette. Dog, i og med at læreren har sagt fra om konsekvensene på forhånd, er det ingenting som hindrer han/henne i å benytte fravær som middel til å få elevene til å jobbe. Slik det fremstilles høres det ut som læreren har valgt den letteste løsningen for seg selv ved å la elevene se film, og for å sikre seg at det ikke bare blir avslapping satt elevene til å skrive oppgave om filmen. Jeg lurer på om oppgavene i det hele tatt blir vurdert, eller om det bare blir satt godkjent/ikke godkjent. Personlig hadde jeg nok heller satt elevene til å jobbe skikkelig denne dagen, det er nok av arbeid som kan gjøres på en halvtom skole, og det er en ypperlig anledning til gjøre litt ekstra rent, feie skolegården for søppel og liknende. Så kunne man kanskje avsluttet dagen med en liten film som belønning, eller hatt en annen form for hyggelig avslutning. Om noen hadde valgt å ikke delta og heller gå hjem, hadde fravær og ordensanmerkning vært på sin plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tricell, kan du forklare meg hvilken avtale det er snakk om? Det er tydeligvis DU som startet hele den "avtale" greia. Før du ødela tråden, handlet den om: "Kan jeg få fravær dersom jeg ikke leverte inn en oppgave som læreren presiserte jeg kunne få fravær for?". Og en annen ting; Hva er det som er "tungt stoff"? Er det Tricell som er på diskusjon.no som er så tungt? Isåfall, ja, det er tungt å se hvor latterlig du argumenterer.

Endret av lolbits
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tricell, kan du forklare meg hvilken avtale det er snakk om? Det er tydeligvis DU som startet hele den "avtale" greia. Før du ødela tråden, handlet den om: "Kan jeg få fravær dersom jeg ikke leverte inn en oppgave som læreren presiserte jeg kunne få fravær for?". Og en annen ting; Hva er det som er "tungt stoff"? Er det Tricell som er på diskusjon.no som er så tungt? Isåfall, ja, det er tungt å se hvor latterlig du argumenterer.

Den avtalen som jeg kom med har ikke TS nevnt noen som helst om, men denne avtalen gir et UNNTAK slik at læreren kan gi fravær for å ikke ha levert en oppgave fordi dere ble enige om det i avtalen.

Hva i pokker er det du mener med å ødelegge tråden? kom med konkrete eksempler som inneholder ødeleggende OT innlegg.

Det virker som om det er tungt stoff for dere når jeg må forklare det samme flere ganger og komme med flere eksempler og dere forstår fremdeles ikke innholdet etter at dere har fått det inn med teskje.

Kom med konkrete eksempler på latterlig argumentasjon fra dette departementet.

Jeg må nå trekke meg ut pga nyttårsfeiring, fikk litt lengre tid fordi jeg skulle trekke meg ut i sted. Er tilbake i kveld. Bare rediger innlegget under som et svar på dette innlegget.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...