Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær for ikke innlevert oppgave?

Anbefalte innlegg

Har jo denne berømte "od dagen" ..

Som fleste skjønner skaffet jeg meg IKKe jobb denne dagen. men isteden ble alle som ble igjæn på skolen samlet i kinosalen for å se "City of god"

Da kommer spørsmålet mitt: De sa til oss at hvis vi ikke leverte filanalysen etter vi har sett filmen (Vi fikk til kl 15.00 å levere) fikk vi fravær? de kan da ikke gi oss fravær for at vi IKKE leverte analysen? jeg var da på skolen? ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen varer 130 min altså godt under en normal skoledag.

Det må således være fult mulig å gi fravær for de timene utover dette.

Forstår jeg det rett at dere fikk "fri" etter filmen, men med den forutsetning at dere skulle bruke tiden på å skrive et referat?

Dersom du derimot var på skolen men satt i 4-5 timer etter filmen uten å gjøre noe fornuftig burde dette etter min mening gitt et fratrekk i orden og oppførsel. Det viser total mangel på å planlegge og utføre de arbeidsoppgaver du er satt til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Filmen varer 130 min altså godt under en normal skoledag.

Det må således være fult mulig å gi fravær for de timene utover dette.

Forstår jeg det rett at dere fikk "fri" etter filmen, men med den forutsetning at dere skulle bruke tiden på å skrive et referat?

Dersom du derimot var på skolen men satt i 4-5 timer etter filmen uten å gjøre noe fornuftig burde dette etter min mening gitt et fratrekk i orden og oppførsel. Det viser total mangel på å planlegge og utføre de arbeidsoppgaver du er satt til.

Nå er det da ikke orden og oppførsel det er snakk om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har jo denne berømte "od dagen" ..

Som fleste skjønner skaffet jeg meg IKKe jobb denne dagen. men isteden ble alle som ble igjæn på skolen samlet i kinosalen for å se "City of god"

Da kommer spørsmålet mitt: De sa til oss at hvis vi ikke leverte filanalysen etter vi har sett filmen (Vi fikk til kl 15.00 å levere) fikk vi fravær? de kan da ikke gi oss fravær for at vi IKKE leverte analysen? jeg var da på skolen? ...

Dette er svært merkelig, jeg er helt enig med deg at dette er tragisk, man skal få fravær ved ikke tilstedeværelsen, man skal få dårlig karakter ved mangel full eller lav prestasjon, man skal få dårlig orden dersom man har uorden, man skal får dårlig atferd dersom oppførselen er dårlig.

Det blir bare feil å gi fravær dersom man var tilstede men produserte ikke noe, de burde heller satt karakter på oppgaven hvor de ga IV eller nedsatt orden fordi du ikke leverte i tide. Den skolen som du går på må nok være en dritt skole med dårlig kvalifiserte lærere.

Lenke til kommentar

Dette er svært merkelig, jeg er helt enig med deg at dette er tragisk, man skal få fravær ved ikke tilstedeværelsen, man skal få dårlig karakter ved mangel full eller lav prestasjon, man skal få dårlig orden dersom man har uorden, man skal får dårlig atferd dersom oppførselen er dårlig.

Det blir bare feil å gi fravær dersom man var tilstede men produserte ikke noe, de burde heller satt karakter på oppgaven hvor de ga IV eller nedsatt orden fordi du ikke leverte i tide. Den skolen som du går på må nok være en dritt skole med dårlig kvalifiserte lærere.

@ Bold-skrift i 1. avsnitt: Det gir absolutt ingen mening. Hva ellers skal det være? Et helt nytt skolesystem, kanskje?

@ Bold-skrift i 2. avsnitt: Skal ikke engang kommentere på dette. Helt idiotisk fra din side.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det ga ingen mening for deg bare fordi det var for tungt stoff for deg slik at du skjønte ingenting, derfor fant du ikke meningen med innlegget.

man skal få fravær ved ikke tilstedeværelse ellers blir det som om norsk læreren gir meg fravær fordi jeg ikke gjorde noe i norsktimen.

Så ifølge deg så har norsklæreren rett til å gi dårlig karakter, nedsatt orden, fravær, og andre sanksjoner fordi jeg ikke gjorde noe i den norsk timen. Dette er bare feil dersom det hadde vært slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ut fra tonen på ditt forrige innlegg virker det absolutt ikke slik "du mente det".

Jeg mente det akkurat slik som jeg mente det. Læreren burde heller ha satt karakter på oppgaven og gitt elevene IV for å ikke ha innlevert og gitt de nedsatt ordens karakter for å ikke ha levert i tide. Dette passer bedre selv om den nedsettelsen i orden er litt drøy, men det skal jo straffe.

Lenke til kommentar

Tricell, du skriver tungvindt norsk uten å ha noe særlig kuriositeter i det, hvilket gjør det vanskelig og tungt å lese uten at det er noen dypere mening.

Så ifølge deg så har norsklæreren rett til å gi dårlig karakter, nedsatt orden, fravær, og andre sanksjoner fordi jeg ikke gjorde noe i den norsk timen. Dette er bare feil dersom det hadde vært slik.

Selvsagt kan norsklæreren gi deg nedsatt orden dersom du ikke leverer inn arbeid i tide, arbeid som du skulle gjøre i norsktimen.

Lenke til kommentar

Ut fra tonen på ditt forrige innlegg virker det absolutt ikke slik "du mente det".

Jeg mente det akkurat slik som jeg mente det. Læreren burde heller ha satt karakter på oppgaven og gitt elevene IV for å ikke ha innlevert og gitt de nedsatt ordens karakter for å ikke ha levert i tide. Dette passer bedre selv om den nedsettelsen i orden er litt drøy, men det skal jo straffe.

De kan ikke endre på det de har sagt, etter at de har sagt det! TS forteller at lærerne skulle gi fravær for elever som ikke leverer. Elevene har da på forhånd blitt advart om dette. De som ikke ønsket å følge med visste jo konsekvensene. Slik var det på skolen vår også, da vi hadde OD.

Edit: Helt enig med nypis. Selvfølgelig kan læreren gi deg dårlig karakter dersom du ikke gjorde det du skulle gjort i timen. Om du har en skrivedag på 3-4 skoletimer, og ikke leverer det du skal så ber du nesten om å trekkes ned og få anmerkning.

Endret av lolbits
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Trådstarter har aldeles ikke oppgitt av de fikk forlate skolen via avtale hvor de måtte gjøre skolearbeid hjemme, hvis de bryter denne avtalen da skal de få fravær. Hvis læreren tilbydde denne avtalen "Dere kan få lov til å gjøre oppgavene hjemme istedenfor å sitte på skolen, men da får dere fravær hvis ikke dere leverer" Her har elevene lov til å velge om de skal godta avtalen, godtar de og bryter avtalen da er fraværet på sin rettmessige plass.

Ifølge TS så har han ikke nevnt en slik avtale, og har bare sagt at han fikk fravær for å ikke ha gjort noen oppgaver hjemme.

Vi har også hatt en slik ordning på avtale, men hvis denne "ordningen" er tvunget og elevene blir tvunget til å forlate skolen i skoletiden for å gjøre oppgaver hjemme så får de fravær for å ikke ha gjort oppgavene da er det feil å gi fravær.

Edit:

Hvorfor henger dere dere opp i at læreren ikke skulle ha hatt rett i å gi nedsatt ordens karakter ved sein eller ingen levering? jeg er helt enig i dette, derfor nevnte jeg det. Men jeg brukte det baklengs også da jeg skulle skape det verste scenarioet hvor alle sanksjonene var kombinert.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvorfor henger dere dere opp i at læreren ikke skulle ha hatt rett i å gi nedsatt ordens karakter ved sein eller ingen levring? jeg er helt enig i dette, derfor nevnte jeg det. Men jeg brukte det baklengs også da jeg skulle skape det verste scenarioet hvor alle sanksjonene var kombinert.

Hvorfor vi nevner det? Du sier i innlegget jeg har sitert nedenfor at det hadde vært feil dersom det var slik, men senere sier du at du er helt enig i det? Det henger ikke helt på greip!

Ser du her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvorfor henger dere dere opp i at læreren ikke skulle ha hatt rett i å gi nedsatt ordens karakter ved sein eller ingen levring? jeg er helt enig i dette, derfor nevnte jeg det. Men jeg brukte det baklengs også da jeg skulle skape det verste scenarioet hvor alle sanksjonene var kombinert.

Hvorfor vi nevner det? Du sier i innlegget jeg har sitert nedenfor at det hadde vært feil dersom det var slik, men senere sier du at du er helt enig i det? Det henger ikke helt på greip!

Ser du her?

Reprise: Men jeg brukte det baklengs også da jeg skulle skape det verste scenarioet hvor alle sanksjonene var kombinert.

Var det løsningen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

I din irrasjonelle verden kanskje.

Nå er det på tide at du jekker deg ned ett par hakk. Det er ikke min feil at du er i strid med mitt automatiske brille råd i signaturen og viser tegn på å være ustabil.

Mitt verste scenario eksempel kan brukes andre steder for eksempel:

Det er en butikktyv, du må stoppe tyven for det er lovlig, men du stopper tyven ved å skyte og drepe han. Ja tyven ble stoppet for det var lovlig, men det er ulovlig å ta å drepe han i prosessen mens du stopper han.

Det er en elev som ikke har gjort oppgaven, du må straffe han for det er lovlig, men du straffer han med nedsatt orden og fravær. Ja eleven ble straffet med nedsatt ordens karakter og med fravær. Men det var feil å gi eleven fravær i straffe prosessen.

Disse to eksemplene er veldig lik, selv om man gjør den ene delen riktig og den andre delen feil så betyr ikke det at helheten blir riktig av den grunn.

Nå fikk du det inn med teskje...

Lenke til kommentar

Det er muligens det dummeste jeg har hørt i år. Det faktum at du sammenligner drap med milde sanksjoner er latterlig. Drap er ulovlig i alle tilfeller(utenom selvforsvar, men det er nesten ingenting som faktisk er selvforsvar), og du vil bli straffeforfulgt. Sanksjoner i form av anmerkninger er høyst lovlig. Hvorfor du blander inn fravær forstår jeg ikke.

Et spørsmål til deg, Tricell, hva mener du at ordenskarakteren skal gjenspeile? Det er akkurat slike tilfeller som dette jeg mener ordenskarakteren skal gjenspeile. Leverer ikke du oppgaver og lekser inn i tide, da har du dårlig orden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er muligens det dummeste jeg har hørt i år. Det faktum at du sammenligner drap med milde sanksjoner er latterlig. Drap er ulovlig i alle tilfeller(utenom selvforsvar, men det er nesten ingenting som faktisk er selvforsvar), og du vil bli straffeforfulgt. Sanksjoner i form av anmerkninger er høyst lovlig. Hvorfor du blander inn fravær forstår jeg ikke.

Et spørsmål til deg, Tricell, hva mener du at ordenskarakteren skal gjenspeile? Det er akkurat slike tilfeller som dette jeg mener ordenskarakteren skal gjenspeile. Leverer ikke du oppgaver og lekser inn i tide, da har du dårlig orden.

Jeg er enig med deg at ordens karakteren skal gjenspeile for for eksempel seine innleveringer, glemming,osv.

Men jeg er uenig med deg dersom man ikke leverer inn en oppgave i tide så skal man få fravær og nedsatt ordens karakter.

Det er denne kombinasjonen jeg prøver å få frem her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Han blander inn fravær pga. trådstarter fikk fravær. Tråden handler om det var lov å gi fravær.

Det er dette jeg diskuterer om nemlig, jeg godtar fravær som straff for å ikke ha levert inn oppgaven dersom det var en avtale som man aksepterte frivillig, men den bortfaller øyeblikkelig dersom avtalen var påtvunget eller ikke eksisterte.

Det er viktig at dere følger mitt brilleråd i signaturen, den er designet og utviklet for dere som har problemer med tungt stoff som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...