Garegaupa Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Eg har ein PC som eg har hatt i snart eitt år no. Prosessoren er ein Intel Core i7 920 som er overklokka til 4,0 GHz. Prosessor, skjermkort og hovudkort er vasskjølt. For ei oversikt over heile systemet, sjå i spoiler under. Hovudkort: Asus P6T Deluxe V2 Prosessor: Intel Core i7 920 Minne: 12 GB (6 x 2 GB) G.Skill Trident DDR3-2000 Lagring 2 x 80 GB Intel X25-M (RAID 0) + 2 x 1 TB Samsung Spinpoint F1 (RAID 1) Skjermkort: HIS ATI Radeon HD 5870 Straumforsyning: Corsair HX850W Operativsystem: Windows 7 Ultimate (64-bit) Systemet har fram til for litt sidan vore heilt stabilt med prosessoren på fire GHz (det vil seie at eg kunne køyre Prime95 så lenge eg ville, og at det aldri dukka opp nokon problem som kunne relaterast til overklokkinga). Så, for litt sidan, begynte eg å få blåskjermar i ny og ne, med feilkoden "0x0000009C: MACHINE_CHECK_EXCEPTION". Etter eit søk på nettet kom eg fram til at denne stort sett kom av for høge temperaturar, maskinvarefeil eller for stor overklokking. Temperaturar utelukka eg med ein gong, for vasskjølinga held desse nede på eit fornuftig nivå - og dessutan så kom blåskjermane oftast når maskina stod utan last midt på natta (når romtemperaturen i tillegg er lågare enn vanleg). Så prøva eg å klokke ned til standardinnstillingane, og då forsvann problemet. Så slik sett er vel løysinga enkel og grei, og eg kunne sikkert berre klokka ned litt og vore godt nøgd med det. Men eg er berre litt nysgjerrig på kva det kan vere som har skjedd sidan alt har virka 100% over såpass lang tid. Eg prøva å køyre Memtest86+ i over 15 timar (8 pass) utan nokon feilindikasjon. Eg kan framleis køyre Prime95 i fleire timar utan feil, og under dagleg bruk så oppfører maskina seg greitt. Dei siste gongane alt har stoppa opp har vore midt på natta, når maskina berre står der (eg har ho ståande på stort sett konstant). Eg veit at slike feil som dette her kan vere bortimot håplause å diagnostisere, men eg tenkte no likevel eg ville høyre om det er nokon her som har nokon innspel eller erfaringar som kunne vere til hjelp? Ein kan vel seie at det har blitt eit lite "prestisjespørsmål" å få maskina stabil på 4 GHz... For dei innstillingane eg har brukt heile vegen for overklokkinga mi, sjå her: BCLK: 200 MHz Multiplier: 20x CPU Voltage: 1,375 V QPI/DRAM Core Volt: 1,35 V Intel SpeedStep: OFF Alt anna står på auto (i augneblinken står DRAM Bus Voltage på 1,56 V og CPU PLL på 1,80 V). Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Ville i første omgang, prøvd å skrive ned tallene du overklokket til. Resette bios, og sjekke om problemer er der fremdeles. Husk at ved overklokking er det ingen garanti at maskinen blir stabilt ved mye belasting over tid, kan jo bare være en ram brikke som svikter. Muligens maskinen din ikke er mere en 99% stabil på 4 ghz, men blir stabil på 3.99 Ghz? Vet ikke, men man må bare prøve seg frem. Du bør ungå å sette noe på "auto" siden om du overklokker, har du ingen kontroll på hvilken volt hovedkortet gir ut eller om volten er stabil. Det kan nok føre til hovedkortet kan bli ustabilt over tid. Endret 29. oktober 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan vel være et hardware-problem. Tror jeg da. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har også erfart dette på 775-plattformen. Overklokket en E2220 fra 2,4 til 3,3ghz og kjørte prime i to døgn uten problemer. Senere har det dukket opp diverse problemer. Maskinen vil ikke starte og gir meldingen "overclock failed". Den startet hvis jeg slo den av og prøvde igjen. Noen ganger kom det blåskjerm. Aldri noen problem under last. Jeg har gradvis trappet ned overklokkingen til 2,8ghz, men jeg vil også gjerne ha den opp igjen. Har ikke fått testet så mye fordi den står på hytta. Hadde et annet oppsett jeg eksperimenterte litt med hvor jeg fikk en stabil overklokk med en Q9400 på ca. 3,6ghz. Den ble testet med både Prime og OCCT. Men også her dukket det opp blåskjermer og annet tull av og til. Aldri noen problemer under tung last. Her reduserte jeg gradvis overklokken til 3,4ghz. Systemet hadde ingen feil under last, selv med meget grundig og langvarig testing. Likevel dukket det opp små hendelser, f.eks. "overclock failed" ved oppstart. Men den startet fint igjen bare jeg slo den av og på igjen. Alle temperaturer er forresten fine, alltid under 70 ved full last. Jeg sitter igjen med inntrykket at enten prosessoren har forringet seg som følge av overklokkingen, eller at hovedkortet er ustabilt. Begge disse to hovedkortene har jeg kjøpt som demohovedkort, og har lurt litt på om det kunne være årsaken (jf. vår diskusjon på PM om dette LMH1) Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Takk for kjappe svar, folkens! Eg har allereie prøvd å nullstille BIOS og begynne frå grunnen av att. Problemet er der framleis. Eg er klår over at der ikkje er nokon garantiar når det gjeld overklokking, men eg har alltid vore så forsiktig som eg kan. Dessutan har eg brukt litt ekstra pengar på komponentar med god kvalitet nettopp for å prøve å unngå at noko skulle feile. Nå vel, sjølv ein Ferrari til eit par millionar kan få motorhavari før han er skikkeleg innkøyrd, så hundre prosent sikker vert ein sjølvsagt aldri... LMH1: Når det gjeld spenningane, meiner du at absolutt alt bør stå på manuelt, eller berre dei to eg nemnde ovanfor (DRAM Bus Voltage og CPU PLL)? Der er ei temmeleg lang liste med spenningar som kan justerast på alle baugar og kantar. Kaaz: Symptoma du beskriv her høyrast veldig likt ut i forhold til det eg opplever. Endret 29. oktober 2010 av Garegaupa Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Eg la akkurat merke til noko her. Som eg sa ovanfor så står CPU Voltage på 1,375 V i BIOS. No sjekka eg CPU-Z, og under full belastning så melder programmet at CPU-spenninga er 1,376 V, men på "tomgang" så syner det berre 1,368 V. No veit ikkje eg om dette kan vere ein feil i avlesinga, men viss ikkje, er det då normalt at det svingar på denne måten? Eg trudde at viss denne spenninga var sett i BIOS så skulle ho halde seg på det nivået uansett? Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Dette er vanlig. Hvor mye det svinger varierer fra hovedkort til hovedkort. På flere av mine kort kan det svinge mye mer, gjerne avhengig av om det er belastning eller ei. Det avviket som er hos deg er meget lite. Sikkert fordi du har et bra hovedkort. Det er også vanlig at spenningen blir lavere enn det du stiller i bios. Det kalles vdroop så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hadde også problemer med min core2duo e8400 etter lang tids overklokking begynnte den med random BSODS. Prøvde alle mulige innstillinger, men blåskjermene fotsatte helt til jeg satte ned RAM hastigheten. Reaper Ramen min er 1066, det funker ikke lenger, men setter jeg den til 800 Så er maskinen helt stabil på den gamle overklokken. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Om du har har Load Line Calibration aktivert, kan du oppleve lavere spenning under idle enn under load, og dette kan igjen føre til ustabilitet. Løsningen er å enten skru av LLC, eller å øke spenningen (CPU VCore) et lite hakk. Skrur du av LLC, må du nok opp en del på CPU VCore i BIOS. Sjekk at avlest spenning ikke går for høyt, hverken under idle eller load, uansett hvilken løsning du velger. Det kan også være andre årsaker til ustabiliteten, men prøv å se om du får PC stabil med å enten klokke ned litt, eller øke spenning til CPU et hakk. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Kaaz: OK, takk for informasjonen! Då lærte eg noko nytt i dag òg! Loke_h: OK, så LLC har den effekten, altså? Eg trudde heller det skulle vere omvendt, at det skulle stabilisere Vcore. Før stod han på Auto, men tidlegare i dag prøva eg å slå han på Enable for å sjå om det vart betre. Men når du no seier det så lurar eg på om ikkje forskjellen i Vcore frå null til full belastning vart større etter at eg slo LLC på. Då får eg sjå om eg heller slår han av att. Uansett så har eg prøvd å auke Vcore litt for å sjå om det hjelper. I tillegg så har eg låst DRAM Bus Voltage til 1,64 V (eg stilte opp av di eg hadde gløymt å endre FSB:DRAM-forholdet, så no går brikkene på DDR3-1600) og CPU PLL til 1,88 V (som eg hadde han på før eg sette den til Auto). Så får me sjå om det hjelper. I tillegg prøvde eg å slå av Spread Spectrum, då eg meiner å hugse frå tidlegare eventyr at dette kunne vere ein fordel å ha avslått. Uansett, takk for alle innspel så langt, folkens! Lenke til kommentar
wim Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Ett ord. Elektromigrasjon Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kaaz: OK, takk for informasjonen! Då lærte eg noko nytt i dag òg! Loke_h: OK, så LLC har den effekten, altså? Eg trudde heller det skulle vere omvendt, at det skulle stabilisere Vcore. Før stod han på Auto, men tidlegare i dag prøva eg å slå han på Enable for å sjå om det vart betre. Men når du no seier det så lurar eg på om ikkje forskjellen i Vcore frå null til full belastning vart større etter at eg slo LLC på. Då får eg sjå om eg heller slår han av att. Uansett så har eg prøvd å auke Vcore litt for å sjå om det hjelper. I tillegg så har eg låst DRAM Bus Voltage til 1,64 V (eg stilte opp av di eg hadde gløymt å endre FSB:DRAM-forholdet, så no går brikkene på DDR3-1600) og CPU PLL til 1,88 V (som eg hadde han på før eg sette den til Auto). Så får me sjå om det hjelper. I tillegg prøvde eg å slå av Spread Spectrum, då eg meiner å hugse frå tidlegare eventyr at dette kunne vere ein fordel å ha avslått. Uansett, takk for alle innspel så langt, folkens! Ja, poenget med LLC er å stabilisere VCore. Problemet oppstår i de tilfeller VCore er høyere under load enn idle. Når du kjører stresstest, tester du da med høyere VCore enn når CPU idler, og stresstesten blir dermed meningsløs. LLC vil ikke alltid medføre at VCore er høyere under load enn idle, men det er vanlig for mange hovedkort. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Ei lita oppdatering: Eg klarte aldri å få stabilisert han på 4,0 GHz uansett kva eg prøvde, så eg prøvde i staden å gå ned til 3,8 GHz (190 MHz BCLK). Det har fungert heilt fint i fire dagar no, så sidan maskina tidlegare har hatt ein tendens til å få blåskjerm og starte om att rundt ei gong i døgeret så tek eg det som eit teikn på at det var det som skulle til. No har eg gått opp att til 3,9 GHz (195 MHz BCLK) for å sjå korleis det går. Uansett, takk for all hjelp, alle saman! Sjølv om det kan sjåast som eit lite "nederlag" å ikkje få klokkefrekvensen stabil på "rette" sida av firetalet lenger så skal ein då ikkje klage over tre komma ni heller... Og eg har då lært nokon nye ting òg - aldri så gale at det ikkje er godt for noko! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå