Gå til innhold

PL: 30.10.10 Arsenal v West Ham, Ashburton Grove

invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

green-whm_20_280x42_162523a.jpg

Stolt av gutta, sterkt å gi Arsenal kamp til døra, men igjen blir vi felt av cheap goals. Møkka Faubert hadde bare spilt 3 minutter før han snur ræva til og lar Clichy slå et rolig og godt innlegg med høyrefoten! Tenkte på det akkurat før scoringen, innlegg og heading defensivt er absoulutt West Hams store svakhet, og det ville være vanskelig å stå imot et Arsenal med Bendtner og Chamakh.

Fantastisk match av Green, og herlig at han får vist seg fram i en hovedkamp med mest fokus. Fortjener søren ikke den dritten han får, og deilig å vise dette fram idag. Gabbidon og Da Costa skal også ha sin del av æren for bare 1 baklengs her, herlig jobbing av gutta sentralt på midten også, spess Mark Noble som virkelig viser seg frem for tiden.

Hadde jo Fabregas som Captain på FPL også, og han blanket... Typisk. Det er egentlig jævlig care, men når man taper sånn mot slutten er det ekstra bittert, spesielt når Chelsea raner 3 poeng fra Blackburn.

Lenke til kommentar

det er lenge siden jeg har feiret mål som jeg gjorde i dag!

Samme her. Sist jeg feira slik var Bendtner sitt mål mot Wolves. Samme følelsen. Herlighet så godt!

Samma her. Da tok det av på Emirates! Var der selv, og sto plutselig i midten av halvfulle engelskmenn som var i ekstase. Lukten av alkohol, svette og engelsk, gammel pub bør oppleves, særlig med 60 000 elleville Arsenal-supportere rundt deg. Fantastisk opplevelse, anbefales!

Endret av Elastico
Lenke til kommentar

Fabianski 7 - Står nok en feilfri kamp, selv om han ikke ble satt under det verste presset. West Ham hadde en del farligheter på dødballer og jeg syns at Lukasz gjorde alt riktig i de situasjonene.

Sagna 7 - Ganske solid bakover, ble lurt 1 gang som jeg husker av Piquionne. Hadde også et par pirrende innlegg.

Squillaci 7 - Han spiller som en usynlig mur. Jeg husker ikke engang hva han gjorde i denne kampen, men jeg tar det som et godt tegn.

Koscielny 8 - Mye mer synlig enn sin partner. Hadde flere gode taklinger, leste spillet mesterlig og var veldig god i lufta. Får han litt mer muskler på kroppen har vi en meget god stoppermakker til Verminator.

Clichy 9 - For en kamp! For det første fantastisk forarbeid og assist på målet. Vi sier ofte at han har forferdelig innlegg, vel nå la han den opp perfekt til Song med høyre! For en gangs skyld var han også solid bakover og reddet oss med en fantastisk klarering fra et farlig innlegg som var på vei til Piquionne (tror jeg). Jeg var sikker på at spissen skulle rekke den først der.

Cesc 6 - Ikke den beste kampen, men det er tydelig at han er ute av form ennå. Er helt uenig med folk som mener at han har mistet gnisten og ikke vil være her. Gleder meg til han finner formen og får folk til å spise sine ord.

Song 8 - He plays the holding role, scores the occasional goal! Frykter at han snart må sone en kamp, han nærmer seg vel 5 gule kort nå? Bortsett fra det gule kortet syns jeg han hadde en bra kamp og veldig bra kjemping på målet.

Denílson 6 - Litt slurv her og der, men gjorde ryddejobben greit. Det var riktig å bytte ham ut ettersom vi måtte spille mer offensivt.

Nasri 7 - Grei kamp, har gode bevegelser, gode kombinasjoner, men får det ikke helt til. Finner ikke det rommet han trenger for å åpnet forsvaret til West Ham.

Arshavin 6 - Dabbet litt av etter en lovende åpning, men jeg syns ikke han var så forferdelig som mange sier. Han skapte fortsatt en del i andre omgang, men det var vel riktig å bytte ham med Bendtner. Virket ikke som om han skulle få til noe i en sånn kamp.

Chamakh 6 - Kunne godt scoret om han ikke ble holdt av Da Costa der. Skjønner godt at han ble frustrert på portugiseren, men han må for all del holde temperamentet i sjakk selv om han er frustrert. Syns også han prøvde å linke med andre spiller for mye.

Godt innhopp av Theo. Er så herlig å se at han er mye mer rolig når han avslutter nå. Synd den ikke gikk inn. Da rev jeg mer virkelig i håret.

Lenke til kommentar

Alt i alt fikk Arsenal 3 fortjente poeng på Emirates, selv om målet lot seg vente til 2 minutter gjensto av ordinær tid. En Song i scoringsform var den eneste som fikk ballen forbi en god Robert Green. Den duoen utgjør vel dagens beste spillere.

Deilig å se Arsenals 2.omgang idag. De første 45 slet vi veldig med å skape det virkelig trykket på West Ham, og slapp dem mer og mer inn i kampen. 2.omgangen ble uansett enveiskjøring, og vi hadde flere gode kombinasjoner fremover, selv om vi fortsatt har mye å gå på.

Mine spilleratioer:

Fabianski 7 - Nok en solid kamp av noe som forhåpentligvis har blitt vårt førstevalg helt bakerst. Sikre innvolveringer, og flink til å bokse - noe som hindret mye trøbbel på West Ham's farlige dødballer.

Sagna 7 - Sammen med resten av forsvaret vårt var han veldig solid igang. Slet et par ganger, men løp mye og riktig. Skapte mye, og slo flere farlige innlegg, som med hell kunne endt med mål.

Koscielny 8 - Solid kamp, dog nylig tilbake fra skadeopphold. I mine øyne bedre enn Squillaci. Vant det meste i lufta, samtidig som mange brytninger.

Squillaci 7 - En veldig god kamp, og sammen med sin landsmann veldig solid i våre bakre rekker. Ble ikke lagt så mye merke til, noe som en veldig bra for en stopper. Lagde et par unødvendige frispark.

Clichy 9 - Etter mye kritikk, blant annet her på forumet svarte han endelig på tiltale. Fantastisk både offensiv og defensiv, især meget stødig defensivt. Strålende assist til Song, med venstre, etter en nydelig innleggsfinte og innlegg, med høyre! Dagens bestemann sammen med Song.

Fabregas 6 - Generelt en ujevn kamp av vår kaptein. Ser umotivert og lei ut, og har flere enkle uvanlige feil. Likevel har han flere fantastiske inngripninger, og pasninger bare han slår i verden, blant annet stolpeskuddet til Walcott. Skuffende av Cesc, men samtidig veldig kreativ og viktig.

Song 9 - Ryddet opp defensivt, bidro sterkt offensivt, og gjør jobben sin 100%. Var i 1.omgang den på Arsenal som virkelig ville offensivt. Ble selv frustrert etter en hodeløs takling på Behrami, som førte til gult kort, ellers helt prikkfri. Toppet det hele med en goal på slutten.

Nasri 7 - Vår kreative midtbanespiller er helt klart i form for tiden. Skapte mye i starten, men klarte ikke fullføre kampen. Litt varierende, men absolutt godkjent. Holdt på å score igjen.

Arshavin 6 - Helt enig med iRoman; bedre enn de fleste skal ha det til. Gode innvolveringer og nærme scoring. Har helt klart noe å gå på, men tror formen er like om hjørnet.

Denilson 5 - Vår eneste brasilianer slet sentralt idag. Flere ganger viste han dårlig overblikk, og ble stresset til feil under press. Feilene hans ble kontringer til West Ham, noe som fort kunne endt verre.

Chamakh 6 - Marokkaneren slutter ikke å imponere meg. Luftsterk og flink idag. Kombinerer fint med midtbanen vår, og jobber knallhardt. Et godt kjøp, men gleder meg til RVP i toppform selv om.

Theo Walcott gjorde et godt innhopp det han fikk sjansen. Gode, lange løp, hvor absolutt ingen holder følge med han. Satt det siste lille giret i Arsenal, og var farlig nære ved flere anledninger.

Bendtner og Eboue fikk bare noen få minutter.

Funfacts :w00t: :

- Arsenal stilte med 5/11 franskmenn fra start.

- 4/4 i forsvarsfireren var franske.

Endret av Elastico
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt utrolig at Parker ikke fikk kort idag.

En fustrerendes kamp som jeg fra før kampstart var sikker på at Arsenal skulle cruise inn. Men det ble mer skummelt og spennendes enn det jeg håpte på. Green var utrolig god i mål idag, men heldigvis fikk vi vinnermålet på slutten. Satan så godt det var å se at ballen gikk inn.

Lenke til kommentar

Støtter den angående Parker, han hadde flere situasjoner som så ut som gult, greit at han slipper unna for en gangs skyld :p Tror ikke han hadde noen onde hensikter, og han pleier ikke å ha så mange stygge situasjoner pr kamp heller. Problemet er nok de små kjappe spillerne til Arsenal :p

Lenke til kommentar

Jada, har helt klart sett klarere. Men litt rart, når han først harver Denilson, for så å takle Chamakh bakfra. Men uansett fikk det ikke noen betydning. Parker imponerte derimot meg idag satte fart offensivt og er helt klart viktig for WHU. Får håpe de kommer seg over streken. West Ham er et lag som hører hjemme i PL :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk ikke sett de siste 20, men fulgte med på livescore på mobilen på vei til fest. De andre i bilen skvatt litt da Song scorte :p Herlige greier. Eneste som var synd i går var at Chelsea slo til med seier.

Må si meg fornøyd med min spådom at vi halte i land en 1-0 seier =)

Ser fram til neste kamp i Ukraina!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...