Gå til innhold

Bygging av Gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte at jeg for første gang skulle få en kompis til å bygge en gamer PC til meg for rundt 10 000. Er ikke så veldig flink med komponenter osv, men vil påstå at jeg har litt kjennskap til data utover den vanlige nordmann!

Delene til PC'n som jeg tenkte å få bygget er funnet på komplett.no og lyder følgende:

skjermkort:

ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5

prosessor:

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950

hovedkort:

Gigabyte GA-X58A-UD3R (ATX, Socket-1366, DDR3, 4xPCI-Ex(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, Rev2.0)

strøm:

Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

minne:

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

harddisk:

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s,

brenner:

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7263S

kabinett:

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort (Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Blå LEDs, 19 dBA)

Totalt blir dette litt i underkant av 10 000 kr.

Jeg trenger hjelp av et trent øye til å se om dette er en PC som er "bra" og "verdt" 10 laken. Evt tips om billigere/bedre komponenter blir veldig godt motatt :)

Er faktisk så noob at jeg ikke engang vet om delene passer sammen, så om det ikke stemmer så vennligst gi meg en beskjed:S

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt på lignende oppsett.

Og ja jeg er rimelig sikker på at de delene vil passe bra sammen.

Jeg vil foreslå http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=605523 som kabinett mye pga utsenet.

En annen ting som kan vurderes er og vente på AMD kommer med HD 6970(etterfølgeren til 5870) nå i november. Dette kortet vil etter rykter prestere ca 15-20% bedre enn Nvidea GTX 480 som i dag er det raske singel GPU kortet.

Mvh

Per R Nilsen

Endret av Pernilsen
Lenke til kommentar

Angående harddisk hadde jeg heller gått for samsung F3.

Psu Corsair TX 650W

Er nok mere man får for pengene. Consair skal være god kvalitet, og godt egnet til overklokking, men PSU du linker til, vet jeg ikke riktig nok hvor stabil den er ved hard bruk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...