Gå til innhold

Får ikke lenger koplet mot nettet, verken med kabel eller trådløst.

matros

Anbefalte innlegg

Spørsmålet/problemet finnes sikkert her på forumet men eg prøver allikavel!

Har en nabo som eg nettopp har satt opp adsl (telenor),dvs.koplet opp modem og montert inn trådløst nettverkskort (for å slippe kabel).Det ble en del innkjørinngsproblemer men alt ordnet seg til slutt.Han har då en stasjonær pc med Win Vista.Etter et par dager etter å ha klikket på en link på en side han bør holde seg vekke fra,sluttet nettet å virke!! Eg har prøvd å kople direkte med kabel til modemet men nei,den samme beskjeden!Telenor kundeservice seier dei har god kontakt med modem og alt virker ok!? Eg tok ned min bærbare pc og den kom eg på nett med umiddelbart,så problemet er på denne stasjonære Pc'en!!Noen tips?

Takk

Kan der maile svaret til [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar det på forumet jeg, hvis du ikke har noe imot det, så kan andre få hjelp med det samme...

Først og fremst, har du prøvd å kjøre windows sin trubleshoot-funksjon? Den resetter ip-adresse m.m. i tilfelle det er noen konflikt der.

Sjekk om du får IP-adresse: start->kjør->cmd

Skriv: ipconfig i vinduet som åpner seg. Får du opp IP-adresse og gateway?

Da personen gikk inn på denne siden han ikke burde gått inn på, skjedde det noe annet med pc-en som kan indikere at det kan være virus? Vi har et ganske bra supportforum for virus her på diskusjon.no så vi kan flytte tråden din dit om du ønsker det, så kan du få sjekket om det kan være malware-relatert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...