duRden Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei Jeg har en Acer AS1410 med Vista innstallert, ønsker win 7 på denne men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem siden det mangler CD-Rom. Howto? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Du bruker en USB minnepenn, eller en ekstern CD/DVD ROM. Minnepennen må være på minst 4 GB. Finnes masse guider på hvordan du legger Windows 7 på en minnepenn, men du må selvsagt ha tilgang på en pc med DVD ROM slik at du får konvertert Win7 plata til minnepennen. Ellers kan du jo kjøpe den digitale kopien direkte fra Microsoft, men om du ikke skal kjøpe noe annet enn OEM versjonen, er det dyrere å handle hos Microsoft, siden de kun selger oppgradering eller fullversjonen. Lenke til kommentar
utvikling Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Du bruker en USB minnepenn, eller en ekstern CD/DVD ROM. Minnepennen må være på minst 4 GB. Finnes masse guider på hvordan du legger Windows 7 på en minnepenn, men du må selvsagt ha tilgang på en pc med DVD ROM slik at du får konvertert Win7 plata til minnepennen. Ellers kan du jo kjøpe den digitale kopien direkte fra Microsoft, men om du ikke skal kjøpe noe annet enn OEM versjonen, er det dyrere å handle hos Microsoft, siden de kun selger oppgradering eller fullversjonen. bruk et programm som heter daemon tools, det lager et virtual drive Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ofte ikke lurt å bruke virtuelle CD/DVD ROM når du installerer OS. Ikke alltid den kopierer alle filer før første omstart, og etter 1. omstart har du ikke tilgang til den virtuelle CD/DVD ROM stasjonen lengre. Og da har du et kjempe problem.... Så minnepinne eller ekstern CD/DVD ROM er det beste og sikreste. Lenke til kommentar
utvikling Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ofte ikke lurt å bruke virtuelle CD/DVD ROM når du installerer OS. Ikke alltid den kopierer alle filer før første omstart, og etter 1. omstart har du ikke tilgang til den virtuelle CD/DVD ROM stasjonen lengre. Og da har du et kjempe problem.... Så minnepinne eller ekstern CD/DVD ROM er det beste og sikreste. Det er vell sant det Men, jeg har brukt Virtual drive 3 ganger selv uten problem. BTW: kan du se på den tråden jeg nettop laget, å svare hvis du vet svaret? ^^ Lenke til kommentar
8ball Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Ta en titt på denne siden og prøv det programmet. Har selv brukt det syntes det er enkelt og greit. Selv om jeg ikke har noe å sammenligne det med! Aris Bootable usb:.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå