Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på kjæresten

Gjest Usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker

Hei.

Jeg har vært igjennom 3 utroskap, gud vet hvorfor. Alle forholdene har startet med at jeg syns det var greit at eks-kjærestene ga klem til andre gutter, men det endte med at alle fikk følelser for disse guttene. Etter dette har jeg liksom aldri stolt på kjærestene mine skikkelig dessverre.

Min nåværende kjæreste har gitt en annen gutt klem veldig ofte(Ifølge kompiser og venniner). Derfor spurte jeg hun om hvorfor hun gjorde det og hun svarte; "Jeg syns det er veldig koselig og at han var veldig hyggelig"

Jeg ba henne slutte med det, fordi jeg ikke likte det og egentlig viste åssen det ville ende. Hun ble SKIKKELIG sint på meg. Derfor sa jeg; "Respekterer du ikke at jeg ikke liker det og ikke slutter med det, må jeg tenke over forholdet".

Da skrev hun tilbake; "Selvfølgelig respekterer jeg det og jeg vil slutte"

Etter dette har hun vært veldig av og på. Plutselig elsker hun meg, plutselig er hun care mot meg.

Jeg tenkte at det ikke var noe å bry seg om. Så jeg lot være å spørre hvorfor.

På Onsdag, så sendte jeg hun en melding kl. 1900 og spurte om hun ville komme til meg en tur, men det rakk hun ikke fordi hun skulle møte en guttevenn. Greit nok tenkte jeg.

Så kl 2000, så jeg hun var på facebook, så spurte om hun hadde kommet hjem igjen, men hun hadde enda ikke møtt han. Det er da altså 1 time siden jeg spurte om hun ville kommet til meg, men det er kun 15 min til meg, så hvorfor ville hun ikke møte meg i mellomtiden?

Hun logget av rett etter jeg hadde spurt hun.

Jeg stakk på innebandy trening kl 20.30.

Da så jeg henne gikk med denne gutten hun hadde gitt klemmer til som hun viste jeg ikke likte trynet på og hun sa selv at hun ikke syns han var noe hyggelig lenger, men det så ut som om dem hadde det VELDIG hyggelig sammen akkurat det øyeblikket.

Jeg snek meg inn på gymsalen uten å bli sett av hun. Når hun kom bort til meg mens jeg trente innebandy spurte jeg hvem gutt hun var sammen med og da svarte hun. "det er ikke så viktig".

Etter dette har jeg ikke pratet med henne. Noe som jeg er litt lei meg for, fordi jeg er veldig glad i ho!

Så nå står jeg i et dilema, hva skal jeg gjøre? Skal jeg satse videre? Eller leve med hun og være usikker på hvem hun er med?

Jeg er 19, hun er 17 til opplysning.

Mvh, meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal gjøre både deg selv og henne en tjeneste å droppe hele greia? Du stoler jo tydeligvis ikke på henne. Det å nekte kjæresten sin venner blir i mine øyne for dumt. Ja, bu-fuckings-hu, du har blitt bedratt før, men det trenger du vel ikke ta ut over ei jente som, hittil, ikke har gjort noe galt?

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Kanskje du skal gjøre både deg selv og henne en tjeneste å droppe hele greia? Du stoler jo tydeligvis ikke på henne. Det å nekte kjæresten sin venner blir i mine øyne for dumt. Ja, bu-fuckings-hu, du har blitt bedratt før, men det trenger du vel ikke ta ut over ei jente som, hittil, ikke har gjort noe galt?

Jeg nekter hun ikke venner. Jeg sa vel ingenting om at jeg nektet henne venner vel?

Dessuten sa hun selv, uten mine innspill at hun ikke skulle være med han mer. Noe som ho gjorde og en løgn i et forhold er null-toleranse i mine øyne.

Lenke til kommentar

Det er jo helt tydelig at hun ikke stoler på deg heller. Stoler på deg til å håndtre hvem hun er med, og hvordan hun er med dem. Det er jo tross alt derfor hun lyger til deg.

Er du sikker på at det ikke er noe med din væremåte som gjør at hun blir usikker på deg, som på den måten spinner tilbake? ..

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Det er jo helt tydelig at hun ikke stoler på deg heller. Stoler på deg til å håndtre hvem hun er med, og hvordan hun er med dem. Det er jo tross alt derfor hun lyger til deg.

Er du sikker på at det ikke er noe med din væremåte som gjør at hun blir usikker på deg, som på den måten spinner tilbake? ..

"Stoler på deg til å håndtre hvem hun er med, og hvordan hun er med dem."

Hva mente du med denne?

Mener du min være måte som kjæreste? Eller hvordan jeg er når hun er med andre gutter?

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Er det her som er kjipt etter at man har hatt et par forhold.. Man drasser på fordommer og erfaringer fra forrige forhold.

Dessverre er det slik.

Lenke til kommentar

MM, og dessverre er det også slik at de kan være veldig grunnløse. Exen min regnet med at jeg var ute og hooket opp med andre damer når jeg var på byen, hun hadde kjempe trust issues uten at hun var cheata på før. Og det kan skape masse unødvendig turbulens. Bare si det som det er: Forrige damene cheata. Slik statestikken ser ut for din del, er det en grei sjanse for at hun også gjør det, prøv å få litt forståelse

Lenke til kommentar

Om denne personen hun synes det er koselig å klemme på og være sammen med er en person hun i utgangspunktet ikke kjenner spesielt godt, så bør alarmen ringe. Er det derimot en god venn hun har hatt fra før dere ble sammen bør du heller vente og se hva som skjer. Det funker særdeles dårlig å be sin kjæreste kutte alle bånd til barndomsvenner og gode venner av motsatt kjønn.

Det er derimot på sin plass å be henne la være å flørte med og kurtisere andre gutter, spesielt om de ikke er nære venner. Anser det nesten som katastrofalt at hun faktisk velger denne personen foran deg. Om kjæresten min hadde droppet å være sammen med meg fordi hun skulle treffe en perifer kamerat på enmannshånd, så tror jeg at jeg hadde revurdert hele forholdet jeg også. Du ender sannsynligvis opp uten kjæreste enten du ber henne skjerpe seg eller du lar båten seile sin egen sjø, men i førstnevnte tilfelle slipper du i alle fall å kaste bort tiden din mens hun er ute og sjekker om gresset kanskje er grønnere andre steder.

Kjæresten min foretrekker alltid å være sammen med meg. Venninner og felles venner som kan være både gutter og jenter kommer alltid i andre rekke. Det går selvsagt andre veien også. Jeg setter alltid henne først, og slik bør det være i et godt forhold.

Når det er sagt høres det for meg ut som forholdet er fortapt. I de fleste tilfeller er det naïvt å tro at man kan ha et stabilt og varig forhold til ei 17 år gammel jente. Kombinasjonen 17 år + attraktiv(jeg antar hun er det) + Facebook + hypersosiale tendenser gir deg svært dårlige odds på sikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Stoler på deg til å håndtre hvem hun er med, og hvordan hun er med dem."

Hva mente du med denne?

Mener du min være måte som kjæreste? Eller hvordan jeg er når hun er med andre gutter?

Det trenger ikke nødvendigvis være noe du har sagt eller gjort, men på ett eller annet punkt er det hvertfal veldig tydelig at hun ikke stoler på deg slik at hun kan fortelle ting enkelt og greit slik de er.

Jeg har også hatt en kjæreste som unngikk å fortelle meg ganske mye rart. Det var alltid "ingen spesiell" hun hadde vært hos, og det var alltid "ingenting spesielt" de hadde gjort på. Søren heller, tenkte jeg, skal hun unngå å fortelle ting til meg fordi hun har fordommer om hva jeg måtte tro om henne? Det er jo selvoppfyllende profeti å holde på slik!

Så da tok jeg en prat om akkurat det, og vi var sammen i års tid lengre enn dèt.

Lenke til kommentar

Selv om du har dårlig erfaring med at de klemmer på andre, så ville jeg aldri nektet henne å klemme andre gutter.

Du må naturligvis se det an, om det er noe mellom dem, men å gi guttevenner klemmer er i utgangspunktet helt normalt.

Den situasjonen du havnet i nå kan du delvis klandre deg selv for, men måten hun oppfører seg på er nok til å revurdere forholdet.

Lenke til kommentar

Om denne personen hun synes det er koselig å klemme på og være sammen med er en person hun i utgangspunktet ikke kjenner spesielt godt, så bør alarmen ringe. Er det derimot en god venn hun har hatt fra før dere ble sammen bør du heller vente og se hva som skjer. Det funker særdeles dårlig å be sin kjæreste kutte alle bånd til barndomsvenner og gode venner av motsatt kjønn.

Det er derimot på sin plass å be henne la være å flørte med og kurtisere andre gutter, spesielt om de ikke er nære venner. Anser det nesten som katastrofalt at hun faktisk velger denne personen foran deg. Om kjæresten min hadde droppet å være sammen med meg fordi hun skulle treffe en perifer kamerat på enmannshånd, så tror jeg at jeg hadde revurdert hele forholdet jeg også. Du ender sannsynligvis opp uten kjæreste enten du ber henne skjerpe seg eller du lar båten seile sin egen sjø, men i førstnevnte tilfelle slipper du i alle fall å kaste bort tiden din mens hun er ute og sjekker om gresset kanskje er grønnere andre steder.

Kjæresten min foretrekker alltid å være sammen med meg. Venninner og felles venner som kan være både gutter og jenter kommer alltid i andre rekke. Det går selvsagt andre veien også. Jeg setter alltid henne først, og slik bør det være i et godt forhold.

Når det er sagt høres det for meg ut som forholdet er fortapt. I de fleste tilfeller er det naïvt å tro at man kan ha et stabilt og varig forhold til ei 17 år gammel jente. Kombinasjonen 17 år + attraktiv(jeg antar hun er det) + Facebook + hypersosiale tendenser gir deg svært dårlige odds på sikt.

:new_woot:

Les og lær!

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Er det derimot en god venn hun har hatt fra før dere ble sammen bør du heller vente og se hva som skjer.

Hun ble kjent med han via meg, han er en kompis av en kompis. Hun ble kjent med han etter vi ble sammen.

Kombinasjonen 17 år + attraktiv(jeg antar hun er det) + Facebook + hypersosiale tendenser gir deg svært dårlige odds på sikt.

Hun har en del guttevenner, men hun har sagt selv at når hun er med andre gutter tenker hun kun på meg. Noe jeg tviler på når hun prioriterer andre gutter foran meg.

Lenke til kommentar

Konfronter henne med dette.

Fortell henne at du har vært gjennom tre utroskap allerede, og at alle gangene startet med de samme tendensene som hun nå viser.

Gjør det klart for henne at det er derfor du var så intolerant for at hun klemte den andre gutten, og at det er derfor du synes det er ubehagelig å se henne gjøre dette.

Få henne til å forstå deg. Ikke la henne misforstå det og tro at du tror at hun vil være utro mot deg. Da blir hun vel både lei seg og fornærmet.

Det hadde jeg i alle fall gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Konfronter henne med dette.

Fortell henne at du har vært gjennom tre utroskap allerede, og at alle gangene startet med de samme tendensene som hun nå viser.

Gjør det klart for henne at det er derfor du var så intolerant for at hun klemte den andre gutten, og at det er derfor du synes det er ubehagelig å se henne gjøre dette.

Få henne til å forstå deg. Ikke la henne misforstå det og tro at du tror at hun vil være utro mot deg. Da blir hun vel både lei seg og fornærmet.

Det hadde jeg i alle fall gjort.

Det er forsåvidt der problemmet ligger. Jeg har fått får mye følelser for henne, slik at jeg ikke vil gjøre henne sint/eller mase på henne ved å spørre om dette. Fordi jeg har pratet med henne en god del om det, og da blir hun bare care/sur på meg.

Lenke til kommentar

Skjønner det med klem å sånne ting, skikkelig dritt. Men fader a. Du klarer jo å skaffe deg damer tydeligvis, gi slipp på henne da hvis hun ikke skjønner hva du føler. Hun virker som en håpløs case. Ser at mange her har forskjellige syn på det med klemming. Men så ofte er ikke vennskap ass. Og den gutten burde faen meg passe seg når han driver sånn med en jente som er sammen med noen fra før. Hadde hun likt at du hadde klemt på en jente hele tiden? Ikke la henne behandle deg som søppel a!

Endret av specialweapons
Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Skjønner det med klem å sånne ting, skikkelig dritt. Men fader a. Du klarer jo å skaffe deg damer tydeligvis, gi slipp på henne da hvis hun ikke skjønner hva du føler. Hun virker som en håpløs case. Ser at mange her har forskjellige syn på det med klemming. Men så ofte er ikke vennskap ass. Og den gutten burde faen meg passe seg når han driver sånn med en jente som er sammen med noen fra før. Hadde hun likt at du hadde klemt på en jente hele tiden? Ikke la henne behandle deg som søppel a!

Jeg er enig i det du mener.

Men husk, det er ikke gutten som gjør noe feil. Det er dama mi som burde si stopp selvom gutten burde ha IQ nok til å ikke gjøre også.

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Da har jeg fått bekreftet at hun er utro. Moren hennes kontaktet meg og sa at datra hadde hatt besøk av en gutt som tydligvis var kjæresten hennes ifølge dem. Moren syns dette var rart og sa ifra til meg siden hun mente jeg var sammen med hun og ikke han andre.

EID! Så nå skal jeg sjekke om hun har tenkt å innrømme noe når hun kommer til meg i morgen.

Herlig å bli kvitt ho ^^

Lenke til kommentar
Gjest Usikker

Enda godt at moren hennes tok tak i det og fortalte deg hvordan det henger sammen, illojalt mot datteren eller ikke.

Veldig fint at moren tok tak i det.

Må bare gni det inn litt mer, antagligvis er det ikke den gutten jeg pratet om i innlegget mitt heller xD

Sitter å tenker at ho er med to gutter nå x) Det VAR tre :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...