beirch Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei, har et problem med en PC jeg kjøpte fra Komplett for ca. 1,5 måned siden. Var inne på rep 1 uke etter at jeg fikk den i posten og skiftet PSU der. Fikk den tilbake så var GPU gåent, så de skiftet denne også. For ca 2 uker siden begynte PC'en å skru seg av helt vilkårlig, uten noe særlig stress på hardware. Men jeg la merke til at den har en tendens til å skru seg av 5-10 min etter at jeg har skrudd den på, ofte etter at jeg har flyttet den. Skjedde f.eks ved første boot på et LAN, og etter å ha flyttet PC'en hjem. Har vært veldig forsiktig under flytting og har ikke dunket borti noe som helst. Er 100% sikker på at den ikke har fått seg noen smeller som kan gi feil på deler, den har ikke fått noen smeller i det hele tatt, egentlig. Har to bosteder for tiden, og det skjer bare i det ene huset, aldri i det andre, så jeg tenkte litt på om den får for lite strøm. La også merke til at det har skjedd under installasjon av noe. Skjedde under installasjon av MW2 og installasjon av SW:KotOR. Noen som har peiling på hva som kan være gale her? CPU temp er helt normal og ligger på 25-30 grader. Kan også sies at når det skjer minner det veldig om et strømbrudd, og PC'en tar 2-3 sek før den skrur seg på igjen. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hmm, den var artig... Alt skulle tyde på at det var psu relatert, men veldig rart at det ikke skjer den ene plassen, kun den andre og på lan. Alt av feil skulle la seg fremprovosere på begge steder, se om du får det til å skje i hjem 1 også... Lenke til kommentar
beirch Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Er veldig merkelig ja, for det har aldri skjedd under spilling. Har hatt oppe WoW, Splinter cell og WC3 samtidig uten at det har skjedd. det er en leilighet i en blokk der det skjer oftest, så det kan godt være at den får for lite strøm. Men det føles rett og slett ut som det er en skikkelig mandagsmaskin , for dagene etterpå fungerer den helt perfekt. tenkte litt på GPU også da det er overklokka. kanskje det er litt stress for pc'en å klokke opp kortet under oppstart, spesielt hvis den får litt lite strøm i utgangspunktet. får prøve å klokke ned til default Lenke til kommentar
beirch Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Hm, la merke til at når jeg bruker den øverste DVI-inngangen får jeg en svart skjerm ved boot som sier "ASUS Express gate loading". Dette skjer ikke ved bruk av den andre DVI-inngangen. Fikk denne skjermen ved første boot da jeg fikk pc'en første gang også, så jeg regner med at dette er normalt, men kan det være at den andre DVI-inngangen er av annen type? Som DVI-A eller noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå