Gå til innhold

[Løst] Sliter med MozBackup

Emla

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut en virkelig sliten XP-installasjon. Vil ta backup av Thunderbird med MozBackup, som har gått veldig bra tidligere.

Denne gangen får jeg følgende melding når den holder på med: File: Mail\Local folders\inbox: Zip file could not be opened. Klikker OK, og får denne meldingen: Warning: Bacup"s file isn"t valid. (Ja, "gåseøynene" er rett plassert). Når jeg klikker OK på denne (eneste alternativ), kommer så: Backup has failed, og programmet slår seg av.

Jeg har avinstallert og installert MozBacup, restartet osv. Forslag? Evt. hvilke filer skal jeg kopiere og putte inn i en ny installasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start -> kjør -> skriv "%appdata%\Thunderbird" uten anførselstegn og trykk enter. Så har du vel en mappe som heter "profiles" og inni den en mappe med masse forskjellige tegn som slutter på ".default". Dette er profilen din. Kopiér alle filene i mappen.

Når du så har reinstallert Windows og Thunderbird starter du Thunderbird en gang og lukker den igjen. Så navigerer du til mappen som er blitt laget som nevnt over og kopierer tilbake filene (overskriv de nye hvis du får spørsmål om det). Viktig at du kopierer filene og ikke hele mappen.

Filene du finner i profilmappen din er alle innstillinger, mailkontoer og lagrede mail (strengt tatt alt som ikke er programfiler) :)

Lenke til kommentar

Flott, kopierer filene nå. Kommer tilbake når de skal tilbake. Men mener du at jeg virkelig skal tilbakekopiere hver enkelt fil, og ikke "mappevis"?

Edit: Fikk også feilmelding da jeg kopierte filene: Sirkulerende overflødighetskontroll, CRC.

Googlet det, og fant ut at ckhdsk /r var saken. Etterpå virket MozBackup upåklagerlig.

Endret av Emla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...