Dal Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Hei. Jeg skiftet nettopp hk/cpu/minnebrikker i pc'en min, og etter at jeg gjorde det har PSU'en begynt å lage en merkelig pipelyd. Det er en Corsair HX620. Det ser ikke ut til å være viften lyden kommer fra, men fra... komponentene på et vis. Jeg husker for en tid tilbake at jeg leste en artikkel (og jeg hadde faktisk et av eksemplarene) om Mist PSU'er, som laget lyder når PC'en var slått av.. en slik lyd lager min Corsair nå når PC'er slått PÅ. Hva kan gjøre dette? Kan det være farlig? Som i at PSU'en holder på å ryke? Takk. Endret 28. oktober 2010 av Dal Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Mest sannsynlig er det spolelyd (coil noise). Det er ikke farlig, det er ingenting som ryker. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Takker for svar. Men kan en slik lyd bare dukke opp helt plutselig etter år med stillhet? Og er det mulig å gjøre noe for å fjerne den? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vanskelig å si med sikkerhet hva som gjør det, men du har jo byttet hardware og får en annen belastning. Da er det mulig å tenke seg at endring i strøm eller frekvens har truffet en resonnans. Det skal være mulig å dempe lyden med lim eller silikon. Har selv gjort det på en gammel CRT monitor. Problemet er å lete seg fram til nøyaktig hvor lyden kommer fra, mens den er i drift med høyspenning. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Hmm. Kan jo prøve å blåse den ren for støv først kanskje Takk igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå