Gå til innhold

Skjermkort går i stå? ( se bilder)

WiSLE

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et rart problem som har oppstått ( se bilder ) dette skjer, lyden stopper og maskinen henger seg. Dette skjer hver gang jeg starter opp, som gjør at jeg må ta 3-4reboots før det fungerer. Bildet er helt statisk, og rører ikke på seg..

Skjer også hvis jeg ikke bruker maskinen på en stund, og jeg f.eks setter på en film ( hvor det kommer mye lys f.eks ) Det skjer også noen gang hvis jeg spiller ( men veldig sjeldent ) - Hvis det skjer så spiller jeg i 2-3 min, maskinen kræsher - reboot, så kan jeg spille videre

Jeg tenkte selvfølgelig at det var win vista på maskinen som hadde problemene.. Kjøpte meg intel x25-m 80gb installerte win7. Første som skjer etter boot er samme problem.

Noen som har tips hva jeg burde gjøre? PSU? eller bare sende inn skjermkortet (280GTX) og få et nytt et?

post-65830-1288296361,6857_thumb.jpg

post-65830-1288296391,9732_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehehehehe...

Enda ett offer, du har fått akkurat samme greia som tok GTX 280 kortet mitt.

Nvidia's svar på BSOD (Blue Screen of Death.) denne kalles dog PSOD (Pink Screen of Death.) og er assosiert med dødt skjermkort, og dessverre ett kjent fenomen.

8xxx serien var de første som ble rammet og etter ca 2 år dør de som fluer, det som gjør at de raskere er spesielt hos de som skrur av datamaskinen om natta, da den kjøler seg ned og plastikken i PCBen trekker seg sammen, og ødelegger loddingene til GPUen.

Dette skjer etter en del opp og nedkjølinger og er ett problem som det har vært spekulert i at Nvidia har innlagt med vilje for å få folk til å handle nye GPUer.

Uansett, oddsen er høy for at det er dødt, om det er samme sak i ny maskin så send det inn på garanti / reklamasjon alt etter hva du har igjen og få byttet ut rælet.

Jeg fikk tilbake kjøpesummen pluss frakt og investerte dette i ett 5870 kort og har sluppet unna dette problemet.

Lenke til kommentar

Har opprettet RMA på skjermkortet hos komplett.... På denne pc'en har jeg hatt følgene returer og fixes på:

1xAsus P5Q3 Deluxe/WIFI, P45, Socket-775,(var egentlig ikke en feil, men HK støtter ikke 4xram brikker i 1600mhz hastighet)

1xCorsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 2GB, DHX,

1xCreative SB0886 X-Fi Titanium

1xThermaltake Sonic Tower Rev.2, Heatpipe,

1xCorsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS

Harddiskene har utrolig nok holdt.. Byttet ut en gammel raptor mot den nye disken.. Veldig fine disker alle sammen - alt fungerer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

OPPDATERING: Komplett sender meg et nytt

Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX, PCI-Express 2.0, "Golden Sample", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 320bit,650MHz

Etter det jeg forstår er dette et overklokket 470 kort som jeg burde være fornøyd med å få . Jeg er absolutt fornøyd med byttet, men nå blir jeg redd for støy og strømforbruk. Jeg har kun 650watts strømforsyning, og etter hva jeg forstår så stjeler disse kortene noe helt latterlig med strøm.

( for resten mitt HW av innhold se posten over )

Må jeg oppgradere noe for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...