sveibuen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Trenger hjelp Har fått meg en liten mini stasjonær pc her. En HP Compaq. Bedre å gi dere en link Her: prisguide.hardware.no/produkt/113395/detaljer I den står det et lite trådløst nettverkskort i, med dette serienummeret: 466807001C94003F6 MAC: 00225F8B05B1 HP cPC P/N: 466807 - 001 Det bruker PCI Ex1 port. Problemet mitt er at jeg ikke finner driver å heller ikke finner kortet her på nette i det hele tatt. Kan ver jeg som er dårlig til å finne da. Så kan noen av dere hjelpe? Endret 28. oktober 2010 av sveibuen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Bruk SIW for å finne trådløskort. http://www.gtopala.com/siw-download.html Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 SIW finner bare sporet, ikke kortet:O Ser på kortet at man kan koble til en ganske så liten kabel, men hvor den kan festes i hk vett jeg ikke. Er samme ledningsutak som er på trådløse nettverkskort i bæbare pcer. Vett ikke om jeg trenger den jeg ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Antennekontakt? Den bør jo ha en antenne på utsiden av kortet. Neste forslag er å ta ut kortet og se hva det står på de integrerte kretsene. Se etter navn som ralink, atheros, broadcom, intel... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 HWiNFO32 funker fint til å liste opp enhenter som mangler driver (og alle andre enheter, selvfølgelig). Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Antennekontakt? Den bør jo ha en antenne på utsiden av kortet. Neste forslag er å ta ut kortet og se hva det står på de integrerte kretsene. Se etter navn som ralink, atheros, broadcom, intel... Er 2 stk antenner utenpå Tok ut kortet å kikket på det. Fant ikke noen produsent, enste som stod var dei tallene jeg har skrevet lengre oppe :S For å legge til en ting til, har installert xp på den, lastet ned drivere å alt fra hp.no. Nettverkskort driver osv osv. Så stapte jeg nettverksledningen i, men ingenting skjedde, for jeg tenkte kanskje atte Windows Update fant driver til trådløse nettverkskortet. Men ingenting skjedde. Så trur jeg bare instrallere win 7 for å se om det hjelper Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Yes, da installerte jeg Win 7 32bit. Fungere utmerket. Eneste minuset er at jeg mangle litt ram da:S Har bare 1gb :O Så lurer på om jeg skal kjøpe meg en 2gb brikke. Finst det 4gb brikke?? PC6400 brikke jeg må ha Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 https://prisguiden.no/sok?pg-q=PC6400+&n= Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Var ekstremt dyre da:P Hvertfall 4GB brikka. Men får se Å takk for all hjelp folkens Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Forskjellen fra 1 til 2GB er ganske stor når det gjelder flyt in Win7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå