borat Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Hei. Lurte på om det er noen som kan si meg om det er registerreim eller kjede på denne bilen. Det er en 1996 modell Mazda 323F. Selger var ikke sikker. Hvis det er reim hva er intervalle på skifte og er det fullt havari hvis den ryker? Og hvor mye koster det sånn ca. å bytte på verksted? Håper det er noen som kan svare. Edit: Glemte å nevne at det er en 1.8 liter Endret 28. oktober 2010 av borat Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det er hvertfall reim i Mazda 323f 99-modell med 1,5 dohc motor. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Regner med det er reim det går i på disse bilene. Hvis du er usikker på når den er byttet så kan det være lurt å bare bytte den likevel. Ryker denne, så kan det i værste fall ende i havari men er du heldig bøyer du bare et par ventiler. Pris på bytte varierer mye etter hvilken bil det er osv. Jeg har hørt alt fra 2-10k på diverse biler, men regner med en at det ikke blir så dyrt på en 323. Bare ta en kjapp tur innom et verksted og spørr hva de skal ha for jobben. Har du skrudd litt før, så skal du klare å bytte denne selv også, bare pass på å vær nøye med timinga. Endret 29. oktober 2010 av Brian Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Jeg har en Mazda Mx3 1.8 liter V6, 1997 mod, og den kjører med Reim. Vet ikke om det er noen likheter på de to bilene? Jeg mener ivertfall at det er reim! edit: Leverte bilen inn for 3 uker siden, reima var gåen pga et reimfeste har "sklidd" ut av posisjon...Mekanikeren sa det var flaks at det ikke ble motorhavari og reparasjonene kostet 14 000 kr.(Ny reim og feste). Endret 31. oktober 2010 av tomkrugis Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Alle motorene til 323F har reim, og alle er såkalte "non-interferance". Det vil si at hvis du er uheldig og reimen ryker, så er det ingen ventiler eller noe som ryker, det er lagt inn klaringer til dette for sikkerhetsskyld. Hvorfor ikke alle har dette skjønner ikke jeg. Jeg har en Mazda Mx3 1.8 liter V6, 1997 mod, og den kjører med Reim. Vet ikke om det er noen likheter på de to bilene? Jeg mener ivertfall at det er reim! edit: Leverte bilen inn for 3 uker siden, reima var gåen pga et reimfeste har "sklidd" ut av posisjon...Mekanikeren sa det var flaks at det ikke ble motorhavari og reparasjonene kostet 14 000 kr.(Ny reim og feste). Og han mekanikeren vet ikke hva han snakker om Alle KL motorene til Mazda (1.8 V6, 2.0 V6 og 2.5 V6) er non-interferance. Endret 1. november 2010 av rublings Lenke til kommentar
tomkrugis Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Alle motorene til 323F har reim, og alle er såkalte "non-interferance". Det vil si at hvis du er uheldig og reimen ryker, så er det ingen ventiler eller noe som ryker, det er lagt inn klaringer til dette for sikkerhetsskyld. Hvorfor ikke alle har dette skjønner ikke jeg. Jeg har en Mazda Mx3 1.8 liter V6, 1997 mod, og den kjører med Reim. Vet ikke om det er noen likheter på de to bilene? Jeg mener ivertfall at det er reim! edit: Leverte bilen inn for 3 uker siden, reima var gåen pga et reimfeste har "sklidd" ut av posisjon...Mekanikeren sa det var flaks at det ikke ble motorhavari og reparasjonene kostet 14 000 kr.(Ny reim og feste). Og han mekanikeren vet ikke hva han snakker om Alle KL motorene til Mazda (1.8 V6, 2.0 V6 og 2.5 V6) er non-interferance. Skal ikke se bort ifra at de ikke hadde peiling...Leverte den inn hos Mekonomen...de brukte 3 UKER på å finne feilen, bestille delene og reparere feilen...fikk den først for 2 dager siden. De brukte sirka 2 uker og 2 dager på å finne feilen...resten av tida brukte de på å bestille og sette på delene! makan til dritt verksted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå