Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 323F registerreim


borat

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurte på om det er noen som kan si meg om det er registerreim eller kjede på denne bilen.

Det er en 1996 modell Mazda 323F.

Selger var ikke sikker.

Hvis det er reim hva er intervalle på skifte og er det fullt havari hvis den ryker?

Og hvor mye koster det sånn ca. å bytte på verksted?

 

Håper det er noen som kan svare.

 

Edit: Glemte å nevne at det er en 1.8 liter

Endret av borat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er reim det går i på disse bilene. Hvis du er usikker på når den er byttet så kan det være lurt å bare bytte den likevel. Ryker denne, så kan det i værste fall ende i havari men er du heldig bøyer du bare et par ventiler.

 

Pris på bytte varierer mye etter hvilken bil det er osv. Jeg har hørt alt fra 2-10k på diverse biler, men regner med en at det ikke blir så dyrt på en 323. Bare ta en kjapp tur innom et verksted og spørr hva de skal ha for jobben. Har du skrudd litt før, så skal du klare å bytte denne selv også, bare pass på å vær nøye med timinga.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Jeg har en Mazda Mx3 1.8 liter V6, 1997 mod, og den kjører med Reim. Vet ikke om det er noen likheter på de to bilene? Jeg mener ivertfall at det er reim!

 

edit: Leverte bilen inn for 3 uker siden, reima var gåen pga et reimfeste har "sklidd" ut av posisjon...Mekanikeren sa det var flaks at det ikke ble motorhavari og reparasjonene kostet 14 000 kr.(Ny reim og feste).

Endret av tomkrugis
Lenke til kommentar

Alle motorene til 323F har reim, og alle er såkalte "non-interferance". Det vil si at hvis du er uheldig og reimen ryker, så er det ingen ventiler eller noe som ryker, det er lagt inn klaringer til dette for sikkerhetsskyld. Hvorfor ikke alle har dette skjønner ikke jeg.

 

 

Jeg har en Mazda Mx3 1.8 liter V6, 1997 mod, og den kjører med Reim. Vet ikke om det er noen likheter på de to bilene? Jeg mener ivertfall at det er reim!

 

edit: Leverte bilen inn for 3 uker siden, reima var gåen pga et reimfeste har "sklidd" ut av posisjon...Mekanikeren sa det var flaks at det ikke ble motorhavari og reparasjonene kostet 14 000 kr.(Ny reim og feste).

Og han mekanikeren vet ikke hva han snakker om ;) Alle KL motorene til Mazda (1.8 V6, 2.0 V6 og 2.5 V6) er non-interferance.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Alle motorene til 323F har reim, og alle er såkalte "non-interferance". Det vil si at hvis du er uheldig og reimen ryker, så er det ingen ventiler eller noe som ryker, det er lagt inn klaringer til dette for sikkerhetsskyld. Hvorfor ikke alle har dette skjønner ikke jeg.

 

 

Jeg har en Mazda Mx3 1.8 liter V6, 1997 mod, og den kjører med Reim. Vet ikke om det er noen likheter på de to bilene? Jeg mener ivertfall at det er reim!

 

edit: Leverte bilen inn for 3 uker siden, reima var gåen pga et reimfeste har "sklidd" ut av posisjon...Mekanikeren sa det var flaks at det ikke ble motorhavari og reparasjonene kostet 14 000 kr.(Ny reim og feste).

Og han mekanikeren vet ikke hva han snakker om ;) Alle KL motorene til Mazda (1.8 V6, 2.0 V6 og 2.5 V6) er non-interferance.

Skal ikke se bort ifra at de ikke hadde peiling...Leverte den inn hos Mekonomen...de brukte 3 UKER på å finne feilen, bestille delene og reparere feilen...fikk den først for 2 dager siden. De brukte sirka 2 uker og 2 dager på å finne feilen...resten av tida brukte de på å bestille og sette på delene! makan til dritt verksted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...