Qwseyvnd Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei folkens. Går det an å omprogrammere hoveddelen, førstedelen i BIOS som bestemmer hvordan delene skal være? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 BIOS er flashbar på alle nyere PC-er og du kan skrive hvilke som helst data til BIOS... ...MEN siden du spør så tror jeg nok ikke det er en god ide å prøve. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Ok, jeg prøver likevel med min lille Nano-itx hovedkort som en øvelse og en brukt Gateway bærbar pc. Modellen heter: http://www.via.com.tw/en/products/embedded/ProductDetail.jsp?productLine=1&id=470&tabs=1 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Hvis du skal programmere BIOS selv så anbefaler jeg at du har en kopi av den originale BIOS-koden tilgjengelig og verktøy for å tilbakestille den til original stand uten å bruke komponentene på hovedkortet. Hvis du trasher den helt så kan du da allikevel tilbakestille koden med en egen dedikert skriver. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hva har du egentlig tenkt til å utrette med dette, annet enn å bricke Nano-ITX-en? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Øve å lage en BIOS Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hvordan har du tenkt å gå fram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå