Gå til innhold

PL - Manchester United vs Tottenham Hotspur

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Solaar seiler frem som en sterk kandidat til årets ABU. Hvor mange påstander rundt OT og dommere klarer du spy ut på en time? Om du klarer ti så er du garantert prisen. Spesielt om du ikke backer noe opp med statistikk og fakta, da er du garantert en plass blant ABU-legendene.

Er du så svak. Eneste du kan komme med er ett dårlig forsøk på og kritisere ?

Lenke til kommentar

Nok en kamp vi vinner uten å overbevise. Angående det siste målet synes jeg det er mindre merkelig enn målet Torres ble forært for et par runder siden. Her var det tydelig at dommeren ikke blåste, og det fremstår som en keepertabbe.

Gomes tar fordel for så å rote bort ballen. Eventuelt har Gomes misforstått reglene og tror at frispark som lages i boksen kan taes hvor som helst i boksen..

Lenke til kommentar

Tydeligvis alle kommentatorene til tv2, samt sky sports sin sending som kjører nå.

Hvorfor må noen dra United-får-dommerhjelp-kortet hver gang? Kom igjen Solaar, du er bedre enn det :)

Poenget mitt er ikke at Utd vant pga dommeren. Bare så det er helt klart: Utd vant pga at Fergie har bedre taktiske evner enn Redknapp.

Poenget mitt er at jeg (som supporter av et lag utenfor Sky-4) er lei av å se dommer avgjørelser gå i favør et av disse lagene hele tiden. Det er også tydelig hvilket av topp-4 lagene som skiller eg ut her.

Lenke til kommentar

Jeg tror du er veldig flink til å huske hva du vil huske.

Vi kan jo ta den der Scholes og Rooney måtte stå over i ligastarten pga røde kort i en preseason kamp.

Eller noe litt nermere i at Nani skulle hatt straffe i dag

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Etter å ha sett straffesituasjonen på nytt mener jeg det ikke er straffe. Nani legger seg mens det ikke er noe kontakt, det er derimot litt holding i forkant, men ikke nok til å dømme straffe på etter min mening.

Da skulle Man Utd bare hatt det målet ditt fikk i etterkant, hvor Gomes tror han har fått frispark, når de egentlig har en fordel, uavhengig om dommer ser handsen eller ikke.

Det at storlagene får mer hjelp av dommerene er jeg ikke særlig i tvil om, logikk vil jo tilsi at det er større press på å dømme mot et storlag enn mot et middels lag. Ikke nødvendigvis i denne kampen da, siden jeg syntes dommer gjorde en bra jobb, dog noe uheldig, siden han ikke fikk med seg alt.

Lenke til kommentar

Nok en kamp vi vinner uten å overbevise.

Der er jeg helt uenig. Dere skal prise dere så innmari lykkelige over å ha en så fantastisk manager som Fergie. Dere stiller med et skaderammet lag (forsåvidt i likhet med oss), der dere mangler kreativ kraft. Hva gjør Fergie? Jo han sørger for å ta ut Bale (ved å doble opp og trykke ham innover på banen) og etterhvert som kampen utvikler seg så lar han Carrick ta seg av det eneste angrepsvåpnet Spurs hadde for dagen i VdV.

En taktisk seier uten like. Utd spilte som Stoke idag, og det er ikke ment som et "stikk" til Utd-supporterene hvis dere tror det. Fergie valgte å spille til lagets styrke og det var alle de defensivt enormt gode spillerne han hadde tilgjengelig. Carrick, Fletcher og spesielt Park gjorde en glimrende jobb idag.

Synes også at det er ganske illustrerende at Fergie klarte det Redknapp ikke gjorde, jeg mener - hvor vanskelig kan det være å stoppe Nani? ;)

Lenke til kommentar

Solaar seiler frem som en sterk kandidat til årets ABU. Hvor mange påstander rundt OT og dommere klarer du spy ut på en time? Om du klarer ti så er du garantert prisen. Spesielt om du ikke backer noe opp med statistikk og fakta, da er du garantert en plass blant ABU-legendene.

Ja jeg burde heller kaste meg på bølgen av ville påstander og argumentere mot en vegg som kun er ute etter å lufte sin egen aggresjon. Det ville gitt mening. Da ser jeg heller mitt snitt til å tilføre litt dårlig humor. Men selvfølgelig, om du følte deg truffet så er det ikke alltid lett humoren, hvor enn dårlig den er.

Solaar ser den nok, for jeg er ikke det døyt seriøs. Siden de få innleggene fra hans side til vanlig er veldig gode. At han nå er forbannet og irritert på Clattenburg m.fl skjønner jeg godt. det ville jeg også vært i motsatt situasjon. Men jeg er ikke det, så da kan jeg le av det innsiktsløst.

Lenke til kommentar

I kampen mot Spurs i dag kom det tydelig frem at vi mangler en på midten som kan slå 40-50 meters pasninger. Van der Vaart slo kremballer og gikk på løp, mens vi slet med å forsvare oss.

For min del kan Tottenham ta med seg Carrick når de reiser hjem til London. Park var overraskende god på venstrekanten i kveld, men jeg hadde lett tatt Bale på den plassen i stedet. Heldigvis for oss sliter Bale med å legge inn.

Modric kan vende av en mann og sette fart på midten. Jeg skulle ønske en av våre sentrale kunne gjort det samme..

Vi vinner kampen uten å overbevise, igjen, og det begynner å bli en vane denne sesongen. Etter CC var jeg helt imponert over hvor bra vi fremstod. Nå, når serien er 10 runder gammel, føler jeg vi er litt i ingenmannsland når det gjelder spill. Vi sliter med å spille oss fremover på banen, og vi finner ikke rom. Park og Nani var eneste på midtbanen som bidro med noe offensivt mot Spurs. At vi ikke legger Carrick eller Fletcher dypere for å ta ut Vaart er litt merkelig, spesielt med tanke på hvor lite de uansett gjør fremover på banen. Fletcher er et arbeidsjern, men Carrick var så godt som usynlig.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett straffesituasjonen på nytt mener jeg det ikke er straffe. Nani legger seg mens det ikke er noe kontakt, det er derimot litt holding i forkant, men ikke nok til å dømme straffe på etter min mening.

Da skulle Man Utd bare hatt det målet ditt fikk i etterkant, hvor Gomes tror han har fått frispark, når de egentlig har en fordel, uavhengig om dommer ser handsen eller ikke.

Det at storlagene får mer hjelp av dommerene er jeg ikke særlig i tvil om, logikk vil jo tilsi at det er større press på å dømme mot et storlag enn mot et middels lag. Ikke nødvendigvis i denne kampen da, siden jeg syntes dommer gjorde en bra jobb, dog noe uheldig, siden han ikke fikk med seg alt.

Jeg er enig i at storlagene får flere dommeravgjørelser med seg. men det er veldig langt fra alltid.

Lenke til kommentar

Ja jeg burde heller kaste meg på bølgen av ville påstander og argumentere mot en vegg som kun er ute etter å lufte sin egen aggresjon. Det ville gitt mening. Da ser jeg heller mitt snitt til å tilføre litt dårlig humor. Men selvfølgelig, om du følte deg truffet så er det ikke alltid lett humoren, hvor enn dårlig den er.

Solaar ser den nok, for jeg er ikke det døyt seriøs. Siden de få innleggene fra hans side til vanlig er veldig gode. At han nå er forbannet og irritert på Clattenburg m.fl skjønner jeg godt. det ville jeg også vært i motsatt situasjon. Men jeg er ikke det, så da kan jeg le av det innsiktsløst.

FORBANNA (J-ORDET), DU KAN DRA TIL (H-ORDET), DIN SØNNN AV EN GRISEKNØVVEL!

Lenke til kommentar

Sefølgelig hadde ikke dette skjedd med Manu. Er greit at Manu vinner, men at noen klarer å argumentere for at andre scoringen er grei er for meg helt sprøtt.

Om jeg felles inne i feltet og vil ha straffe, er det ikke greit at jeg tar ballen i hendene og legger den på krittmerket uten at dommeren har blåst.

Tottenham har ingen verdens ting å klage på.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

I kampen mot Spurs i dag kom det tydelig frem at vi mangler en på midten som kan slå 40-50 meters pasninger. Van der Vaart slo kremballer og gikk på løp, mens vi slet med å forsvare oss.

For min del kan Tottenham ta med seg Carrick når de reiser hjem til London. Park var overraskende god på venstrekanten i kveld, men jeg hadde lett tatt Bale på den plassen i stedet. Heldigvis for oss sliter Bale med å legge inn.

Modric kan vende av en mann og sette fart på midten. Jeg skulle ønske en av våre sentrale kunne gjort det samme..

Vi vinner kampen uten å overbevise, igjen, og det begynner å bli en vane denne sesongen. Etter CC var jeg helt imponert over hvor bra vi fremstod. Nå, når serien er 10 runder gammel, føler jeg vi er litt i ingenmannsland når det gjelder spill. Vi sliter med å spille oss fremover på banen, og vi finner ikke rom. Park og Nani var eneste på midtbanen som bidro med noe offensivt mot Spurs. At vi ikke legger Carrick eller Fletcher dypere for å ta ut Vaart er litt merkelig, spesielt med tanke på hvor lite de uansett gjør fremover på banen. Fletcher er et arbeidsjern, men Carrick var så godt som usynlig.

Men Fergie valgte jo helt tydelig å ikke spille på den måten. Jeg er enig i at dere mangler en god kreativ sentral midtbanespiller og jeg er sikker på at Fergie sikler på flere av våre.

At Carrick og Fletcher ikke bidro offensivt er vel ikke noen bombe og måten Carrick tok seg av VdV i andre omgang var jo helt ypperlig.

Føler for øvrig at Spurs er litt i samme ståa som du beskriver, vi har mange gode spillere men slite på siste del av motstanderens banehalvdel. Dere trenger en god kreativ midtbanespiller og vi trenger en god spiss.

Byttehandel Berbatov-Jenas? :D

Lenke til kommentar

Litt irriterende at min post rundt kampen i RedCafe blir kastet over her - når den var ment som et innspill rundt ManUtd spillere og taktikker.

Van der Vaart blir pakket inn i andre omgang, og United ligger med 9 mann bak ballen. Etter 60 minutt kaster vi inn Scholes som gjør at vi til tider ligger med 10 man bak ballen. Utrolig defensivt, og et "vanlig United" ville jaget 2-0 scoringen. Hernandez er god til å komme i posisjoner og tar mange lure løp, men det hjelper lite når ingen av midtbanespillerne er i stand til å slå pasninger på 25-30 meter over en forsvarer.

Når Scholes kommer inn ble vi enda mer baktung, og Scholes hadde vel knapt ballen over midten. Vi blir også lett vendt av 1 mot 1 - spesielt Carrick slet i dag.

Park var forøvrig flere hakk over hva vi har sett av han tidligere i sesongen. Synes også Rafael klarte seg godt mot Bale - spesielt med tanke på hvordan Bale lekte med Maicon for et par uker siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...