Gå til innhold

PL - Manchester United vs Tottenham Hotspur

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo? Nani handset, det var frispark.

Blåste dommeren? NEI! Det er vanlig å gi fordel i slike situasjoner når keeperen tar ballen med hendene. For å få flyt i spillet. Gomez legger tilogmed ned ballen 5-6 meter unna der situasjonen skjedde.

Spill til fløyta går.

Keepertabbe 2K.

Gi meg et eksempel på at en dommer gir fordel etter en viljehands av samme dimensjon.

Jeg har ikke noen liste men det skjer veldig ofte.

Lenke til kommentar

Gi meg et eksempel på at en dommer gir fordel etter en viljehands av samme dimensjon.

Litt usikker på hva du mener, mener du at fordelsparagrafen ikke skal anvendes dersom det er grove brudd på spillet - fratas ikke det ene laget nevnte fordel da?

Mener du altså at grove overtredelser skal lønne seg mer enn mindre overtredelser?

Lenke til kommentar

Blåste dommeren? NEI! Det er vanlig å gi fordel i slike situasjoner når keeperen tar ballen med hendene. For å få flyt i spillet. Gomez legger tilogmed ned ballen 5-6 meter unna der situasjonen skjedde.

Spill til fløyta går.

Keepertabbe 2K.

Gi ett eksempel på en lignende situasjon? jeg kommer ikke på noen av delene

Lenke til kommentar

Litt overrasket over at Clattenburg ikke vrengte av seg dommerdrakta for å vise sin UTD4EVER-t-skjorta han alltid har under. Pinlig.

Pinlig innlegg....

Det var aldri blåst, å Clattenburg stod tydelig i viftet med armene at spillet var i gang.

Faktisk så gjorde han ikke det før Nani sto helt ved siden av ballen og Gomes var sjanseløs. Det er et soleklart frispark av to grunner. 1. Nani filmer. 2. Nani handser.

Det eneste som irriterer meg med denne kampen er at Spurs-spillerne ikke er kyniske nok til å fortjene en plass i toppen. Skal man hevde seg der oppe så trenger man å bruke alle tilgjengelige midler.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt den "soleklare" straffen dere skulle hatt, for hva da? Holding? Syntes det var greit å la den gå. Føler ikke at linjedommerene får med seg handsen til Nani, men det er like greit, ettersom Tottenham skulle hatt fordel der uansett. Gomes tar dømmingen i egne hender og bryr seg ikke om dommer og driter seg ut, Nani gjør det han skal gjøre, å sette ballen i mål.

Alt i alt helt greit i en ganske tam match. Nani er Man Utd offensivt, på en dag der hverken Berbatov eller Chicharito gjorde noe særlig bra kamp. 2-0 er et ok resultat, selv om ingen av lagene spilte noe særlig imponerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spill til fløyta går.

Keepertabbe 2K.

Jeg har ikke noen liste men det skjer veldig ofte.

"Jeg har en liste og det skjer alltid" :roll:

Lenke til kommentar

Var på familiebesøk så fikk dessverre ikke sett kampen, men DJ "VG-Live" Dark kom til unnsetning med meldinger, dermed fikk jeg med meg høydepunktene og kan ikke annet enn og smile fra øre til øre. Deilig med 3p, deilig å kjenne hatet fra ABUere igjen også.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Filmer? Så du i det hele tatt situasjonen på noe annet enn et bittelite vindu på en stream eller noe? Nani blir holdt drøyt mye. Legg merke til at ALLE er enige om at det burde vært straffe til nani.

Gomez får så ballen i hendene og dommeren gir en naturlig fordel - som nevnt flere gangern. Du hopper tydeligvis over alle retningslinjer fifa har gitt dommerne, og vrir det til å passe hva du mener BURDE være rett.

Newsflash: Det du mener BURDE være rett har ikke en dritt med saken å gjøre, og Gomez må lære seg å spille til fløyta går.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Konklusjon: Både dommer og Gomez driter seg ut.

Kjedelig at en elendig dommer skal bli avgjørende.

bli avgjørende? United ledet og hadde kontroll på kampen, det var ikke noe som tydet på at tottenham kom til og score mål.. selvsagt kunne det kommet en uventet kontringer, men jeg vil ikke si 2-0 målet hadde så mye og si når det var 5 minutter igjen av ordinær spilletid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For det første er det jo ingen straffe i det hele tatt. Nani legger seg ned som alltid. Er jo knapt kontakt engang. Nani legger hånda på ballen lenge og det skulle vert hands. Clattenburg viser jo ingen fordel med henda heller. Ikke at målet hadde betydd så mye men det skulle aldri vert godkjent. Skal bli artig å se når Manu får et kontroversielt mål imot seg neste gang. Da blir det vel styr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Til alle som skriver at dommeren ikke blåste: vi så kampen vi og, og vi har ører. Poenget er at dommeren bùrde blåst. Først på den latterlig klare straffen til Nani, som alle utenom Clattenburg så. Helt vanvittig egentlig. Han burde også blåst på handsen til Nani. Men når han ikke gjør det så er det ikke annet og si enn av Gomes dreit seg skikkelig ut og at Tottenham ligger på en 5 plass. Herlig Lørdag dette.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener, mener du at fordelsparagrafen ikke skal anvendes dersom det er grove brudd på spillet - fratas ikke det ene laget nevnte fordel da?

Mener du altså at grove overtredelser skal lønne seg mer enn mindre overtredelser?

Du misforstår. Poenget er at han aldri gir noe fordelstegn. Han unnlater å dømme straffe etter Nanis filming og er opptatt med å forsvare sin avgjørelse overfor Scholes som er i trynet på ham i det Nani viljehandser.

Det er helt greit at han ikke får med seg hva som skjer, han er ikke den første dommeren på OT som blir satt ut av Utd-spillerne. Det som virkelig er pinlig er at linjedommeren tilkaller ham og gjør ham oppmerksom på handsen og alikevel gir han målet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...