Gå til innhold

PL - Manchester United vs Tottenham Hotspur

Old Game

Anbefalte innlegg

Bare for å oppsummere andremålet for min egen del.

1: Nani skulle hatt straffe.

2: I og med at det ikke ble dømt straffe skulle Tottenham hatt frispark for hands på Nani, dette oppfattet hverken linjedommer eller hoveddommer.

3: Gomes burde visst at man spiller til dommeren blåser.

4: Clattenburg skulle vært tydelig med kroppsspråket og vist fordelstegnet med armene i stedet for å slå ut med armene som en tulling når Gomes gir tydelig uttrykk for usikkerhet.

For øvrig er det spesielt at enkelte begynner å sutre om dommerhjelp når dommeren totalt overser en klar straffe bare noen få sekunder før. Forstå det den som kan.

Fortjent seier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å oppsummere andremålet for min egen del.

1: Nani skulle hatt straffe.

2: I og med at det ikke ble dømt straffe skulle Tottenham hatt frispark for hands på Nani, dette oppfattet hverken linjedommer eller hoveddommer.

3: Gomes burde visst at man spiller til dommeren blåser.

4: Clattenburg skulle vært tydelig med kroppsspråket og vist fordelstegnet med armene i stedet for å slå ut med armene som en tulling når Gomes gir tydelig uttrykk for usikkerhet.

For øvrig er det spesielt at enkelte begynner å sutre om dommerhjelp når dommeren totalt overser en klar straffe bare noen få sekunder før. Forstå det den som kan.

Fortjent seier.

Forstå det den som kan. vist du kaller det en klar straffe kan man blåse på mye. Nani må først og fremst falle når han blir holdt litt, og ikke et par meter etterpå. Han faller jo. Han blir iallefall ikke taklet.

Lenke til kommentar

Forstå det den som kan. vist du kaller det en klar straffe kan man blåse på mye. Nani må først og fremst falle når han blir holdt litt, og ikke et par meter etterpå. Han faller jo. Han blir iallefall ikke taklet.

Han mister balansen fordi han blir holdt, og faller et par meter etter at forsvareren slipper. At man ikke kaster seg straks noen er borti bør ikke straffes.

Nani har selvsagt lært og kommer til å kaste seg som Cpt.Dive neste gang han er i tilsvarende posisjon.

Idiotmålet kunne vi gjerne vært foruten. Det hadde vært mindre mas om dommeren osv. om mannen bare hadde blåst straffe, fremfor å ikke blåse frispark for hands på Nani..

Lenke til kommentar

Jeg har sett situasjonen i går og legger merke til at Clattenburg faktisk blir latterlig oppgitt over Gomes. I det Nani scorer veiver han bare oppgitt med armen og blåser for scoring.

Jeg la også i tillegg merke til hvor latterlig sent linjedommeren faktisk kom opp med flagget. Det er jo ikke før Gomes er nesten borte ved han og klager som faen. Etter Clatten har forklart situasjonen til linjedommeren nikker han jo og sier "ok" også.

EDIT: Er bare så synd Nani faller et kvarter etter han blir holdt. Hadde han faktisk falt med en gang, hadde det faktisk gått an å forsvare straffen greit. Når han ikke gjør det blir det bare bensin på bålet for andre fans.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor denne saken blir hypet opp så mye i media. Vi ledet kampen fra før og det var kun noen minutter igjen å spille. Det er ikke slik at vi vant kampen ene og alene pga. denne situasjonen. Hvor er media de gangene FA/dommerne er helt imot oss? Hvor var media alle de 4-5 kampene på rad forrige jul der Chelsea fikk fordel av svake dommeravgjørelser? Feilaktige offside, feilaktige straffer, feilaktige avgjørelser generelt, alt gikk deres vei (kampene mot West Ham, Birmingham og Fulham for de som husker godt). Hvor var media da? I de kampene påvirket avgjørelsene utfallet direkte, det gjorde det ikke i dette tilfellet. For å ta ett nyere eksempel, hvor var media etter at Liverpool utnyttet en lignende situasjon (greit, ikke helt lignende) i 2-2 kampen mot Sunderland? Nani blir stemplet som usportslig nå, men hvorfor ble ikke Torres det etter Sunderland-kampen?

Slik jeg oppfatter situasjonen: Nani var overbevist om at han ville få straffe, og tok dermed ballen i hendene. Dumt gjort, ja. Om dommeren ikke skulle gi straffe, burde han ha gitt Nani gult kort for hands. Jeg tror dommeren visste om handsen, men lar Spurs få fordelen fordi Gomes plukker opp ballen i hendene. Gomes på sin side tror han får frisparket, men det har han aldri fått. Hører vi en fløyte? Nei, det gjør vi ikke. Spill til fløyta går, noe Gomes ikke gjorde i dette tilfellet (ikke Nani heller for den saks skyld). Jeg legger skylden på alle i denne situasjonen. Nani skulle aldri ha handset, Gomes skulle ha bekreftet med dommeren om det faktisk var frispark eller ikke, mens Clattenburg kunne vært mer tydelig etter handsen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...