Gå til innhold

Styrketrening før utvokst kropp?

49 stemmer

1. 1. Farlig før du er utvokst?

• Hah! Nei.. Er nok helt ufarlig det, du..
      8
    • Ja. Farlig. Man ødelegger kroppen.
      2
    • Stryektrening før man er ferdig utvokst kan være bra hvis det blir gjort riktig
      39

Anbefalte innlegg

Problemet i styrkemiljøet for ungdom under 18 år er at det valg og handlinger styres av egoet. Man har gjerne lyst å imponerene venner og bekjente, løfte mye og baam så skadet. Skjedd flere ganger her jeg går.

Tar man tunge markløft og knebøy, uansett alder, så er man dømt til å få vondt og skader i ryggen avogtil. Det er bare slik sporten fungerer. Fotball kan kanskje ses på som "farligere" enn styrkeløft, der skader og taklinger skjer i hytt og pinne hver kamp og trening...

Stryektrening før man er ferdig utvokst kan være bra hvis det blir gjort riktig
Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng. Men det går an å redusere disse sjansene for skader gaaanske mye ved å utføre riktig teknikk.

Og ja, fotball og all idrett generelt innebærer risikoer. Men driter du deg ut en gang med styrketrening, kan du angre på det resten av livet ditt.

Spesielt tynge øvelser som går på rygg.

Lenke til kommentar

håper du kødder litt "joakim-hammer"

du skal puste inn før stanga går ned, pust inn godt og så ta stanga ned og pust ut på vei opp, da du får oksygen i musklene osv.

og la stanga sprette på brystet er idiotisk, da du bare lurer deg selv, den skal ha et stopp på brystet vartfall 1-2sek. og stanga skal ikke komme for fort ned heller.

brystet opp ja, men øvre den av ryggen og rompa skal være i bakken. og beina/føttene skal være i bakken. altså SVAI.

og stanga skal treffe på øvre del av magen/under brystet.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Utdyp.

Det var et spørsmål i håp om at ingen var så dum og kom til å spørre om det. Jeg orker ikke diskutere ting med småfolk som tar seg nær av mine meninger. Jeg prøvde så godt som mulig å få frem poenget mitt uten å fornærme noen med hensikt. Så godta det eller fortsett å være barnslig. Ditt valg :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

håper du kødder litt "joakim-hammer"

du skal puste inn før stanga går ned, pust inn godt og så ta stanga ned og pust ut på vei opp, da du får oksygen i musklene osv.

og la stanga sprette på brystet er idiotisk, da du bare lurer deg selv, den skal ha et stopp på brystet vartfall 1-2sek. og stanga skal ikke komme for fort ned heller.

brystet opp ja, men øvre den av ryggen og rompa skal være i bakken. og beina/føttene skal være i bakken. altså SVAI.

og stanga skal treffe på øvre del av magen/under brystet.

og la stanga sprette, høyrest i grunnen dramatisk ut.. pustinga? du løfter ta sanga, slik at du får litt trykk(kjenner) så puster eg inn og "løfter" ned på kassa. og løfter opp og puster ut? er dette feil?= :dribble:

Lenke til kommentar

hvor står det at du skal puste inn på tur ned? du skal puste inn før du tar stanga ned, da får du bedre buktrykk, oksigen i musklene, blir stivere, får brystet mer opp..

oky :D skl teste i kveld :D

eg trener i eit gammelt hus.... maxa på 70. men når det vart rut 15 minus så tar eg ikkje meir enn 6 x4

er det kulden? ps. det er like kalt ute som inne

60 x4

Lenke til kommentar

hvor står det at du skal puste inn på tur ned? du skal puste inn før du tar stanga ned, da får du bedre buktrykk, oksigen i musklene, blir stivere, får brystet mer opp..

oky :D skl teste i kveld :D

eg trener i eit gammelt hus.... maxa på 70. men når det vart rut 15 minus så tar eg ikkje meir enn 6 x4

er det kulden? ps. det er like kalt ute som inne

60 x4

Kjøp radiatorovn.

Lenke til kommentar

Det er ikke skadelig å være sterk. Problemet med "styrketrening" slik jeg tror vi forstår det her er at det kan være snakk om ujevn trening for å fremheve utvalgte muskler. Det har ikke en voksende kropp godt av. Så lenge man holder seg til kroppsvektøvelser og ikke overdriver, er det ikke noe i veien med å trene for å bli sterkere. Alt med måte, også her.

Lenke til kommentar

nei. venter til våren tenker eg :D men denne pustemåten som eg ble fortalt her... søppel... min funker mye betre...

du har prøvd en gang og du gir opp? wtf. :ph34r:

jeg klarte ikke pustemåten med en gang jeg heller, men nå som jeg klarer det går alt mye bedre med teknikk + at jeg kan løfte tyngre.

kjører dette på alle baseøvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...